ירידה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ירידה במשקלמטרת העל של כל הניתוחים הבריאטריים באשר היא לגרום לירידה במשקל ולטפל בבעיות הנלוות להשמנה כמו לדוגמה סוכרת סוג 2. הירידה במשקל היא התוצאה של הניתוחים השונים, לפחות בטווח הקצר, אך ישנה שונות בקצב הירידה במשקל בין המנותחים ובין הניתוחים. במאמר שפניכם ננסה להסביר את המקור לשוני הרב בנושא זה.

לפני שנפתח בדברים חשוב לציין כי ביטוי המפתח בכל הקשור לקצב הירידה במשקל לאחר ניתוחים בריאטריים הוא: "אסור להשוות". הכוונה היא לכך שכל מנותח מרזה בקצב האישי שלו וגם אם החבר הטוב ביותר שלכם הצליח להשיל את כל המשקל העודף שלו תוך שנה אחת מהניתוח ואילו אתם טרם השלתם שלושים אחוז מהמשקל העודף וכבר חלפו שנתיים, עדיין אין זה מן ההכרח שאתם מרזים בקצב איטי מדי.

התוצאות המצופות מהניתוחים השונים

ראשית חשוב לציין כי ישנו שוני משמעותי הן בקצב הירידה במשקל והן בכמות הקילוגרמים שעתיד המנותח להפחית ממשקלו בין הניתוחים השונים. להלן התוצאות המצופות מהניתוחים השנים על קצה המזלג:

כבר כאן ניתן להבין כי אין כל סיבה להשוות בין מנותחים שעברו ניתוחים מסוגים שונים. כלל האצבע הוא שככל שהניתוח מורכב יותר ורדיקלי יותר, כך ההרזיה תהיה דרסטית יותר ומהירה יותר. אי לכך, אדם שעבר ניתוח המשלב אלמנט של תת ספיגה עם אלמנט של הקטנת קיבולת הקיבה, צפוי להפחית שיעור גבוה יותר ממשקלו ובפרק זמן קצר יותר בהשוואה לאדם שעבר ניתוח הכולל אלמנט של הפחתת קיבולת הקיבה בלבד.

מידת ההיענות לטיפול

נקודה נוספת שחשוב להבין בהקשר זה היא שניתוחים בריאטריים אינם ניתוחי קסם. המשמעות של כך היא שנדרשת היענות גבוהה מצד המטופל על מנת שהניתוח אכן יביא לתוצאות המצופות ממנו. אמנם כשמדובר בניתוחים רדיקלים כמו לדוגמה מעקף תריסריון, הרי שכתוצאה מהפגיעה בספיגת המזון התקינה, בכל מקרה תתרחש ירידה במשקל, אך מידת ההיענות של המטופל תשפיע בצורה ניכרת על קצב הירידה והיקף הירידה.

אם ניקח לדוגמה את ניתוח הטבעת המתכווננת, נראה כי לא זו בלבד שהמנותח יכול להשפיע על קצב הירידה במשקל אלא שישנם אפילו מנותחים שמצליחים לעלות במשקל לאחר הניתוח. בניתוח זה מתקינים טבעת על החלק העליון של הקיבה וכך יוצרים מעין צוואר בקבוק שקשה מאוד להעביר דרכו מזון. עם זאת, המנותח יכול עדיין לצרוך מזונות במרקם נוזלי לרבות מזונות דוחסים אנרגטיים כמו לדוגמה חמאה רכה או גלידה וכך לעקוף את המכשול שמציבה הטבעת.

לפיכך הניתוח אמור להוות אלמנט אחד מתוך מכלול אלמנטים שלם הכולל בין היתר ליווי פסיכולוגי צמוד, טיפול של דיאטנית קלינית ועוד.

ירידה דרסטית מדי במשקל

במקרים מסוימים הירידה במשקל הופכת לדרסטית מדי. מצבים אלו יכולים להתרחש על רקע מעקף רדיקלי מדי בניתוח מעקף תריסריון או על רקע הפרעת אכילה שהתפתחה לאחר הניתוח הבריאטרי. בכל מקרה מדובר במצב מסוכן הדורש התייחסות מידית כשלעיתים יש לבצע ניתוח לתיקון המעקף המוגזם ולערוך ביקורת למטופל מידי זמן מה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!