Site icon ניתוחים בריאטריים

תזונה מומלצת לפני ולאחר הכנסת בלון לקיבה

אמנם בלון בקיבה להרזיה הוא הליך שמרני שלא גורם לשינוי רדיקלי במערכת העיכול, אך עדיין מדובר על טיפול שמוביל לתוצאות טובות מאוד, במיוחד בהשוואה לטיפולים שמרניים אחרים המיועדים להרזיה.

בדומה ליתר הטיפולים הבריאטריים, גם בלון בקיבה להרזיה אינו טיפול קסם ולפיכך חשוב להקפיד על מפגשים עם דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול בסובלים מהשמנת יתר ומשקל עודף הן לפני הטיפול והן אחריו.

רבים לא מודעים למשל לכך שבקרב אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר קיימת שכיחות גבוהה מאוד של חסרים תזונתיים בהשוואה לאנשים בעלי משקל בטווח הנורמלי. מאחר וכך הם פני הדברים ומאחר והטיפול גורם להפחתה בצריכת המזון, הרי שחשוב מאוד להגיע לטיפול בסטטוס תזונתי תקין במידת האפשר. דיאטנית קלינית יכולה להעריך את המועמד לטיפול מבחינה תזונתית, לאתר חסרים תזונתיים ולתקן אותם לפני הטיפול.

התקדמות במרקמים לאחר הכנסת הבלון לקיבה

על מנת להסתגל באופן המוצלח ביותר לנוכחות של הבלון בקיבה יש להקפיד על דיאטה מסודרת במהלך הימים הראשונים לאחר הכנסת הבלון. להלן סדר השלבים של ההתקדמות במרקמי המזונות במהלך הימים הראשונים לאחר הכנסת הבלון לקיבה:

עצות כלליות למטופלים לאחר הכנסת בלון לקיבה להרזיה

להלן מספר עצות שימושיות הנוגעות לצורת האכילה לאחר הכנסת הבלון לקיבה:

חשיבות המעקב התזונתי

אמנם בלון בקיבה להרזיה נחשב לטיפול בעל רמת יעילות גבוהה יחסית לטיפולים שמרניים אחרים, אך עדיין ללא שינוי תזונתי, הוא לא גורם לירידה משמעותית במשקל. על מנת ליהנות מתוצאות משביעות רצון ומההשפעה האופטימאלית של הטיפול, יש להקפיד על ביקור סדיר בקליניקה של דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול בסובלים מעודף משקל והשמנה.

ראו גם:

סיכונים אפשריים בביצוע בלון בקיבה

יתרונות וחסרונות הליך הכנסת בלון לקיבה

Exit mobile version