למי מתאים ניתוח שרוול קיבה?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאהלאחר שנמצא כי המטופל מתאים לעבור ניתוח בריאטרי, יש להחליט איזה ניתוח בריאטרי הוא המתאים ביותר עבורו מבין כל הניתוחים הקיימים. החלטה זו מתבססת בעיקר על הנתונים שנאספו במסגרת ההערכה הטרום ניתוחית, הכוללת בין היתר הערכה תזונתית, הערכה רפואית, הערכה פסיכולוגית והערכה פסיכו-סוציאלית. כפי שאתם ודאי יודעים, מדובר על החלטה מורכבת מאוד, שיש לקבל תוך התייחסות מעמיקה לכל מועמד ומועמד באופן אישי.

עם זאת, בהחלט ניתן לשרטט קווים כלליים בנוגע למועמדים המתאימים לעבור כל ניתוח וניתוח באופן ספציפי. במאמר שלפניכם נפרט בנוגע למועמדים המתאימים במיוחד לעבור ניתוח שרוול קיבה, שנכון להיום (שנת 2015) נחשב לניתוח הבריאטרי הפופולארי ביותר בישראל.

מועמדים בעלי BMI גבוה, שלא יכולים לעבור ניתוחים רדיקליים יותר

אחד היתרונות העומדים לצדו של ניתוח שרוול קיבה בא לידי ביטוי בכך שניתן לבצע אותו באופן לפרוסקופי גם במטופלים בעלי BMI גבוה במיוחד (מעל חמישים), שנמצאו לא כשירים לעבור ניתוחים רדיקליים יותר כמו לדוגמה ניתוח מעקף קיבה או ניתוח מעקף תריסריון. הכוונה היא למשל למועמדים לניתוח בריאטרי הסובלים מאנמיה, למועמדים לניתוח בריאטרי הסובלים ממחלת מעיים כלשהי ועוד.

מועמדים בעלי משמעת עצמית גבוהה ומוכנות גבוהה לשינוי

באופן עקרוני כל הניתוחים הבריאטריים באשר הם דורשים מהמנותחים רמה מסוימת של משמעת עצמית על מנת שהשינוי המיוחל במשקל אכן יתרחש בסופו של דבר. עם זאת, הניתוחים השונים מצריכים דרגות שונות של משמעת עצמית. ניתוח שרוול קיבה דורש מהמנותחים רמה גבוהה יחסית של משמעת עצמית בהשוואה לניתוח מעקף קיבה או ניתוח מעקף תריסריון.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהניתוח לא מגביל את המנותח בטווח הרחוק בסוגי המזונות אלא רק בנפח הארוחות. אי לכך, צריכה של פחמימות למשל, לא תגרום בשום מקרה לתסמונת ההצפה כמו שקורה לא אחת בניתוח מעקף תריסריון לצורך העניין. מידת המוכנות לשינוי מוערכת במסגרת ההערכה התזונתית והפסיכולוגית.

מועמדים לאחר ניתוח להצרת קיבה בטבעת

במקרים מסוימים הניתוח מבוצע כניתוח רביזיה לאחר כישלון של ניתוח להצרת קיבה בטבעת. הכוונה היא אך ורק להצרת קיבה באמצעות טבעת מתכווננת ולא לניתוח הצרת קיבה באמצעות טבעת קבועה וסיכות. למעשה הניתוח לא מתאים למועמדים שעברו ניתוח להצרת קיבה בעזרת טבעת קבועה (SRVG- silastic ring vertical gastroplasty). באופן עקרוני ניתוח שרוול קיבה לאחר ניתוח SRVG אפשרי, אך בהשוואה לניתוחים האחרים הוא כרוך בסיכון גבוה לסיבוכים.

אי לכך, לאחר כישלון של ניתוח RSVG ניתן לבצע למשל ניתוח מעקף קיבה, ניתוח להצרת קיבה בעזרת טבעת מתכווננת או ניתוח מעקף תריסריון.

התאמה לפי העדפות אישיות

מעבר לכל הכתוב לעיל, במקרים רבים ההחלטה מתקבלת בהתבסס על רצונו של המועמד לניתוח. כך לדוגמה לעתים קרובות המועמד לניתוח מסרב לעבור ניתוח להצרת קיבה באמצעות טבעת כיוון שהוא לא מעוניין שיחדירו עצם זר לגופו. כמו כן, ישנם מועמדים לניתוח בריאטרי שלא מוכנים לעבור ניתוח רדיקלי המשלב תת ספיגה עם אלמנט רסטרקטיבי דוגמת ניתוח מעקף קיבה או ניתוח מעקף תריסריון. בשני המקרים הנ"ל, בדרך כלל ניתוח שרוול קיבה יהיה ניתוח הבחירה.

למי הניתוח לא מתאים?

ניתוח שרוול קיבה לא מתאים עבור מועמדים שסובלים מדלקת בוושט, בקיבה או בתריסריון ועבור מועמדים הסובלים מבקע סרעפתי גדול. כמו כן מאחר והניתוח מגדיל את הסיכון לסבול מרפלוקס, הרי שהניתוח לא מתאים עבור הסובלים מרפלוקס או מצרבות כרוניות. כפי שציינו, הניתוח גם לא מתאים עבור מועמדים שעברו ניתוח SRVG.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!