התאוששות והחלמה מניתוח שרוול קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

התאוששות והחלמהלאחר ניתוח שרוול קיבה, המטופל מתעורר בבית החולים, כשהוא מעט מטושטש ואינו חווה כאבים משמעותיים. בדרך כלל הודות למשככי הכאבים אותם ירשום הרופא יחושו מטופלים רבים בהקלה של משש הנובעת מהידיעה שההליך הסתיים בהצלחה.

אושר מוגבר יותר יגיע עם ההבנה כי הסתיים השלב הראשון במסע לחיים רזים ובריאים יותר. יחד עם זאת, תקופת ההתאוששות וההחלמה מהניתוח כרוכה במספר תופעות לוואי אותן יש להבין.

כאבים לאחר ניתוח שרוול קיבה

ביום הראשון לאחר הניתוח, הכאב בדרך כלל מתון, וניתן להתמודד עימו באמצעות משככי כאבים לפי הצורך. כל אדם מגיב לכאב באופן שונה. במהלך הניתוח, מבצע המנתח שיש חתכים זעירים בבטן, אותם הוא מכסה ומאחה לתהליך הריפוי.

החתך הגורם בדרך כלל למרבית הכאב, הוא החתך המסיר חלק גדול מהקיבה. הוא ממוקם בדרך כלל ברבע השמאלי התחתון של הבטן, או בצד ימין. בשלב זה, יש לנוח במיטת בית החולים במשך יממה, ותחושת הכאב תתמקד בבטן. יתכנו אף בחילות כתוצאה מההרדמה, אך הן חולפות במהירות.

תזונה ותנועה ביום הניתוח

ביום הראשון יש להימנע מאכילה. חלק מהמנתחים מאפשרים לחולה להשתמש במטליות פה, ואחרים מאפשרים להם לשתות כוס קרח גרו אחת למספר שעות. התחושה תהיה של יובש ורצון לשתות, אך לא ניתן יהיה לעשות זאת עד ליום השני לאחר הניתוח.

הגרון כואב ונפוח כך שלא נעים לאכול או לשתות בשלב זה בכל מקרה. המטופל יהיה מותש, וסביר להניח שגם לא יהיה רעב. חלק מהקיבה הוסר ותחושת הרעב גורמת לשינוי רמות ההורמונים האחראים על הרצון באכילה.

המנתח ימליץ על מעט הליכה ביום הראשון לאחר הניתוח, כדי לסייע בהפחתת הכאב. מלבד מעט הליכה קצרה, יש להקפיד להמשיך לנוח. היציאה מהמיטה ביום הראשון לאחר הניתוח קשה, שכן כל השרירים כאבים, אך התחושה משתפרת ביום שלמחרת.

ביום השני לאחר הניתוח

המטופל עובר לילה לא שקט הכולל מעברים בין נמנום לשינה. בבוקר היום השני, רדיולוג בודק שלא התרחשו נזילות באזור הניתוח, וניתן לשתות מים. המטופל מתבקש להיות במעקב רפואי כמו גם בפיקוח של תזונאית, פיזיותרפיסט ורופא פנימי.

ביום השני הכאב בדרך כלל קל יותר, ההרדמה מתפוגגת, התרופות לשיכוך כאבים עובדות, וניתן לנוע מעט יותר. למרות שהכאב עדיין מורגש, הוא נסבל אך בהחלט בולט יותר. הגרון כואב, נפוח ויבש, אך לגימות קטנות של מים מסייעות.

משככי הכאבים ביום השני לאחר הניתוח ניתנים בצורת עירוי ופחות בצורת כדורים לבליעה, והם עובדים מהר יותר. בשלב זה עדיין לא מתעוררת תחושת רעב, אך כמעט תמיד קיימת תחושת יובש וצמא.

יש לבצע את הוראות התזונה עליהן המליץ המנתח, הכוללות שתיית מרק; מיץ ממותק; חלב; או ג'לי ללא סוכר. יש לשתות בכמויות קטנות בלבד בשלב זה, ולא לשתות שום משקה קפאין או משקה מוגז. הקפאין משפיע באופן משתן קל ואחת הסיבות לאשפוזים חוזרים לאחר ניתוח שרוול קיבה היא התייבשות.

יתכנו בדיקות שונות ביום השני לאחר הניתוח, ופגישה נוספת עם הרופא, הבודק את רמת הכאבים, מסיר את הקטטר ומוודא שהמטופל יכול לנוע. הוא יענה על כל שאלה וחשש של המטופל, ומספר שעות מאוחר יותר, יקבל המטופל הוראות טיפול בפצעי הניתוח ומרשמים לתרופות משככות כאבים. יש להבין את כל ההוראות ולבצע אותן בקפדנות.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!