ניתוח להצרת הקיבה בטבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאניתוח להצרת הקיבה בטבעת הוא ניתוח בריאטרי המבוצע בישראל החל משנת 1997. במשך תקופה ארוכה מאוד הוא היה הניתוח הבריאטרי הנפוץ והפופולארי ביותר, אך בשנים האחרונות תפס את מקומו תפס ניתוח שרוול קיבה. מבין כל הניתוחים הבריאטריים זהו הניתוח השמרני ביותר שבהתאם גם מביא לתוצאות הצנועות ביותר מבחינת הירידה במשקל.

כיצד מבוצע ניתוח להצרת הקיבה בטבעת?

ניתוח להצרת הקיבה בטבעת מבוצע באופן לפרוסקופי דרך מספר חתכים זעירים המבוצעים בבטן. במהלך הניתוח מותקנת טבעת אלסטית המצוידת בפנימית הניתנת לניפוח מסביב לחלק העליון של הקיבה. הטבעת למעשה מחלקת את הקיבה לשני חלקים: חלק עליון קטן יחסית וחלק תחתון גדול יחסית. כשישה שבועות לאחר הניתוח, אם הכל עבר כשורה ולא הופיעו סיבוכים, המנתח מנפח את הטבעת באמצעות פורט בדופן השמאלית של הבטן, דרכו עוברת צינורית ניפוח מיוחדת.

כיצד משפיע ניתוח להצרת הקיבה בטבעת על הירידה במשקל?

הטבעת גורמת להקטנה משמעותית של נפח המזון שניתן לצרוך בכל ארוחה ולהאטה משמעותית בקצב האכילה. הניתוח לא גורם לריקון איטי יותר של הקיבה שכן הוא לא פוגע במעבר שבין הקיבה להמשך מערכת העיכול. בניגוד לשאר הניתוחים הבריאטריים הוא לא גורם לשינוי אנטומי בלתי הפיך במערכת העיכול והטבעת המתכווננת ניתנת להסרה במידת הצורך.

למעשה ניתוח להצרת הקיבה בטבעת  גורם להרזיה בעיקר באמצעות השפעה על דפוסי האכילה של המנותח הבאים לידי ביטוי באכילה איטית יותר, בהקטנה של נפח הארוחה ובבחירה במזונות שונים המיטיבים עם הבריאות. הכיס הקטן הנוצר מהקיבה בעקבות התקנת הטבעת המתכווננת מתמלא בקלות רבה מאוד וכאשר הוא מתמלא, הוא משדר אותות למוח שגורמים לתחושת שובע, כאילו שכל הקיבה מלאה.

מבחינה כמותית הניתוח גורם להפחתת משקל בשיעור של חצי ק"ג בשבוע במהלך התקופה הראשונה לאחר הניתוח (מנותחים שסובלים מהשמנת יתר חמורה בדרך כלל מרזים בקצב מהיר יותר). סך הכול המנותחים מפחיתים ממשקלם במהלך השנה הראשונה בין 22-45 קילוגרמים. במעקב של חמש עד שמונה שנים נמצא כי חמישים אחוז מהמטופלים שומרים על משקל מופחת ועל הפחתה של 25% מהמשקל העודף.

מה הם הסיבוכים הניתוחיים הפוטנציאליים?

הסיבוכים המידיים של הניתוח שנחשבים לחמורים ביותר הם התנקבות של אזור המעבר בין הוושט לקיבה (0.1-0.4 אחוז), תסחיף ריאתי (0.2 אחוז) וחסימה חריפה של המעבר בין הוושט לקיבה (1 אחוז). לצד סיבוכים אלה, ישנם מספר סיבוכים לטווח הארוך שיש לקחת גם כן בחשבון כמו לדוגמה החלקה של הטבעת (4-10 אחוז), חדירה של הטבעת המתכווננת לדופן הקיבה (1 אחוז) וסיבוכים שונים הקשורים בהתקן הניפוח של הטבעת או בהתקן ההזרקה (2-8 אחוז).

כחמש שנים לאחר הניתוח קרוב לשליש מהמנותחים צריכים לעבור ניתוח נוסף לטיפול בסיבוכי הניתוח הראשון. שיעור התמותה זמן קצר לאחר הניתוח נמוך במיוחד בהשוואה לניתוחים הבריאטריים האחרים ועומד על 0.05 אחוז בלבד.

שיפור יעילות ניתוח להצרת הקיבה בטבעת?

בדומה ליתר הניתוחים הבריאטריים, גם ניתוח להצרת הקיבה בטבעת הוא לא ניתוח קסמים כי אם ניתוח הדורש משמעת רבה ושינוי יזום של דפוסי האכילה. תכיפות המפגשים עם דיאטנית קלינית צריכה להיות גבוהה במיוחד לאחר ניתוח להצרת קיבה בטבעת כשההמלצה היא להגיע לטיפול ולמעקב אחת לארבעה עד שישה שבועות במהלך השנה הראשונה. במספר מחקרים שנערכו על מנותחים לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת נמצא כי ככל שתדירות המפגשים הייתה גבוהה יותר, כך אחוז הירידה במשקל היה גבוה יותר.

ביצוע פעילות גופנית, הקפדה על אכילה מסודרת והיצמדות להנחיות הדיאטנית הקלינית מהווים ערובה לאופטימיזציה של תוצאות הניתוח.

ראו גם:

התאוששות והחלמה מניתוח הצרת קיבה בטבעת

הצרת קיבה באמצעות טבעת
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!