ניתוח בריאטרי: בעד ונגד

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח בריאטריהשמנת יתר היא מצב בריאותי נפוץ בקצב מואץ ברחבי העולם. זהו נושא מורכב הכולל גם היבטים ביולוגיים, פיסיים, פסיכולוגיים וחברתיים. פירוש המונח השמנת יתר הוא מצב שבו משקל האדם מגיע לרמה מסוימת המתחילה להשפיע באופן רציני על הבריאות, כגורם כרוני, עד שנוצר מצב מסכן חיים.

עודף המשקל נחשב לגורם סיכון ידוע להתפתחות מחלת לב כלילית, אי ספיקה נשימתית, סוכרת, דיסליפדמיה, יתר לחץ דם, ניוון שרירים וסרטן.

הסיכון למוות בקרב נשים בעלות מסת גוף של 32 או יותר, הוא גבוה פעמיים בהשוואה לנשים שאינן סובלות מעודף משקל.

יתרונות ניתוח בריאטרי

ניתוח זה כבר הוגדר בעולם כניתוח בריאותי ולא קוסמטי ובשנים האחרונות הפך להיות להליך הירידה במשקל הנפוץ והיעיל ביותר. מומחים סבורים כי הוא משיג את הירידה הגדולה ביותר במשקל, עם תוצאות אמינות גבוהות יותר מהליכים אחרים. התוצאות ארוכות הטווח של ההליך עומדות על שישים אחוזים לממוצע של שבעים אחוזי ירידה במשקל גוף עודף, עד לתקופה של עשר שנים.

כשמשקל הגוף יורד, נפתרות ומשתפרות גם בעיות בריאות רבות הקשורות עם השמנת יתר חולנית. לדוגמה, דום נשימה בשינה, מחלת ריפלוקס הוושט, צרבת, בריחת שתן ותפקוד מערכת הנשימה. מחקרים מראים כי ניתוח בריאטרי מפחית את הסיכון להתקפי לב.

חולי סוכרת זקוקים, בעקבות הניתוח, לצרוך פחות תרופות, והם מתמודדים הרבה יותר טוב עם מחלתם. הניתוח מצוין במיוחד לחולי דיסליפידמיה וכולסטרול גבוה, הפותרים את המצב עם תוצאות אמינות ומרשימות בהרבה בהשוואה לנטילת תרופות. בנוסף נמצא כי שישים אחוזים מהאנשים הסובלים מבעיות לחץ דם גבוה, יכולים לוותר על התרופות לאחר ניתוח בריאטרי.

ניתוח זה נחשב להליך בטוח יחסית, גם כשהוא מבוצע בקרב מטופלים מבוגרים וחולים במחלות לב וכלי דם ידועות. ההליך מראה תוצאות טובות בהתאוששות ורמת הכאבים לאחר ההליך הקצר, השהות בבית החולים קצרה יותר, וניתן לשוב לעבודה ולפעילויות אחרות של חיי היומיום זמן קצר לאחר ההליך, עם שיעור נדיר של זיהומי פצעים חמורים.

מטופלים שעברו ניתוח בריאטרי משיגים הצלחת ירידה במשקל משמעותית, משפרים את איכות חייהם ומדווחים על בריאות טובה באופן כללי. שילוב שינויים אלו משפיע באופן עצום על תוחלת החיים של אנשים הסובלים מהשמנת יתר חמורה.

חסרונות ניתוח בריאטרי

למרות היתרונות המשמעותיים של הליך זה, הוא קשור עם מספר סיבוכים מערכתיים מסוימים. מלבד הסיבוכים הטכניים, קיימים גם סיכוני לב-ריאה וסיבוכים הקשורים לפצעים, הנחשבים לנפוצים ביותר והחמורים ביותר. אך יש להבין כי מטופלים הניצבים בפני סיכונים אלו הם אנשים הסובלים מבעיות לב וריאות, ומצבים אלו הם העלולים לגרום לקשיים במהלך הניתוח.

סיבוכים נוספים הקשורים להליך זה הם ביצוע שגוי של הניתוח העלול לגרום לבעיות לב וכלי דם, אוטם שריר הלב, תסחיף ריאתי ובעיות אחרות בדרכי הנשימה. כעשרה אחוזים מכלל המטופלים חווים סיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי, כגון דימום ממערכת העיכול, מגבלות תנועה, חסימות באיברים פנימיים, כיבים, אבנים בכיס המרה, דלקת בדרכי השתן ובעיות אחרות מסוג חוסרים תזונתיים מספיקים של חומצה פולית, תיאמין, סידן, אבץ, ויטמין B12, ויטמין D, ויטמין A וברזל. חוסרים עלו עלולים להוביל לאנמיה, אנצפלופתיה והפרעות אחרות.

מטופלים הסובלים מהתנהגות ממכרת, כגון צריכת אלכוהול ועישון סיגריות מוגבר, נמצאים בקבוצת הסיכון המוגברת לסיבוכים. בדרך כלל, אנשים אלו לא יצליחו לשמור על הרגלי התזונה הבריאים החדשים הנדרשים לאחר הניתוח, ועל ההוראות הרפואיות, ולכן הסיכון שלהם לסיבוכים גבוה במיוחד.

מטופלים שסבלו מהתמכרות למזון לפני הניתוח, עלולים לסבול מהעברת ההתמכרות, ולפתח בעיית התמכרות לאלכוהול או סמים. כל הסיבוכים האלו עלולים להוביל בסופו של דבר לעלייה חוזרת במשקל, וצורך בניתוח חוזר.

ראו גם:

למי מתאים ניתוח שרוול קיבה?

סיכונים, סיבוכים ותופעות לוואי – בלון בקיבה

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!