ניתוח שרוול קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שרוול קיבה: ניתוח מבוקש בישראלניתוח שרוול קיבה הוא הניתוח הבריאטרי הפופולארי ביותר בישראל. בניתוח זה, המבוצע באופן לפרוסקופי, מסיר המנתח את כל העקומה הגדולה בצד האורכי שלה, עד ליצירה של שרוול צר וארוך מהחלק הנותר של הקיבה, שנפחו לא עולה על 25 אחוז מנפחה המקורי. סך הכול נפח השרוול נע בין חמישים למאתיים סמ"ק לכל היותר.

במקור ניתוח זה לא עמד בפני עצמו אלא היווה את השלב הראשון של ניתוח מורכב יותר (הטיה של הלבלב והמרה עם מעקף תריסריון). הניתוח התחיל לשמש כטיפול יחיד כאשר גילו שכבר לאחר השלב הראשון של הניתוח המורכב, המטופלים נהנו מירידה משמעותית במשקלם. הנפח של הקיבה לאחר הניתוח מושפע בעיקר מקוטר השרוול ומהמרחק שבין שוער הקיבה לבין האזור שבו החלה הכריתה.

כיצד משפיע ניתוח שרוול קיבה על הירידה במשקל?

הניתוח משלב בין אלמנטים רסטרקטיביים לבין אלמנטים הורמונאליים. האלמנט הרסטרקטיבי בא לידי ביטוי בנפח הצנוע של הקיבה הנותר לאחר הניתוח והאלמנט ההורמונאלי בא לידי ביטוי בכך שחלק ניכר מהתאים המפרישים גרלין (הורמון הרעב) מוסרים בניתוח. עיקר ההשפעה של הניתוח מתבטא בירידה בכמות המזון הנצרך.

ניתוח שרוול קיבה נחשב לניתוח יעיל מאוד שכן הוא גורם להפחתה של שישים עד שבעים אחוז מהמשקל העודף תוך שנה אחת בממוצע. במעקב לתקופה של חמש שנים נראה כי המנותחים מצליחים לשמור על הפחתה של חמישים אחוז מהמשקל העודף. עם זאת, יש לציין כי כמות הנתונים קטנה יחסית בשל העובדה שמדובר על ניתוח שלא קיים זמן רב כל כך כטיפול העומד בפני עצמו.

עבור מי מתאים ניתוח שרוול קיבה מתבצע?

ניתוח שרוול קיבה מתאים בעיקר עבור מועמדים בעלי מוכנות גבוהה לשינוי תזונתי, שהתנסו בעבר בתכניות הרזיה. כמו כן לא אחת הניתוח מבוצע כניתוח רביזיה. הכוונה היא לכך שהניתוח מבוצע במקרים רבים במנותחים בריאטרים שעברו ניתוח להצרת קיבה בטבעת, שלא הצליחו להפיק תועלת רבה מהניתוח. הניתוח לא מתאים עבור מועמדים הסובלים מבקע סרעפתי גדול או מועמדים שסובלים מרפלוקס (מעבר של תוכן קיבתי לוושט) באופן כרוני.

ניתוח שרוול קיבה מתאים עבור מועמדים רבים מאוד באופן כללי: לפי נתונים רשמיים, בוצעו בישראל 6093 ניתוחי שרוול בשנת 2012 בעוד שבשנת 2006 בוצעו עשרים ושמונה ניתוחי שרוול בלבד.

מה הם היתרונות של ניתוח שרוול קיבה בהשוואה לניתוחים האחרים?

להלן היתרונות המרכזיים של ניתוח שרוול קיבה:

  • ניתוח שרוול קיבה ניתן לבצע באופן לפרוסקופי גם במנותחים הסובלים מהשמנה קיצונית, בעלי BMI גבוה במיוחד.
  • למרות שלאחר הניתוח הנפח של הקיבה קטן מאוד, הקיבה עדיין מתפקדת באותו האופן מבחינה פיזיולוגית (בדגש על האופן שבו המזון נכנס אליה ויוצא ממנה).
  • בניגוד לניתוח הצרת קיבה בטבעת, ניתוח שרוול גורם לשינויים הורמונאליים מסוימים שבאים לידי ביטוי בהפחתת תחושת הרעב ובעלייה בתחושת השובע.
  • הניתוח כרוך בפחות תופעות לוואי שליליות ובפחות סיבוכים בהשוואה לניתוחים הרדיקליים יותר (מעקף קיבה ומעקף תריסריון). בין היתר ניתוח שרוול כרוך בסיכון נמוך מאוד לחסרים תזונתיים, בסיכון אפסי לתסמונת ההצפה, בסיכון נמוך מאוד לכיבים ועוד.

הסיבוכים הפוטנציאליים של ניתוח שרוול קיבה

הסיבוכים הפוטנציאליים של הניתוח הם תסחיף ריאתי, דלקת ריאות, מצוקה נשימתית חמורה, דלף מהקיבה, דימום לאחר הניתוח, בחילות והקאות, רפלוקס, כאבים בוושט, האטה במעבר הקיבה למעי, פגיעה בעצב הוואגוס שגורמת לבחילה כרונית ועוד. כמו כן ישנו סיכוי מסוים להיצרות של השרוול ובמקרים מסוימים מתפתחים החזרים של תוכן קיבתי לוושט בדרגה חמורה עד כדי כך שישנו צורך לבצע ניתוח מעקף קיבה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!