תיקון טבעת לאחר ניתוח להכנסת טבעת לקיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

תיקון טבעתבעולם מושלם, כל ניתוח בריאטרי להרזיה היה מניב את התוצאות הרצויות. אך במציאות, ניתוחים אלו עלולים, לעיתים, להיות כרוכים בסיבוכים העלולים להתעורר והדורשים טיפול. במקרה זה יש לבצע ניתוח תיקון.

כשמטופל עובר ניתוח טבעת לקיצור קיבה, ולאחר מכן נתקל בבעיות מכל סוג, כלל סיבוכים לאחר הניתוח, ירידה במשקל שאינה מתבצעת בכמות ובקצב מספק, או לחילופין עלייה במשקל, יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות הליך תיקון. בעיות הקשורות לניתוח הרזיה עשויות להיות מייאשות מאוד, אך הן פתירות ואין להתמודד עימן ללא טיפול מקצועי.

הצורך בניתוח תיקון טבעת לאחר ניתוח

מטופלים שעברו ניתוח השתלת טבעת בקיבה, זקוקים לעיתים להליך תיקון טבעת לאחר ניתוח. צורך זה עשוי להתעורר אם הקיבה נמתחת יתר על המידה, כשקיבולת הקיבה גדלה בטווח הארוך ובכך ממואט קצב הירידה במשקל, כשהמטופל איבד משקל רב מידי, ברמה המסכנת את בריאותו, או במקרים בהם חלק מהמטופלים משיבים את מרבית המשקל שאבד עם הניתוח. ניתוח תיקון מסייע למטופלים לשוב למסלול עם מטרותיהם האישיות לירידה במשקל.

אחד היתרונות החשובים ביותר של הליך זה הוא יכולת הכוונון. ניתן להדק את הטבעת, או לשחרר אותה פשוט באמצעות הוספת או הסרת מלח נוזלי. גמישות זו מאפשרת לרופא לכוונן את הטבעת על מנת לייצר את השילוב הטוב ביותר של ירידה מתמשכת במשקל, תוך הפחתת תופעות הלוואי. כך יכולים מטופלים רבים, שנתקלו בבעיות עם הטבעת, לפתור אותן בהליך שאינו פולשני.

יחד עם זאת, לעיתים התאמות פשוטות אינן פותרות את הבעיה, וניתוח תיקון טבעת לאחר ניתוח הופך להכרחי. במקרים אלו הרופא מבצע ניתוח להסרת הטבעת וממיר את ההליך לניתוח מעקף קיבה. לגישה זו יש יתרון ירידה במשקל מהירה יותר, ללא צורך בשתל מלאכותי.

ניתוח תיקון טבעת עשוי להידרש גם כשמתעורר הצורך לבטל תהליך הרזיה, בשל אחד או יותר מהסיבוכים הכוללים כיבים לאחר הניתוח; הקאות קבועות חוזרות ונשנות לאחר הניתוח; תת תזונת חלבון; וריפלוקס.

נקיטה בצעדי זהירות מייתרים את הצורך בניתוח תיקון טבעת לאחר ניתוח וכוללים הקפדה על הוראות הרופא והתזונאית לאחר הניתוח, והקפדה יתרה לבצע את ההליך על ידי רופא מיומן, מוסמך ומקצועי, בעל ההכשרה הדרושה לבצע הליכים כירורגיים מורכבים. השמנת יתר היא מצב מסוכן הדורש טיפול מקצועי מהשורה הראשונה, לכן לפני ביצוע ההליך, יש לוודא את רמת המומחיות של הרופא, ניסיונו, ובדיקת סיפורי הצלחה של מטופלים אחרים.

מהלך ניתוח תיקון טבעת לאחר ניתוח

אופן התנהלות הניתוח תלוי בהליך הכירורגי המקורי שבוצע והסיבוך אותו חווה המטופל. רוב ניתוחי התיקון אורכים שלוש עד חמש שעות ודורשים יומיים אשפוז בבית החולים. במקרה שניתוח הטבעת הוביל לשלשולים חמורים, מחלת כבד ואי ספיקת כליות, מומלץ לבצע ניתוח תיקון באמצעות טיפול במעי הדק ולאחר מכן ביצוע הליך מעקף קיבה. אם הטבעת פשוט התהפכה, והמטופל חווה עלייה משמעותית במשקל במקום ירידה, ניתן לבחור בין התאמה מחודשת של הטבעת או הסרתה וביצוע ניתוח מעקף קיבה.

ניתוח תיקון נוסף הוא שיטת הידוק בטן. הליך זה כרוך ביצירת כיס קטן המבוצע באמצעות הפרדת 95% מהקיבה. הטבעת ממוקמת סביב הכיס ויוצרת מעבר קטן לשאר הקיבה, לשם מניעת מעבר מהיר בבטן של מזון מוצק, ומניעת אפשרות מתיחת הקיבה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!