גלולות לקיצור קיבה – אליפס

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

72201_prescription_medגלולות לקיצור קיבה, הפועלות בדומה להשפעת בלון קיבה, מסייעת להפחתת כמות של מעבר לשליש מהמשקל העודף, במשך תקופה של ארבעה חודשים.

גלולות לקיצור קיבה הנקראות 'אליפס' טרם אושרה לירידה במשקל על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני, אך היא נחשבת לדור חדש של "בלוני קיבה" שמטרתם לסייע לירידה במשקל בהשמנת יתר, שיפור הבריאות, מבלי לעבור הליך פולשני מצד אחד, והשגת היתרון הקבוע של קיבולת מופחתת בקיבה. ביולי 2015 אישרה רשות התרופות האירופית את שיווק הגלולה.

אופן פעולות גלולות לקיצור קיבה

גלולות לקיצור קיבה הצפויות לגשת לאישור מחודש בפני ה-FDA בתחילת שנת 2016, שונה מתפקוד בלון הקיבה בכך שהיא נבלעת בקליניקת הרופא ואינה מושתלת לבטן בהליך אנדוסקופי הקשור לצינור זעיר. את הגלולה בולעים כרגיל, וכשהיא מגיעה לבטן, היא הופכת לבלון קיבה המוכן להתמלא בנוזל סטרילי דרך הצינור. בשלב זה, הרופא מזליף את הנוזל דרך הצינור, ומושך אותו מהקיבה עד לניתוקו מהגלולה.

כשהבלון מתמלא עד לגודל של כדור קטן, הוא "יושב" בבטן במשך ארבעה חודשים, יוצר תחושת שובע, ומסייע להפחתת האכילה ופיתוח הרגלי שליטה בתזונה. כעבור ארבעה חודשים, הבלון מרוקן ועובר מהגוף דרך הצואה. הליך יציאת הבלון מהגוף אינו כרוך בתופעות לוואי כלשהן, ובשלב זה המטופל מוכן כבר נפשית ופיסית למעבר לתזונה בריאה, ללא עזרים מלאכותיים.

השפעת גלולות לקיצור קיבה על עודף משקל

יצרן הגלולה, אילוריון טכנולוגיות, טוען שמטרת הגלולה היא לסייע לאנשים בעלי אינדקס מסת גוף מעל 27, לירידה במשקל.

BMI של 25 הוא נקודת החיתוך לעודף משקל, והשמנת יתר מוגדרת כ-BMI מעל שלושים. מחקר שנערך בקרב משתתפים שאינם סובלים מהשמנת יתר, שקיבלו את טיפול הגלולה, מוכיח שניתן להשתמש בה אף כמניעת "התקדמות" למצב השמנה, בנוסף למטרה המקורית של הירידה במשקל.

במחקר שהוצג בנובמבר 2015, במפגש שנתי משותף של אגודת ההשמנה והאגודה האמריקנית לניתוחים בריאטריים, דווח כי 34 משתתפי מחקר, הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר, שקיבלו את הגלולה, הפחיתו בממוצע 22 קילוגרם לאחר ארבעה חודשים, שהם בסביבות 37% ממשקלם העודף.

ראש מחלקת גסטרואנטרולוגיה פולשנית במרכז הרפואי "בית ישראל" בבוסטון, דיווח כי מטופלים שקיבלו את 'אליפס' חוו אף שיפורים ברמות הטריגליצרידים שלהם וברמות המוגלובין A1C, הנחשב למדד עיקרי של תפקוד מטבולי.

בנוסף לתחושת המלאות המוקדמת, אליפס משפיעה על התיאבון, המשקל והיבטים פיסיולוגיים בחלק מאותן השפעות המתקבלות לאחר ניתוחים בריאטריים פולשניים. בנוסף להפחתת הקיבה, הגלולה מעכבת אף תהליך שבו הבטן מרוקנת את תוכנה ומשנה את ההורמונים השולטים ברעב ובתיאבון.

תופעות לוואי וסיכונים

המחקר שבוצע בחסות חברת אילוריון, לא כלל קבוצת השוואה לנבדקים שקיבלו טיפול פלצבו. משתתפי המחקר שקיבלו את הגלולה דיווחו על תחושות חוסר נוחות בבטן ומספר הקאות, בימים ובשבועות הראשונים לאחר השתלת הבלון.

מדענים מזהירים כי בלון הקיבה אינו פתרון קבוע לירידה במשקל, אך הוא מציע טיפול לאנשים הסובלים מעודף משקל, בתקווה למנוע השמנת יתר נוספת, או שהוא פועל כפתרון טוב לאנשים שאינם מועמדים מתאימים לניתוח בריאטרי.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!