החלמה והתאוששות מניתוח מעקף תריסריון

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאהניתוח בריאטרי למעקף תריסריון משפר את החיים באופן משמעותי, אך כרוך גם בחוסר נוחות משמעותית. באמצעות הקפדה על התנהגות נכונה טרם הניתוח ולאחריו, ניתן לשפר או למנוע, כמעט לחלוטין, את תופעות הלוואי השליליות ולעבור את תקופת ההתאוששות בהצלחה.

תופעות הלוואי הנפוצות וכיצד ניתן להימנע מהן

תקופת ההתאוששות מניתוח בריאטרי למעקף תריסריון, כרוך בתופעות לוואי, שלמרות חוסר הנוחות שלהן, עדיין היתרונות משמעותיים ביותר וכדאי לסבול את חוסר הנוחות, אך יש להבין כיצד למזער אותם, במיוחד על מנת למנוע התרחשות סיבוכים חמורים יותר. החדשות הטובות הן שסיבוכים וסיכונים רבים ניתנים למניעה באמצעות הקפדה על הרגלים נכונים, במיוחד עם הקפדה על תזונה מתאימה ושיטות אכילה נכונות.

חוסר סבילות למזון, משקאות מסוימים ותרופות

לאחר ניתוח מעקף תריסריון, הקיבה מפתחת חוסר סבילות למזונות, משקאות ותרופות מסוימים מהם יש להימנע, ולהקפיד על הרגלי תזונה חדשים בהתאם להמלצת המנתח והתזונאית. חשוב להתייעץ עם הרופא לגבי צריכת התרופות המתאימות, כולל משככי כאבים קלים כגון אדוויל, היות ותרופות מסוימות עלולות לפגוע בקיבה לאחר הניתוח ולגרום לכיבים.

לגבי אלכוהול, כמות מתונה ביותר עדיין נחשבת למותרת, אך לאלכוהול יש השפעה שונה באופן עמוק על הגוף בהשוואה לעבר.

ראשית, הוא אינו מתאים לתזונה החדשה בשל הכמויות הגדולות של קלוריות הנמצאות במשקאות אלכוהוליים רבים. שנית, האלכוהול עלול להוביל למספר תופעות לוואי חדשות. לבסוף, לאחר ניתוח מעקף תריסריון, השפעת האלכוהול על המערכת הגופנית עלולה לגרום למחלת כבד חמורה.

באשר למעשנים, הם חייבים להפסיק מיד לעשן. עישון לאחר הניתוח מגביר את הסיכויים לתופעות לוואי של כיבים.

תסמונת הצפה

באופן כללי, ניתוח מעקף תריסריון כרוך בתופעות לוואי של חולשה, סחרחורת, חום, בחילות ודופק לב מואץ. תופעות אלו מתרחשות מיד לאחר האכילה או זמן קצר לאחריה, והן נובעות מריקון מהיר באופן חריג של הבטן. ניתן למנוע לחלוטין תסמונת הצפה באמצעות תזונה נכונה, ובחירה במזונות בריאים.

התייבשות

דלדול חריג בנוזלי גוף ניתן למניעה באמצעות הקפדה על שתיית שפע מים בחודשים שלאחר הניתוח, עד ליטר ליום. שתייה מספקת תמנע או תפחית באופן משמעותי את הבחילות וההקאות הגורמות להתייבשות ולבעיות חמורות יותר. במקרים חמורים של התייבשות, יש צורך לשוב לבית החולים לקבלת עירוי נוזלים וויטמינים.

קשיי בליעה

נגרמים כתוצאה מאכילה מהירה מידי, כמויות גדולות מידי של מזון, או חוסר הקפדה על לעיסת המזון היטב. ניתן להימנע מתופעות אלו באמצעות הקפדה על היגיינת אכילה טובה.

אבנים בכיס המרה

אלו הן אבנים קטנות של כולסטרול הנוצר במעברי כיס המרה. הן עלולות להיווצר כתופעת לוואי של ניתוח מעקף תריסריון ומתרחשות בקרב שליש מהמטופלים. לטיפול במצב זה, המנתח עשוי להסיר את כיס המרה במהלך הניתוח או לרשום למטופל צריכת תוספי מלח לאחר הניתוח.

נשירת שיער

מתרחשת במידה מסוימת בקרב רוב המטופלים ועלולה להיגרם כתוצאה מחוסרים תזונתיים או כתגובת הגוף לניתוח המורכב. מרבית המטופלים חווים הפסקה בנשירת השיער ומתחילים להצמיח שיער מחדש בתוך שלושה חודשים עד חצי שנה לאחר הניתוח. יש להשלים את התזונה עם חלבון, ויטמין B, מגנזיום, סידן ואבץ. ויטמינים אחרים בהמלצת תזונאית מסייעים אף הם למנוע נשירת שיער ולשפר את צמיחתו.

קלקול קיבה

מצב זה הוא חוסר יכולת, או קושי של הקיבה לעכל מזון. העיכול אינו שלם ומתבטא בתחושת צריבה או חוסר נוחות בבטן העליונה. הטיפול בדרך כלל פשוט וכולל שינויי תזונה כגון הימנעות ממזונות שומניים או הגבלת צריכת הנוזלים לשעות מסוימות ביום.

אלכוהול, ותרופות מסוימות גורמים להפרעות עיכול, והרופא ימליץ על התרופות הנכונות המתאימות לתקופה שלאחר הניתוח. אם שינויי התזונה אינם עובדים, ניתן לקחת נוגדי חומצה וחוסמי H2.

 

אולי יעניין אותך גם:

ניתוח בריאטרי עשוי להקטין את הסיכוי לסרטן הרחם

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!