למי מתאים לעבור ניתוח מעקף תריסריון?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאבאופן כללי התאמת הניתוח הבריאטרי המושלם למידותיו וצרכיו של המועמד לניתוח בריאטרי היא מלאכת מחשבת הדורשת התייחסות פרטנית לכל מטופל ומטופל. עם זאת, ישנם קווים כללים לדמותו של המועמד הפוטנציאלי, שיוכל להפיק את המירב מניתוח מעקף תריסריון.

במאמר זה נפרט אודות מספר נתונים ופרמטרים שיכולים להעיד על כך שניתוח מעקף תריסריון הוא הניתוח המתאים ביותר למועמד באופן אישי.

מועמדים הסובלים ממספר סיבוכים של השמנת יתר

אחד היתרונות המרכזיים של הניתוח בא לידי ביטוי בכך שהוא גורם לשיפור משמעותי בסיבוכי ההשמנה. למעשה בקרב חלק ניכר מהמנותחים מתרחשת החלמה מלאה מסיבוכי ההשמנה השונים. הכוונה היא למשל לסוכרת סוג 2 (החלמה מלאה בקרב קרוב למאה אחוז מהמנותחים) שנעלמת כלא הייתה זמן קצר לאחר הניתוח בקרב חלק ניכר מהמטופלים.

למעשה ההשפעה על מחלת הסוכרת סוג 2 כל כך דרמטית, עד שישנם מנתחים רבים שממליצים למטופלים שלהם לעבור את הניתוח, גם אם הם לא סובלים מהשמנה קיצונית, כטיפול יעיל נגד סוכרת סוג 2. כמו כן הניתוח גורם להחלמה מלאה מדום נשימה בשינה בקרב 92% מהמנותחים, להחלמה מלאה מיתר לחץ דם הנלווה להשמנה בקרב 83% מהמנותחים ולתיקון מלא של פרופיל השומנים בדם בקרב 99 אחוז מהמנותחים.

מועמדים הסובלים מהשמנת יתר חמורה

במהלך השנתיים הראשונות לאחר הניתוח מתרחשת ירידה בשיעור של שבעים עד תשעים אחוז מהמשקל העודף. במעקב למשך עשר שנים נמצא כי תוצאות הירידה במשקל לא נעלמות לאורך השנים, למרות שמתרחשת עלייה קלה במשקל. סך הכול המנותחים מצליחים לשמור על הפחתה בשיעור של שבעים וחמישה אחוז מהמשקל העודף לאורך זמן. אי לכך, הניתוח מתאים במיוחד עבור מועמדים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, בעלי BMI מעל חמישים.

מנותחים בריאטרים שלא הפיקו תועלת רבה מהניתוח הקודם

במקרים מסוימים ניתוח מעקף תריסריון מבוצע כניתוח רביזיה, כלומר כניתוח המבוצע לאחר שניתוח בריאטרי שמרני יותר, לא הביא לתוצאות הרצויות. ניתוח מעקף תריסריון מבוצע למשל במקרים מסוימים בקרב מנותחים בריאטרים שעברו ניתוח שרוול קיבה ולאחר מספר שנים התברר כי הניתוח לא הצליח לגרום לירידה מספקת במשקל. בדיוק באותו האופן במקרים מסוימים נהוג לבצע ניתוח שרוול בקרב מנותחים שעברו ניתוח להצרת קיבה בטבעת מתכווננת, ללא תוצאות משביעות רצון.

מועמדים המסוגלים להתחייב לטיפול תזונתי ארוך טווח

ניתוח מעקף תריסריון מעמיד את המטופלים בסיכון מוגבר לחסרים תזונתיים חמורים. באופן עקרוני בעזרת טיפול תזונתי מתאים ניתן לנטרל את הסיכוי להופעת החסרים אך בקלות רבה מאוד ניתן להגיע למצב של תת תזונה ולחסרים תזונתיים מסוגים שונים. אי לכך, במסגרת ההערכה שלפני הניתוח יש לשים את הדגש על מידת המוכנות לשינוי של המועמד ועל מידת ההיענות שלו לטיפול.

עבור איזה מועמדים הניתוח לא מתאים?

ניתוח מעקף תריסריון לא מתאים עבור מועמדים שצורכים מעט מאוד חלבונים בתזונה היומיומית שלהם שכן הניתוח מעמיד את המנותחים בסיכון מוגבר לתת תזונה של חלבונים. כמו כן הניתוח לא מתאים עבור מועמדים שלא מסוגלים להתמיד במעקב שגרתי אחרי מצבם הבריאותי, עבור מועמדים הסובלים ממחלות מעיים שונות כמו לדוגמה מחלת קרוהן, גסטראונטריטיס או גסטריטיס ועבור חולים שסובלים או סבלו בעבר מכיב פפטי בקיבה או בתריסריון.

מעבר לכל זה הניתוח לא מתאים עבור מועמדים שיזדקקו בעתיד לבדיקות סקר של דרכי המרה, התריסריון או הקיבה על רקע סיכון מוגבר לחלות במחלה ממארת.

ראו באותו נושא:

יתרונות וחסרונות ניתוח מעקף תריסריון

התאוששות והחלמה מניתוח מעקף תריסריון

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!