התפתחות הפרעות אכילה לאחר ניתוח קיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאבשנים האחרונות אנשי המקצוע העוסקים בטיפול במטופלים הסובלים מהפרעות אכילה מדווחים על סוג חדש של מטופלים, הסובלים מהפרעות אכילה לאחר ניתוחים בריאטריים. בחלק מהמקרים מדובר בחולים שלא סבלו בעבר מהפרעות אכילה אך בחלק מהמקרים מדובר בכאלו שסבלו מהפרעות אכילה, שחוו החמרה במצבם לאחר הניתוח. באופן כללי כיום ידוע כי אדם שסובל מהפרעת אכילה, נמצא בסיכון גבוה לפתח הפרעת אכילה לאחר הניתוח בהשוואה לאדם שלא סבל מעולם מהפרעת אכילה.

במחקר שנערך בבית החולים ג'ון הופקינס הממוקם בבולטימור שבארצות הברית, נמצא כי קרוב לעשרה אחוז מהמטופלים שסבלו מהפרעות אכילה בשנת 2014, שהתאשפזו בבית החולים, היו בעלי היסטוריה של ניתוחים בריאטריים. אי לכך, נראה כי ישנה חשיבות עליונה לבחון מראש האם המועמד לניתוח סבל בעבר או סובל בהווה מהפרעת אכילה כזו או אחרת.

בנוסף לכך, לאור הממצאים נראה כי ישנה חשיבות גבוהה גם לבצע מעקב אחרי המנותחים באופן צמוד יותר תוך שימת דגש על אבחון של הפרעת אכילה בשלביה הראשוניים ביותר. לרוע המזל אבחון של הפרעת אכילה עלול להיות מאתגר מאוד וזאת כיוון שברוב המקרים ההפרעה נשמרת בסוד והרגלי האכילה הלא תקינים מתנהלים בחשאי והרחק מהסביבה הקרובה.

הקאות לאחר ניתוח בריאטרי

הקאות לאחר ניתוח בריאטרי מתרחשות בקרב ארבעים אחוז מהמנותחים על רקע התמלאות יתר של הקיבה. עם זאת, בקרב חלק מהמנותחים, ההקאות האקראיות עלולות להפוך להקאות יזומות וההקאות עלולות להפוך לכלי לשמירה על המשקל או לירידה במשקל. בנוסף לכך ישנן התנהגויות אכילה פתולוגיות נוספות שעשויות להתפתח בקרב מנותחים לאחר ניתוח בריאטרי כמו לדוגמה תסמונת "אכילה יריקה", חיטוט או משחק באוכל במהלך האכילה מבלי לאכול, שימוש במשלשלים או במשתנים ועוד.

השוני בטיפול לאחר האבחון

לאחר קבלת האבחנה בנוגע להפרעת האכילה, יש להתחיל בטיפול רב מקצועי הכולל בין היתר טיפול דיאטטי מתאים, השונה בצורה משמעותית מהטיפול המתאים לסובלים מהפרעות אכילה, שלא עברו ניתוח בריאטרי. באופן כללי לא ניתן לטפל באדם הסובל מהפרעת אכילה לאחר שעבר ניתוח בריאטרי באותו האופן שבו נהוג לטפל באדם הסובל מהפרעת אכילה, שלא עבר ניתוח בריאטרי שכן הניתוח מקטין בצורה משמעותית ביותר את נפח הקיבה ואת קיבולת מערכת העיכול.

בהתאם לכך, מנותחים שאיבדו כמויות רציניות ממשקלם וכעת סובלים מאנורקסיה נרבוזה למשל, לא יכולים להתאים לתכניות המקובלות הניתנות לסובלים מאנורקסיה נרבוזה, שהינם בעלי מערכת עיכול תקינה לחלוטין. אי לכך, בנוסף לפסיכולוג, לתזונאית ולאנשי הצוות המרכיבים באופן מסורתי את המערכת המטפלת באדם הסובל מהפרעת אכילה, יש לכלול בצוות גם דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול במנותחים בריאטריים ורופא המתמחה בטיפול במנותחים בריאטריים.

בעיות שונות שצריכות להדליק נורה אדומה

להלן סימנים שונים שיש בהם כדי להעיד על כך שמתפתחת הפרעת אכילה במנותח בריאטרי:

  • שינויים במצב הרוח – חשוב להיות ערים לשינויים במצב הרוח בדגש על החמרה במצב רוח שלילי. חשוב במיוחד לוודא כי מדובר בשינויים שלא חולפים תוך פרק זמן סביר של שבועיים עד שלושה שבועות לכל היותר.
  • הקאות שלא חולפות – כפי שציינו, בשבועות הראשונים לאחר הניתוח אין זה מן הנמנע שהמנותח יסבול מהקאות, עם זאת, במקרים בהם ההקאות לא מפסיקות לאחר חודשיים ויותר, ייתכן כי מקור הבעיה פסיכולוגי.
  • שימוש פוגעני ושימוש יתר בחומרים המחליפים את האוכל – במקרים מסוימים הוויתור על האוכל יוצר מצב של פנייה להתנהגויות הרסניות, במיוחד כאשר המטופל לא הצליח לסגל כלים פסיכולוגיים מתאימים.
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!