הקפאת שומן חסרונות – על השיטה החדשה להסרת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

הקפאת שומן חסרונותהקפאת שומן חסרונות מה היא הקפאת שומן?

עודף משקל מהווה את אחד מהתופעות והבעיות הרפואיות הגדולות כיום בעולם. עקב כך, בשנים האחרונות המדע ועוד מנסים לספק לנו פתרונות יצירתיים ומגוונים להסרת שומנים עודפים מהגוף, זאת כאשר ניתן למנות חידושים רפואיים רבים בתחום כגון ניתוחי קיצור קיבה, שאיבות שומן, ועוד רבים ומגוונים. כאשר מתייחסים להקפאת שומן, מדברים על שיטה חדשה, אשר פותחה לאחרונה ברחבי העולם, אשר נועדו לעזור לבני אדם ולסייע להם לסלק שומנים עודפים באזורים לא רצויים בגוף.

הקפאת שומן חסרונות מדוע אנשים מפתים כל כך לעשות הקפות שומן כיום?

בסופו של דבר אנשים לא מודעים לחסרונות הרבים אשר טמונים בהליך אשר נקרא הקפאת שומן חסרונות. ובאמת קל מאוד להבין את אותם אנשים, שכן הדרך שבה מפרסמים ומשווקים את הקפאות השומן הם דרכים שיווקיות גבוהות, אשר לא מספרות את האמת המלאה את ההליך הרפואי הנ"ל. לפי הפרסומים השונים ודרכי השיווק השונים בהם משתמשים לפרסום של הקפאות השומן הללו מבטיחים לאנשים טיפול אשר אינו כרוך בסבל ומעבר של כל כאב שהוא, כאשר על פי ההבטחות ניתן לחזור לשכרה של ממש מיד לאחר הטיפול.

יתר על כך, מבטיחים למטופלים בהקפאת שומן כי מדובר בהליך קצר אשר לא דורש זמן מרובה, ובנוסף לכך מבטיחים לאנשים כי הקפאת או המסת שומן הוא לא הליך רפואי פולשני או כירורגי, וההבטחות הן שהקפאת שומן רק יתרום למראה ולזוהר של האדם שיצבע אותה. בפועל המציאות אינה כזו ולהקפאות שומן ישנם חסרונות רבים אשר לא מדוברים מספיק דיו!

הקפאת שומן חסרונות מטופלים שלא הכירו את החסרונות אך ביצעו הקפאת שומן

אל המרפאות מגיעים כיום מטופלים ומטופלות רבים אשר לא היו מודעים בשום צורה לחסרונות השונים והרבים של טיפול הקפאת שומן כגון תופעות לוואי, סכנות שונות, וחסרונות רבים. אנשים כאלה מגיעים על מנת לנסות לתקן את כל הנזקים השונים שטיפול הקפאת השומן שהם עברו גרם לכך. שנייה לפניה שהחלטתם לבצע הקפאת שומן, קראו את השורות הבאו, והבינו את הקפאת שומן חסרונות שקיימים כיום בעולם.

הקפאת שומן חסרונות על הסכנות השונות אשר טמונות בביצוע הקפאת שומן

על כל בן אדם שמתעניין בביצוע הקפאת שומן בשל סיבה כזאת או אחרת לדעת מהן ההשלכות והסכנות השונות אשר טמונות בביצוע טיפול מסוג זה. אחד הסכנות הגבוהות ביותר המוכרות כיום בביצוע של הקפאות שומן הינה קבלת כווית קור אשר נגרמת בשל המעלות הנמוכות והקיצוניות שמכשיר הקפאת השומן מכיל. כוויות קור כאמור יכולות לגרום לצלקות כואבות הנראות לעין, ובמקרים קיצוניים וחמורים כוויות קור בדרגות שונות יכולות להוביל לקטיעת איברים של ממש. יתר על כך, כוויות קור יכולות לגרום לתוצאה ישיר של היווצרות של נמק. נמק יוצרת בסופו של דבר בעיות משיות וקריטיות של זרימת הדם בגוף שלנו.

