סיכונים וסיבוכים ותופעות לוואי אפשריים להכנסת בלון בקיבה להרזיה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

10127245_xxlניתוח בריאטרי להרזיה בשיטת החדרת בלון לקיבה, עלול לגרום למספר תופעות לוואי, סיכונים וסיבוכים, העלולים להתרחש במהלך הניתוח או מיד לאחריו. אלו כוללים זיהום; קרישי דם ברגליים; תסחיף ריאתי; ודימום באיברים פנימיים.

עור עודף

בעוד שניתוח הרזיה מסיר בהצלחה את כמויות השומן העודפות, ההליך עלול לגרום למצב עור מדולדל. לכן, אם אדם סבל מהשמנת יתר, במיוחד כשהמצב נמשך שנים רבות, יתכן שיוותרו קפלים וכיסי עור עודפים, במיוחד סביב החזה, הבטן, הירכיים והידיים.

מצבורי עור עודף משתפרים בדרך כעבור שנה עד שנה וחצי לאחר הניתוח, באמצעות הקפדה על תזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה וויטמינים, ופעילות גופנית. אך אם המצב אינו משתפר, ניתן לעבור ניתוח קוסמטי להסרת העור העודף.

תופעת לוואי זו אינה קשורה להיבט האסתטי בלבד, שכן, מצבורי דלדול עור, בנוסף להיותם מכוערים, מקשים גם על שמירת היגיינת גוף, כך שהם עלולים לגרום להתפתחות פריחות וזיהומים.

אבנים בכיס המרה

חלק מהאנשים מפתחים מצב של אבנים בכיס המרה לאחר ניתוח בריאטרי להחדרת בלון בקיבה, בדרך כל כעשרה חודשים לאחר הניתוח. אלו הן אבנים קטנות, העשויות בדרך כלל מכולסטרול, המצטברות בכיס המרה.

במרבית המקרים, מצב זה אינו כרוך בתסמינים כלשהם, אך אם האבנים נלכדות בצינור או בערוץ מסוים בקיבה, הן עלולות לגרות את כיס המרה ולגרום לתסמינים כגון כאבי בטן עזים פתאומיים; בחילות והקאות; וצהבת.

השפעות פסיכו סוציאליות של הניתוח

בעוד שרוב האנשים העוברים ניתוח בריאטרי להרזיה מדווחים על שיפור באיכות חייהם, מספר תופעות פסיכו סוציאליות עשויות להיות קשורות לירידה מהירה במשקל. חלק מהאנשים מדווחים על בעיות במערכת היחסים עם בן או בת זוגם, כשאלו מתחילים לחוש עצבנות, חרדה או אולי אף קנאה הקשורה לירידה במשקל שלהם.

אירועים חברתיים הקשורים לאכילה, כגון ארוחות משפחתיות, עשויים להיות מביכים, כשאדם שעבר ניתוח הרזיה הופך להיות מודע ליכולת המופחתת שלו לאכול.

בנוסף, תיתכן החמרת מצב הרוח כשהמשקל מתייצב, בדרך כלל כשנתיים אחר הניתוח. תופעת לוואי זו מתרחשת היות ואנשים רבים מבינים שבעיות מהן סבלו טרם הניתוח, כגון בעיות כלכליות, דאגות או קשיי עבודה, עדיין נוכחות.

היצרות קיבה

סיבוך נפוץ בקרב אנשים שעברו ניתוח הרזיה עם בלון קיבה הוא שהניתוח יוצר "חור" בין הקיבה לבין המעי הדק, הגורם לצמצום הקיבה ומוביל לחסימת אפשרות קליטת חלקיקי מזון. תסמין זה מתבטא בדרך כלל בהקאות מתמשכות.

סיבוך זה מטופל באמצעות הפניית צינור גמיש קטן, הנקרא אנדוסקופ, לאזור הניתוח. בלון מחובר לאנדוסקופ מנופח, ומבטל את החסימה. השיטה הטובה ביותר למניעת היצרות קיבה היא תמיד לחתוך את המזון לפיסות קטנות, ללעוס את נתחי המזון ביסודיות, ולהימנע משתייה במהלך הארוחה.

חוסר סבילות למזון

אחד מתוך 35 אנשים העוברים ניתוח בריאטרי להרזיה מפתחים חוסר סבילות למזון, לעיתים קרובות שנים רבות לאחר הניתוח. מצב זה מתבטא בחוסר יכולת של הגוף לסבול מזונות מסוימים, כגון בשר אדום או סלט ירוק, וכתוצאה מכך מתרחשים מספר תסמינים שאינם נעימים כגון בחילות והקאות.

הסיבה לתופעת לוואי זו, המתרחשת לאחר הניתוח, עדיין אינה ברורה. במרבית המקרים, הימנעות ממזונות הגורמים לתגובה שאינה נעימה, משפרת את התסמינים, אך אם אדם חווה תסמינים מתמשכים הקשורות לכמויות מזונות שונים, יתכן שיהיה צורך להסיר את הבלון ולהחליף את ההליך בניתוח מעקף קיבה.

החלקת קיבה. זהו סיבוך המשפיע על אחד מתוך חמישים אנשים העוברים ניתוח בריאטרי להחדרת בלון לקיבה. סיבוך זה גורם לצרבת; בחילות; והקאות. לעיתים נדרש ניתוח נוסף על מנת לטפל במצב.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!