השמנה לאחר ניתוח לקיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

השמנה לאחר ניתוח לקיצור קיבהעלייה במשקל לאחר ניתוח לקיצור קיבה אינה ודאית, אך קיים סיכוי טוב שזה יקרה במידה מסוימת. במאמר תובא סקירה על המשקל הממוצע והרצוי לאחר ניתוח לקיצור קיבה ועל הסיכונים שעלולים לנבא עליה במשקל לאחר הניתוח ושיטות למניעת ההשמנה.

משקל ממוצע לאחר ניתוח לקיצור קיבה

משקל עודף ממוצע אותו ניתן להפחית בניתוח לקיצור קיבה הוא כמעט שבעים אחוזים, ומטופלים רבים הראו תוצאות של למעלה מ80%. רוב המטופלים שומרים על לפחות 50% מהפחתת המשקל העודף, כעבור עשר שנים.

אך כשמטופל מגיע למצב המכונה "נקודת השפל' של המשקל, הוא עלול להתחיל את הכיוון ההפוך, ולמרבה הצער, סביר ביותר שמצב זה יתרחש. כפי ש80% מהמטופלים מעלים בסופו של דבר מעט משקל בחזרה לאחר הניתוח, ככל שהזמן עובר, הם נוטים להשמין מעט יותר.

בממוצע, שמונה אחוזים מהמטופלים העלו בחזרה בתוך חמש שנים את המשקל העודף. החדשות הטובות הן שרוב המטופלים שומרים על לפחות 50% מההפחתה במשקל העודף לאחר 10 שנים.

מנבאי עלייה במשקל לאחר ניתוח לקיצור קיבה

מספר גורמים עשויים לתרום לסיכוי גבוה יותר להפסיד פחות משקל, או להשיב את המשקל העודף לאחר ניתוח לקיצור קיבה. התייחסות מראש לגורמים אלו ומניעתם, עושה את כל ההבדל.

המשקל לפני הניתוח – ירידה במשקל לפני ניתוח לקיצור קיבה נשמעת חסרת טעם. אחרי הכול, זוהי מטרת הניתוח. אך העובדה היא כי הפחתת מספר קילוגרמים מיותרים טרם הניתוח מהווה השפעה משמעותית. הפחתת המשקל מפחיתה את הסיכון לסיבוכי מעקף קיבה, ומפחיתה את מדד מסת הגוף (BMI) לפני הניתוח. כך שמטופל צפוי להוסיף פחות משקל לאחר הניתוח.

אלכוהול או שימוש בסמים – אין זה מפתיע שאנשים המשתמשים בסמים נוטים לשוב להרגליהם הישנים לאחר הניתוח. בנוסף, חלק מהמטופלים מתחילים לצרוך יותר אלכוהול וסמים לאחר ניתוח לקיצור קיבה, ולמעשה, הם מחליפים הרגל שלילי אחד בהרגל שלילי אחר. בנוסף, שתיית אלכוהול ושימוש בסמים מסוימים עלולים להוביל לסיבוכים משמעותיים בניתוח.

מערכת תמיכה איתנה – של בני משפחה, חברים, השתתפות בקבוצת תמיכה, וייעוץ מתמשך לאורח חיים בריא, משפרים את הסיכויים לשמור על המשקל התקין.

מצב נפשי לאחר הניתוחהדחף הגובר לאכילה וירידה ברגשות רווחה לאחר הניתוח, קשורים ישירות לעלייה במשקל, אך אלו הם נושאים נדירים יחסית. רוב האנשים אינם חווים דחפים למזון ונהנים מרגשות רווחה משגשגים לאחר הניתוח.

שיטות למניעת עלייה במשקל לאחר ניתוח לקיצור קיבה

בעוד שעלייה מועטת במשקל לאחר הניתוח צפויה להתרחש לאחר הגעה לנקודת השפל, שהיא המשקל הנמוך ביותר, ניתן לנקוט בצעדים רבים על מנת לשמור על המשקל הבריא.

השתתפות בקבוצת תמיכה להרזיה בריאה לאחר הניתוח – מטופלים לאחר ניתוח הרזיה, המשתתפים באופן פעיל בקבוצות תמיכה, חווים אינדקס מסת גוף נמוך ב10%, בהשוואה למטופלים שאינם מקבלים תמיכה.

עצירת בולמוסי אכילה לפני הניתוח – מחקרים מראים שחולי הפרעת אכילה בולמוסית (BED), נוטים לרדת במשקל פחות לאחר הניתוח לקיצור קיבה. פנייה לטיפול בהפרעה זו טרם הניתוח מפחיתה את הסיכויים למשקל עודף לאחר הניתוח.

ליווי מקצועי – זה נשמע אולי מובן מאליו, אך מטופלים רבים מקפידים על הוראות הרופאים במהלך השנה או השנתיים הראשונות לאחר הניתוח, ואז מתחילים בהדרגה לשנות את הרגלי התזונה שלהם. מנתחים בריאטריים יעילים גם מחוץ לחדר הניתוח, והם מיומנים ומנוסים בסיוע למטופלים לשמור על המשקל לטווח הארוםך.

קריאת תוויות תזונה – אנשים שמתחילים לחוות מודעות מוגברת לקריאת תוויות תזונה לאחר הניתוח, הופכים להיות מומחים בתזונה בריאה.

טיפול רגשי – כשהמצב הנפשי לאחר הניתוח הופך להיות לא יציב, יש להתייעץ מיד עם הרופא הבריאטרי. מטופלים החווים רגשות אלו מפיקים תועלת מייעוץ מקצועי של המנתח או פסיכולוג, או של שניהם, במקביל להשתתפות בקבוצת תמיכה לניתוח הרזייה, כך שהם מסוגלים להתגבר על בעיות אלו.

ייעוץ תזונתי – מטופלים הממשיכים להקפיד על תזונה בריאה בסיוע של רופא או תזונאית, משיגים הישגי משקל בריא לטווח הארוך. המפתח הוא לא לחדל לעולם מהמפגשים, שכן חשיבות התמיכה המקצועית היא עליונה.

ראו גם:

מחקר בדק את השפעת הניתוחים הבריאטריים על הגוף לאורך שנים

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!