הקפאת שומן חסרונות תופעות לוואי של הקפאת שומן – 

בדומה לטיפולים שונים בתחום האסתטי, טיפול בהקפאת שומן יכול בהחלט לגרור עמו תופעות לוואי אשר מורגשות לאחר כל טיפול מסוג זה. את תופעות הלוואי הללו ניתן לחלק לתופעות לוואי קלות, אשר עוברות תוך פרק זמן קצר ולתופעות לוואי חמורות. מבין תופעות הלוואי הקלות ניתן למנות גירודים, בצקות בעור, אדמומיות וכו. כאשר תופעות לוואי המופיעות בעקבות הקפאת שומן לא עוברות תוך פרק זמן, הדבר צריך להדליק נורת אזהרה אדומה ועליכם לפנות לטיפול רפואי בהקדם.

האם למרות החסרונות, להקפאת שומן יש גם יתרונות

בהחלט. במידה ופונים לתהליך הרפואי הזה כאשר יש התאמה לקהל היעד, הקפאת שומן יכולה להביא לתוצאות מצויינות של המתת תאי השומן והגעה למראה גוף רצוי, חטוב ובריא. התהליך אינו פולשני ולרוב אינו גורם לתופעות לוואי או תסמינים, הוא בטוח לשימוש ומאושר הן על ידי משרד הבריאות בישראל והן על ידי גופים בינלואמיים כמו ה– FDA למשל. תוך מספר טיפולים בלבד תוכלו להנות מגוף חטוב בעיקר באזורים בהם השומן מצטבר וקשה מאוד להיפטר ממנו כמו למשל, בבטן ובחגורת המתניים, בישבן ובירכיים

מי לא יכול לבצע את הטיפול?

הקפאת שומן לא יכולה להתבצע עבור אנשים חולי סוכרת מכל סוג שהוא או אנשים הסובלים מרמות גבוהות של סוכר ונמצאים על הגבול בין חולים ללא חולים, עבור אנשים שיש להם כל מיני בעיות בתהליכי קרישיות הדם ו/או אנשים עם בעיות זרימת דם תקינה. גם נשים בהריון, נשים אחרי לידה ונשים מיניקות לא יכולות לבצע את הטיפול הקפאת שומן

איך מתבצע הטיפול בפועל?

בראש ובראשונה צריך לפנות למכון או מרפאה עם התמחות להקפאת שומן. לאחר שבחרנו את המקום המתאים לפי המלצות, השוואות וביקורות חיוביות, חשוב להבין איפה אנחנו רוצים לבצע את הטיפולים. לאחר מכן, הטיפולים מתבצעים באמצעות מכשיר מיוחד שמקפיא את מצבורי השומן. התהליך נעשה בצורה מבוקרת בהתאם למה שמותר. מה שקורה בפועל הוא שבעצם התאים האחראיים על היווצרות השומנים בגוף מתחילים אט אט לשנות את המבנה שלהם. המבנה נקרא קריסטלים ואז אלו מתפנים מהגוף בתהליך טבעי לחלוטין. ככל שהזמן עובר וככל שמבצעים עוד טיפולים, מספר תאי השומן פוחד ואז התוצאה היא הסרת כמה סנטימטרים מהגוף שלנו. חשוב להבין שלמרות החסרונות שצויינו לאורך כל המאמר, הטיפול הוא בטוח וההרס המבוקר של התאים השומניים גורם להצרת ההיקפים. הטיפול מתאים כמעט לכולם פרט לקבוצות באוכלוסייה שתיארנו קודם לכם. בשונה מניתוח להצרת היקפים, הקפאת שומן איננה תהליך כירורגי או פולשני ולא דורשת הרדמה

 

הקפאת שומן חסרונות

הקפאת שומן הוא תהליך בו ניתן להסיר רקמות שומן מהגוף ללא צורך בניתוח ובהליכים פולשניים. מדובר בהליך שכולל יתרונות רבים שכן הוא לא מצריך החלמה והוא מתבצע בקלות. עם זאת, קיימים מספר חסרונות בתהליך. על החסרונות בטיפולי הקפאת שומן נרחיב במאמר הבא. 

