החלמה והתאוששות מניתוח בריאטרי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

התאוששות מניתוחאמנם ניתוח בריאטרי הוא ניתוח אלקטיבי, אך בדומה לכל סוג אחר של ניתוח, גם הניתוח הבריאטרי דורש תקופת החלמה מסוימת שבמהלכה המנותח מסתגל למצבו החדש, פצעי הניתוח מחלימים, הרקמות מתאחות ובאופן הדרגתי החזרה לשגרה מתקדמת.

באופן עקרוני תוך חודש ימים מהניתוח כבר ניתן לחזור לשגרת פעילות אם כי ישנה שונות מסוימת בין המנותחים במשך הזמן המדויק.

סוג הניתוח

אחד הפרמטרים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר המשפיעים על תהליך ההחלמה לאחר הניתוח הוא סוג הניתוח שעבר המנותח. ישנם מספר סוגים של ניתוחים בריאטרים וכל אחד מהם כרוך בהליך החלמה שונה. ככל שהניתוח מורכב יותר וככל שהוא כרוך בהסרה של חלקים נרחבים יותר במערכת העיכול, כך בהתאמה משך ההחלמה ארוך יותר.

בהתאם לכך, ניתוח להתקנת טבעת בקיבה או אפילו הכנסת בלון לקיבה (שבכלל לא מצריך ניתוח) לצורך העניין, ידרוש תקופת החלמה קצרה יותר באופן משמעותי בהשוואה לניתוח שכולל הסרה של חלק מהקיבה והסרה של חלק מהמעי. מעבר לכך שתקופת ההחלמה תהיה ארוכה יותר ככל שהניתוח רדיקלי יותר, הרי שבדיוק באותו האופן גם הכאבים לאחר הניתוח יהיו חמורים יותר והסיכוי לסיבוכים פוסט ניתוחיים גבוה יותר.

האופן שבו מבוצע הניתוח

הכוונה במילים "אופן שבו מבוצע הניתוח" היא לגישה שבה הוכנסו כלי הניתוח לגופו של המנותח. בגישה הלפרוסקופית המנתח מבצע מספר חתכים זעירים דרכם הוא מחדיר את כלי הניתוח ואת המצלמה הזעירה שמשדרת אותות וידאו לצג הממוקם מול עיניו בחדר הניתוח ואילו בגישה הפתוחה המנתח חותך חתך רחב יחסית בגופו של המנותח ולא נעשה שימוש בציוד אופטי. ניתוח שמבוצע בגישה הפתוחה בדרך כלל מצריך תקופת החלמה ארוכה יותר וכרוך בשיעור גבוה יותר של סיבוכים בהשוואה לניתוח שמבוצע בגישה הלפרוסקופית.

מצבו הבריאותי וגילו של המנותח

בדומה לכל ניתוח באשר הוא, תקופת ההחלמה מושפעת מאוד מגילו של המנותח וממצב הבריאות שלו ערב הניתוח. ככל שהמטופל צעיר יותר וככל שמצבו הבריאותי טוב יותר, כך הסיכוי שלו להחלים מהניתוח במהירות וללא עיכובים, גבוה יותר. על מנת להעריך את מידת המסוגלות של המועמד לעבור את הניתוח, נהוג לבצע לפני הניתוח הערכה מקיפה במסגרת רב מקצועית הכוללת פסיכולוג, דיאטנית קלינית, גסטרואנטרולוג ורופאים נוספים בהתאם לצורך כמו לדוגמה רופא ריאות, גרונטולוג (רופא המתמחה בטיפול באוכלוסייה הגריאטרית) ועוד.

סיבוכים ניתוחיים

כל סיבוך ניתוחי או פוסט ניתוחי יגרום בהכרח להארכה של תקופת ההחלמה כשלמעשה ישנם סיבוכים מסוימים שעלולים לעורר את הצורך בביצוע של ניתוח נוסף. כך לדוגמה במקרים נדירים מאוד, עלולה להיווצר חסימה חמורה במעבר שבין הוושט לקיבה לאחר ניתוח להתקנת טבעת. במקרה הזה יש לבצע ניתוח נוסף לפתיחת החסימה שמנטרלת את יכולת האכילה ומן הסתם כל ניתוח נוסף מצריך תקופת החלמה נוספת.

הקפדה על ההנחיות הפוסט ניתוחיות

עד כה עסקנו בעיקר בפרמטרים שאינם בשליטתו של המנותח. מה שרבים לא מודעים אליו זה שישנם גם פרמטרים הנתונים כל כולם לשליטתו המלאה של המנותח והכוונה היא למידת ההקפדה של המנותח אחרי ההנחיות של הרופאים השונים ואנשי המקצוע השונים המטפלים בו. כך לדוגמה מנותח שלא ימלא אחר הנחיות הדיאטנית הקלינית ויתקדם מהר מדי במרקמי המזון, עלול למצוא את עצמו סובל מסיבוכים שונים כמו לדוגמה הקאות, דימומים פנימיים ועוד.

ההיצמדות להנחיות כוללת גם כמובן ביקור סדיר בקליניקות של אנשי המקצוע השונים לצורך ביצוע מעקב שוטף אחרי תהליך ההחלמה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!