ניתוחים בריאטריים

ניתוח בריאטרי – מימון פרטי או דרך קופות חולים? יתרונות וחסרונות

holimהניתוחים הבריאטריים (או בשמם הלא רשמי "ניתוחי קיצור קיבה") הפכו בעשור האחרון לניתוחים המבוצעים באופן שגרתי במספר בתי חולים ברחבי הארץ כשמשנה לשנה שכיחות הניתוחים הבריאטריים המבוצעים בישראל רק הולכת וגדלה. רק על מנת לסבר את האוזן ניתן לציין כי בשנת 2006 בוצעו בישראל אלפיים ניתוחים סך הכול ואילו בשנת 2014 קפץ מספר הניתוחים לעשרת אלפים. למעשה נכון, הניתוח הבריאטרי על סוגיו השונים הוא הניתוח האלקטיבי הנפוץ ביותר בישראל.

מאחר וכיום הניתוחים הבריאטריים מהווים את הטיפול היעיל ביותר לבעיית ההשמנה והמחלות הנלוות להשמנה, הרי שמשרד הבריאות החליט להכניס את הניתוחים הבריאטריים לסל הבריאות. בהתאם לכך, אם נמצא כי המועמד עומד בקריטריונים שהגדיר משרד הבריאות, באפשרותו לעבור את הניתוח כמעט ללא עלות.

מדוע בכל זאת מועמדים בוחרים לעבור ניתוח באופן פרטי?

מאחר והניתוחים מבוצעים ללא עלות מצד המנותח (למעט השתתפות עצמית), כל עוד הוא עונה לקריטריונים הרלוונטיים, יש לשאול את השאלה, מדוע אם כך קיימת בכלל האפשרות לעבור את הניתוח באופן פרטי?

התשובה לכך נעוצה בזמני ההמתנה הארוכים: בעוד שבבית חולים ציבורי זמני ההמתנה ארוכים מאוד, הרי שבבית חולים פרטי מדובר בזמני המתנה קצרים ביותר. למעשה בעוד שבבית חולים ציבורי ניתן להמתין אף שנתיים לניתוח הבריאטרי, בבית חולים פרטי זמן ההמתנה לרוב לא עולה על חודש.

בנוסף לכך, כאשר מועמד לניתוח בוחר לשלם על הניתוח מכספו, באפשרותו לבחור את המנתח שלו, בהתאם למידת המיומנות שלו, אפשרות שלא עומדת בפני מנותח שניגש לבית חולים ציבורי לביצוע הניתוח.

אפשרויות המימון של הניתוח באופן פרטי

בבית החולים אסותא למשל, ישנם שני מסלולים עיקריים שניתן לבחור מהם: בחירה של רופא המצוי בהסדר עם קופת החולים שבה מבוטח המועמד לניתוח ובחירה של רופא פרטי שלא נמצא בהסדר. המסלול הראשון כרוך בתשלום דמי השתתפות עצמית בגובה של עד ששת אלפים שקלים ואילו המסלול השני כרוך בתשלום שכר מנתח שנע בין שניים עשר אלף לחמישה עשר אלף שקלים.

עלות הניתוח לפי קופות החולים השונות

כעת נפרט אודות העלויות הכרוכות בניתוח בריאטרי מסוג שרוול המבוצע בבית חולים ציבורי (הנתונים נכונים לחודש מאי, 2015) להלן:

הוצאות נוספות

לאחר ניתוח קיצור הקיבה זקוקים רבים מהמנותחים הבריאטריים לניתוח להסרת עודפי עור. גם במקרה הזה קיימת שונות רבה באפשרויות המימון בין הקופות, כמו לדוגמה ההבדל במימון בין קופת חולים כללית לבין קופת חולים מכבי להלן:

ראו גם:

קריטריונים ומימון ניתוח שרוול קיבה

קריטריונים ומימון ניתוח מעקף תריסריון

קריטריונים ומימון בלון בקיבה להרזיה

Exit mobile version