 

הקפאת שומן חסרונות- מה זה?

- תופעות לוואי של הקפאת שומן

הקפאת שומן, או בשמה המקצועי קריוליפוליזה, היא פרוצדורה שמאפשרת לעצב ולחטב את הגוף. טיפול זה מבוסס על כך שרקמות השומן בגוף רגישות לקור קיצוני. במהלך הטיפול חושפים את רקמות השומן לטמפרטורות נמוכות של מינוס עשר מעלות ומטה. בעקבות כך, תאי השומן שבגוף עוברים תהליכי הקפאה ולאחר מכן מסולקים מהגוף על ידי מגנוני פינוי הפסולת הטבעיים בגוף. 

טיפול הקפאת שומן הוא טיפול שמתאים כמעט לכל האזורים בגוף והוא מאפשר להפחית מצבורי שומן נקודתיים. 

לעומת שאיבת שומן שמתבצעת בהליך כירורגי, הקפאת שומן היא תהליך שלא כולל פעולה כירורגית או פולשנית כלשהי. כאשר מבצעים את התהליך אין צורך בתקופת החלמה, ניתן לחזור לשגרה במיידיות ואין סיכונים משמעותיים או תופעות לוואי. 

 

הקפאת שומן חסרונות- מה החסרונות?

לטיפולי הקפאת שומן יש יתרונות רבים, עליהם נפרט בהמשך. עם זאת, קיימים מספר חסרונות בטיפולים אלה. ריכזנו לכם את המרכזיים בהם-

  • כוויות קור- אחד החסרונות המרכזיים של טיפולי הקפאת שומן הם כוויות קור. כוויות הקור נוצרות בעקבות הטמפרטורה הנמוכה בה מטפלים. ניתן לטפל בכוויות הקור בקלות על ידי סטרואידים ולטשטש את הצלקת על ידי טיפול קוסמטי, אך במקרים חמורים כוויות הקור עלולות לגרום לקטיעת איברים או נמק. הקור הקיצוני גורם להקפאת הרקמות והרס של קרומי התא. בעקבות כך נחסמים כלי הדם ונגרם נמק ובעיות בזרימת הדם. 
  • היפרפלזיה של שומן פרדוקסלי- מדובר בתופעה נדירה והיא נגרמת בעיקר אצל גברים ממוצא היספני. תופעה זה היא תופעה מסוכנת שגורמת לתוצאה הפוכה. כך במקום להיפטר ממצבורי השומן תאי השומן בגוף גדלים וגורמים להשמנה חריגה.  
  • תופעות לוואי- להקפאת שומן עלולות להיות תופעות לוואי בהן כאבים קלים באזור הטיפול, גירודים, עקצוצים, תחושה של מתח בעור, בצקות, נפיחויות, אדמומיות, נימול ורגישות יתר בעור. תופעות אלה הן בדרך כלל זמניות וחולפות לאחר זמן קצר. 
  • שינוי במרקם העור- יש מטופלים שדיווחו על שינויים לרעה במרקם העור. בעקבות הטיפולים העור הפך למחוספס וגס והיה צורך בטיפול אסתטי שישפר את המצב. 
  • תוצאות מאוחרות- לוקח זמן לקבלת התוצאות מטיפול הקפאת שומן. בדרך כלל לאחר הטיפול הראשון נראה צמצום של מסת השומן בכ-20% עד 25%. כל טיפול נוסף שיבוצע יפחית את מצבורי השומן באחוזים דומים. כפי שציינו נדרשים בין 3 ל-5 טיפולים. מהסיבה הזו יש צורך בסבלנות רבה עד לקבלת התוצאות הסופיות. ברוב המקרים התוצאות הסופיות יתקבלו לאחר כשישה חודשים. 
  • פחות יעיל לתאי שומן עמוקים- הטיפול עובד ביעילות רבה על תאי השומן שקרובים לעור. עם זאת הטיפול לא נותן מענה יעיל לתאי שומן עמוקים ועקשניים. 

