יתרונות ניתוחים בריאטריים לבריאות המפרקים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות ניתוחים בריאטריים לבריאות המפרקיםמחקרים רבים מראים כי שמירה על משקל תקין משפיעה לטובה על מחלות מפרקים למיניהן ומסייעת לשמור על הפוגה כאשר מדובר על דלקת מפרקים שגרונית.

על פי מחקר חדש נמצא כי BMI גבוה או נמוך מהנורמה עלול להקשות על ההתמודדות עם בעיות מפרקים ובמיוחד בבעיית הבריאות העיקרית הפוגעת בבריאות המפרקים, דלקת מפרקים שגרונית אשר מאופיינת בתקיפת במפרקים והרקמות על ידי מערכת החיסון תוך יצירת דלקת כרונית הכוללת רגישות, נפיחות, כאבים ונוקשות בפרקים.

השמנה כגורם סיכון לבעיות מפרקים

השמנה ידועה כגורם סיכון לדלקתיות כרונית ו-BMI גבוה קשור לסיכון מוגבר לסבול מבעיות מפרקים. ממצאים העולים ממחקרים אשר נערכו בתחום מראים כי בקרב מי שנמצא בתת משקל משמעותי או בעודף משקל והשמנה קיים סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות מפרקים בהשוואה למי שנמצא במשקל תקין. עוד עולה מהמחקר כי השמנה אכן משפיעה על פעילות של מחלות מפרקים וכי הרזיה משמעותית מובילה לשיפור ניכר בפעילות מחלות המפרקים וכן בצורך בטיפול תרופתי.

החוקרים עקבו אחר 53 מבוגרים בעלי עודף משקל אשר סבלו מבעיות מפרקים ועברו ניתוח בריאטרי לטיפול בהשמנה. לאחר כשנה מזמן הניתוח חלה אצל הנבדקים ירידה של 41 ק"ג בממוצע ובמקביל חלה ירידה משמעותית בסימני בעיות ודלקות המפרקים. ניתוחים בריאטריים נמצאו כבעלי משמעות מעבר להרזיה בלבד וכי הם עשויים לשפר ולהקל על תסמיני מחלות מפרקים ולתרום לשיפור הבריאות הכללית.

בעיות מפרקים – תסמינים

ברחבי העולם, סובלים מאוסטאוארתריטיס מיליוני אנשים, זהו מצב בו הסחוס נשחק ומתפרק, מה שגורם לחיכוך בין העצמות ולהיווצרות דלקת במלווה בכאבים, נוקשות ואובדן כושר התנועה בעיקר באזור הירכיים והגב התחתון. גורמי הסיכון העיקריים למחלות מפרקים הם גיל ועודף משקל אשר גורם לעומס על המפרקים כך שבולמי הזעזועים של הגוף מתבלים במהירות גבוהה יותר ואינם עומדים בעומס המופעל עליהם. כמו כן שומן הגוף משחרר חומרים הנקראים ציטוקינים אשר תורמים לשחיקת הסחוס.

יתרונות ניתוחים בריאטריים לטיפול בבעיות מפרקים

מחקרים וממצאים המצויים בידי גורמי המחקר אחר דלקות מפרקים מראים כי ירידה במשקל באמצעות ניתוחים בריאטריים תורמת בכמה אופנים לבריאות המפרקים ולהקלה על תסמיני דלקות מפרקים:

  • הפחתת כאב – כחודש לאחר הניתוח ניתן לראות ירידה משמעותית במשקל התורמת לשיפור במצב המפרקים ולהקלה על הכאב. אין זו תופעה נדירה למצוא כי אנשים אשר עברו את הניתוח מפסיקים לחלוטין את נטילת התרופות לשיכוך כאבים. הממחים מציינים כי השיפור הינו דרמטי נוכח העובדה כי כל ירידה בק"ג אחד המשקל משמעותה ירידה של 5 ק"ג במידת הלחץ המופעל על המפרק.
  • כושר ניידות – ירידה במשקל מסייעת לאנשים להיות פעילים יותר, פעילות גופנית מהווה מפתח לשמירה על משקל גוף תקין.
  • הצלחת ניתוחים להחלפת מפרק – השמנה מהווה גורם סיכון לגבי הצלחת ניתוחים להחלפת מפרק. אנשים הסובלים מעודף משקל נמצאים בסיכון הגבוה פי 2 לסבול מסיבוכים שלאחר הניתוח כגון זיהומים או קרישי דם, כמו כן השמנה עלולה לקצר את תוחלת החיים של המפרק החדש כך שהרופאים לעתים מתנים את ביצוע הניתוח להחלפת המפרק בירידה במשקל.
  • אורח חיים בריא – ניתוח בריאטרי מתאים עבור בני 35 ומעלה אשר סובלים מעודף משקל משמעותי ואשר רוצים לרדת במשקל בצורה משמעותית. לצד הניתוח, חייב המטופל לשנות הרגלים רעים ולהתחייב על ניהול אורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה.
  • ללא שינויים הכרחיים אלה, גם ניתוח שכזה עלול לא להשיג את המטרה המבוקשת. לאחר הניתוח יש להתאים הרגלי אכילה חדשים אשר מתאימים למצב בו הקיבה קטנה יותר. לכן לאחר ניתוח מסוג זה, אנשים אוכלים מספר ארוחות קטנות בכל יום וכן יש לעתים להיעזר בתוספי תזונה משום שהניתוח עלול להפריע לקליטת וויטמינים מסוימים בגוף.
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!