יתרונות וחסרונות בלון בקיבה להרזיה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונותבלון בקיבה להרזיה הוא הטיפול השמרני ביותר מבין כל הניתוחים הבריאטרים כשלמעשה לא מדובר בניתוח אלא בטיפול המבוצע תחת טשטוש ואלחוש מקומי בלבד, בדומה לבדיקת גסטרוסקופיה.

הטיפול כרוך בהחדרת בלון לקיבה ומילוי הבלון בתמיסת מלח פיזיולוגית. הבלון נשאר בקיבה עד חצי שנה לכל היותר ולאחר מכן מרוקנים אותו באופן יזום ושולפים אותו באמצעות מלקחיים רפואיים מיוחדים.

במאמר שלפניכם נסקור את הטיפול מבחינת היתרונות והחסרונות שלו בהשוואה לניתוחים הבריאטרים אך חשוב לציין כי הבחירה בטיפול המתאים צריכה להתבצע באופן אינדיבידואלי בהתאם למצבו של המטופל מבחינת המשקל, מחלות הרקע הנלוות להשמנה מהן הוא סובל, מידת ההיענות והמוכנות שלו לטיפול ועוד.

מה הם היתרונות של בלון בקיבה להרזיה?

להלן היתרונות המרכזיים של בלון בקיבה להרזיה:

  • טיפול שאינו כירורגי – זהו אולי היתרון הגדול ביותר העומד לצדו של הבלון. מדובר למעשה בטיפול שנמצא על קו התפר שבין הטיפול השמרני לטיפול הכירורגי. מאחר ואין צורך בביצוע חתכים ומאחר ואין צורך בהרדמה כללית, הרי שאחוז הסיבוכים נמוך מאוד. בנוסף לכך, גם תקופת ההחלמה וההתאוששות קצרה ביותר. בניגוד ליתר הניתוחים הבריאטרים, המטופל יכול לחזור לביתו מספר שעות לאחר הטיפול ואף פחות מכך.
  • מגוון רחב של מועמדים – הטיפול מתאים עבור מגוון רחב ביותר של מטופלים. בין היתר הוא משמש לטיפול באנשים בעלי BMI גבוה מחמישים, המועמדים לניתוח בריאטרי. בקרב מטופלים אלה יש לעתים לעשות שימוש בבלון מספר חודשים לפני הניתוח על מנת לרדת במשקל וכך להפחית את הסיכונים הכרוכים בניתוח. כמו כן הטיפול מתאים עבור מטופלים בעלי התוויות נגד למעבר של ניתוח בריאטרי ולמטופלים שמעוניינים להתקדם מהטיפול השמרני לטיפול הבריאטרי אך לפני כן מרגישים כי הם צריכים שלב מעבר.
  • הזדמנות לשינוי – יתרון מרכזי נוסף העומד לצדו של הבלון בא לידי ביטוי בכך שהתהליך אותו עוברים המטופלים הוא הפיך. אי לכך, הטיפול מהווה הזדמנות לשינוי הרגלים. למעשה הטיפול מתאים במיוחד עבור מטופלים בעלי מוכנות גבוהה לשינוי, שפשוט זקוקים ל"דחיפה" קלה או לסיוע בהתנעת השינוי ובהוצאתו לפועל.

החסרונות של בלון בקיבה להרזיה

להלן החסרונות המרכזיים של בלון בקיבה להרזיה:

  • החיסרון המרכזי של בלון בקיבה להרזיה בא לידי ביטוי בירידה הצנועה יחסית במשקל. מבין כל הניתוחים הבריאטרים, טיפול זה מביא לירידה הצנועה ביותר במשקל לאורך זמן. במחקרים שבחנו את כמות הקילוגרמים שניתן להוריד בעזרת טיפול זה נמצא כי במעקב של חמש שנים, רק אלו שהצליחו להפחית שמונים קילוגרמים מהמשקל העודף בחודשי הטיפול הראשונים, הצליחו לשמור על ירידה של עשרים אחוז מהמשקל העודף.
  • עוד יש לציין כי לעומת 83 אחוז מהאנשים שמצליחים לרדת יותר מעשרים אחוז ממשקלם בזמן הוצאת הבלון, 53% בלבד מצליחים לשמר הישג זה שנה לאחר הוצאת הבלון. 27 אחוז בלבד מצליחים לשמר הישג זה ולאחר חמש שנים 23% בלבד מהמטופלים מצליחים לשמור על ירידה של יותר מעשרים אחוז מהמשקל העודף. שימו לב – לא מדובר כאן במשקל הכללי אלא רק במשקל העודף.
  • 30% מהמטופלים לא מצליחים להשיג אפילו ירידה של עשרה אחוזים. בדרך כלל הסיבה לכך נעוצה באי הקפדה על ההנחיות התזונתיות, אי סבילות נפשית לבלון או הוצאת הבלון לפני המועד מסיבה כזו או אחרת.
  • אחד הסיבוכים החמורים ביותר של הבלון שחשוב לתת עליו את הדעת הוא חסימת מעיים. סיבוך זה אמנם מתרחש לעתים נדירות אך מהווה סכנת חיים ומצריך מעבר של ניתוח חירום.
  • קראו על גלולה נוספת לקיצור קיבה – אליפס
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!