 

הקפאת שומן חסרונות- מה היתרונות?

למרות החסרונות שציינו, לטיפולי הקפאת שומן יש יתרונות רבים. ריכזנו לכם את המרכזיים שבהם- 

  • הסרת שומן ללא ניתוח- הקפאת שומן הוא טיפול שמאפשר להסיר שומן ולהיפטר ממצבורי שומן עודף ללא ניתוח, ללא חתכים כירורגים וללא פעולות פולשניות או חודרניות אחרות. הטיפול הוא פשוט יחסית ומאפשר להנות מהסרת שומן בקלות. 
  • אין כאבים- הקפאת שומן הוא טיפול ללא כאבים וללא תופעות לוואי משמעותיות או סיבוכים קשים. כך ניתן להיפטר משומן עודף בלי חשש מסיבוכים שונים כמו שקיימים בהליכים הכירורגיים השונים. 
  • אין צורך בהרדמה- הקפאת שומן הוא טיפול שנעשה ללא צורך בהרדמה מקומית או הרדמה כללית. כלומר, הטיפול נעשה בהכרה מלאה. 
  • אין תקופת החלמה- הקפאת שומן לא מצריך תקופת החלמה. לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה באופן מידי. רק במהלך הטיפול מרגישים מעט אי נוחות ולאחר מטיפול זה עובר.
  • מחיר- המחיר של טיפולי הקפאת שומן הוא זול יחסית, במיוחד לעומת שיטות אחרות כמו ניתוח שאיבת שומן לדוגמא. 

הקפאת שומן חסרונות- איך זה עובד?

טיפול הקפאת שומן מתבצע במרפאה ולא מצריך חדר ניתוח או חדר מיוחד. התהליך לא כולל הרדמה ולא כולל סיכונים לפגיעות עוריות, מאחר שתאי העור פחות רגישים לקור מאשר תאי השומן. 

בטיפול הקפאת שומן חושפים את תאי השומן בגוף לקור קיצונית. במהלך הטיפול החשיפה היא מבוקרת וממוקדת לאזור הטיפול. הטיפול מתבצע על ידי מכשירי קירור מתקדמים. מכשיר הקירור כולל מעין זרועות שמוצמדות לאזור הטיפול. הזרועות ינוחו על אזור הטיפול לזמן של חצי שעה עד שעה וחצי. מכשיר הקירור מקרר את האזור ואף מבצע מעין פעולת יניקה דמוית ואקום. פעולה זו פועלת להמסת תאי השומן. באמצעות מכשירים אלה תאי השומן ברקמות קופאים עד להתרחשות אפופטזיס. אפופטזיס הוא תהליך ביולוגי של מוות התאים. 

לאחר שתאי השומן ברקמות נהרסים, התאים המתים מפונים על ידי תהליך טבעי שמתבצע בעזרת מערכת הלימפה. מדובר בתהליך שאורך כמספר שבועות. 

המכשירים שמשמשים בתהליך הם מכשירים חדשניים שעומדים בתקנים הבינלאומיים.  

 

הקפאת שומן חסרונות- למי זה מתאים?

טיפולי הקפאת שומן מתאימים הן לגברים והן לנשים. הטיפולים מסייעים לשיפור מראה הגוף והיפטרות ממצבורי שומן עודף באזורים שונים בגוף. ניתן לבצע את הטיפולים אצל נשים אחרי לידה שסובלות מהצטברות של שומן בבטן ובמותניים. 

הטיפול בדרך כלל ישמש לאזורי גוף שלא מגיבים לשיטות אחרות לחיטוב הגוף כמו פעילות גופנית ותזונה מתאימה. בדרך כלל יבצעו הקפאת שומן בבטן, בזרועות או בירכיים.

יש לקחת בחשבון שטיפול הקפאת שומן לא מתאים למי שסובל מעודף משקל קיצוני, מסוכרת, בעיות קרישה, הפרעות בזרימת הדם, אלרגיה לקור ולנשים בהריון או נשים מיניקות. 

הקפאת שומן חסרונות
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!