התאוששות והחלמה מניתוח הצרת קיבה בטבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הצרת קיבה בטבעתניתוח בריאטרי להצרת קיבה בטבעת מיועד להקטין את גודל הקיבה, ולסייע לאנשים הסובלים ממשקל עודף להפחית ממשקלם. הניתוח מגביל את כמות המזון אותה יכולה הקיבה להחזיק, ומסייע למטופל לאכול פחות ולחוש שובע במהירות רבה יותר.

קיצור הקיבה בטבעת מבוצע באמצעות מספר חתכים זעירים בבטן, דרכם מציב הרופא כלים כירורגיים קטנים ומצלמה. בהמשך הוא עוטף מכשיר סביב החלק העליון של הקיבה על מנת ליצור טבעת, המחוברת לצינור דק מתחת לעור.

לאחר מכן מחדיר הרופא לקיבה מלח באמצעות מלח, כדי להדק את הטבעת ולהקטין את הבטן. אם הטבעת הדוקה מידי, ניתן להפחית את המלח. במהלך הניתוח, הטבעת אינה מתנפחת, והמטופל זקוק לתקופת התאוששות המותאמת להיקף המשקל אותו הוא מפחית, בדרך כלל כחודש עד חודש וחצי לאחר ההליך.

הוראות רפואיות לאחר הניתוח

לאחר הניתוח נדרשת החלמה מניתוח הצרת קיבה, יש צורך בנטילת משככי כאבים המסייעים להתמודדות עם חוסר הנוחות והכאבים. מומלץ להתחיל לנוע מעט על מנת לסייע לתהליך הריפוי. לעיתים מתבצעת סריקת רנטגן יום לאחר הניתוח, כדי לוודא שהכול עובד כשורה.

הרופא יצייד את המטופל בהוראות פרטניות לגבי האכילה והשתייה לאחר הניתוח ובהוראות העוזרות בתהליך החלמה מניתוח הצרת קיבה . בשבועיים הראשונים לתקופת ההתאוששות, הבטן יכולה להכיל כמויות קטנות בלבד של נוזלים. חלק מהאנשים חשים מלאים לאחר מספק לגימות מים או נוזל אחר, ואחרים אינם חשים בהבדל.

חשוב לשתות מים במהלך היום על מנת למנוע התייבשות, ולשים לב שהמעיים אינם מתפקדים כרגיל לאחר הניתוח. תופעה זו נפוצה, ויש להימנע מעצירות ומאמץ המעיים. בהדרגה, ניתן להוסיף מזון מוצק לתזונה, להקפיד על לעיסת המזון היטב ולחדול מאכילה עם תחושת המלאות.

יתכן שיידרש מעט זמן להתרגל לכך, היות ותחושת השובע לאחר האכילה מגיעה במהירות גבוהה מהרגיל. חור הקפדה על לעיסת המזון היטב, או הפסקת האכילה בזמן, עלולה לגרום לחוסר נוחות, בחילה ולעיתים הקאה.

הרופא ימליץ למטופל להתייעץ עם תזונאית לתכנון ארוחות בריאות הכוללות מספיק חלבון, ויטמינים ומינרלים בתקופת ההתאוששות וההפחתה במשקל. התזונה הבריאה ונטילת תוספי הוויטמינים והמינרלים צריכה להימשך לשארית החיים.

כשמגיע מועד השבת המזון המוצק לתזונה, הרופא יתאים את הטבעת בבתן באמצעות הוספת מלח, המנפח את הטבעת וגורם לה להתהדק. קיים צורך בהתאמות רבות לטבעת במהלך השנה הראשונה לאחר הניתוח, עד למציאת הגודל הנכון המסייע להפחתה במשקל, ותחושת מלאות במועד הנכון מבלי להקיא. יש להקפיד על ביקורי מעקב אצל הרופא באופן קבוע.

ההפחתה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה בדרך כלל הדרגתית, אך יציבה. ביקורי המעקב הקבועים אצל הרופא חיוניים להתאמת הטבעת ומעקב אחר הפחתת המשקל הצפויה והתקינה, כמו גם לשם איתור בעיות עם הטבעת. חלק מהאנשים ממשיכים להפחית ממשקלם גם שלוש שנים לאחר הניתוח.

תופעה נפוצה לאחר הניתוח היא חוויית רגשות רבים. המטופל עשוי לחוש שמחה או התרגשות ככל שהוא יורד במשקל, אך תיתכן אף תחושת איום או תסכל מהשינויים התזונתיים עליהם יש להקפיד, הפעילות הגופנית ואורח החיים. יש להתייעץ עם הרופא לגבי כל החששות והשאלות.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!