בלון בקיבה להרזיה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

בלון להרזיהבלון בקיבה להרזיה (Bio Enterics Intragastric Balloon System) הוא הטיפול השמרני ביותר מכל הניתוחים הבריאטריים, כשלמעשה לא מדובר בניתוח בריאטרי כלל. הטיפול מבוסס על בלון המוחדר לקיבה דרך הפה בהליך פשוט יחסית שבו המטופל נמצא תחת טשטוש בדומה לבדיקת גסטרוסקופיה.

לפני הכנסת הבלון מבוצעת בדיקה של הקיבה על מנת לוודא כי היא בריאה ולאחר שהבלון מוכנס לקיבה, ממלאים אותו באמצעות קטטר בתמיסת מלח פיזיולוגית. כאשר הבלון מלא, שולפים ממנו את הקטטר ומשאירים אותו בחלל הקיבה.

סך הכול נמשכת הפעולה של הכנסת הבלון בין רבע שעה לעשרים דקות והבלון יכול להישאר בקיבה במשך חצי שנה לכל היותר. במהלך כל התקופה שבה הבלון צף בקיבה, יש ליטול תרופות להורדת רמת החומציות של הקיבה על מנת להפחית את הסיכוי לפגיעה בשלמות הבלון.

האם הטיפול כרוך בסיכונים?

הטיפול לא כרוך בנטילת סיכון רב שכן גם אם הבלון דולף ובעקבות זאת מצטמק, הרי שברוב המקרים הוא פשוט עושה את דרכו במורד מערכת העיכול ונפלט החוצה בצואה. מאחר ובמקרים מסוימים המטופל כלל לא מרגיש שהבלון נפגע, נהוג כיום להוסיף לתמיסת המלח צבע מלאכותי שגורם לשינוי בגוון השתן במקרה של דליפה לכחול ירקרק.

במקרים נדירים מאוד הבלון המנוקב יכול לגרום לחסימת מעיים ובמקרים האלו יש לבצע ניתוח חירום על מנת לחלץ את הבלון במהירות.

יש לציין כי לטיפול ישנן גם כמה תופעות לוואי שליליות. השכיחות שבהן כוללות בחילות והקאות שעשויות להימשך מספר ימים לאחר החדרת הבלון. עם זאת, לאחר תקופת הסתגלות בת כמה ימים, בדרך כלל הבלון כבר לא מורגש והמטופל יכול לחזור לחיי השגרה.

כיצד משפיע בלון בקיבה להרזיה על הירידה במשקל?

בגדול ניתן לחלק את הניתוחים הבריאטרים השונים לשלוש קבוצות מרכזיות להלן:

  • ניתוחים רסטרקטיביים – ניתוחים שגורמים להקטנת נפח הקיבה בלבד כמו לדוגמה ניתוח שרוול קיבה.
  • ניתוחים שגורמים לתת ספיגה – ניתוחים שבהם מבטלים אזורי ספיגה במעי הדק אם על ידי חיתוך שלהם ואם על ידי מעקף שלהם.
  • ניתוחים משולבים – הניתוחים הרדיקליים ביותר משלבים בין תת ספיגה לבין הקטנת נפח הקיבה.

בלון בקיבה להרזיה הוא טיפול רסטרקטיבי שכן כאשר הבלון צף בתוך הקיבה, הוא תופס חלק נכבד מהנפח שלה. בעקבות זאת, כמות המזון שניתן לצרוך בכל ארוחה נמוך יותר בהשוואה לנפח המזון שניתן לצרוך כאשר הבלון לא נמצא בקיבה. לפי מחקרים שנערכו במטופלים שעברו את ההליך נמצא כי בחצי שנה של טיפול מתרחשת בממוצע ירידה של 5-9 יחידות ב – BMI.

האם טיפול בלון בקיבה להרזיה כלול בסל התרופות הישראלי?

נכון להיום (2015) טיפול בלון בקיבה להרזיה לא כלול בסל התרופות הישראלי, ככל הנראה על רקע העובדה שהוא לא אושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). עם זאת עדיין ניתן לעבור אותו אם המטופל מוכן לממן את ההוצאות בהן הוא כרוך מכיסו הפרטי. את הטיפול ניתן לעבור למשל במרכז הרפואי ת"א על שם סוראסקי שבו מציעים למטופלי המרכז לעבור טיפול משולב הכולל את האלמנטים הבאים:

  • הכנסת בלון לקיבה למשך חצי שנה.
  • הדרכה תזונתית על ידי דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול במטופלים בריאטרים.
  • תמיכה פסיכולוגית לאורך התהליך.
  • שינוי התנהגות ואורח חיים.

מדוע לא ניתן להמשיך את הטיפול במשך יותר מחצי שנה?

לאחר חצי שנה הבלון בדרך כלל נשחק ולכן יש לרוקן אותו באופן יזום בהליך הזהה לזה שבו הוכנס לקיבה: כאשר המטופל מטושטש מחדירים קטטר מיוחד לריקון הבלון וכאשר הוא מרוקן לחלוטין, שולפים אותו באמצעות מלקחיים.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!