התאמת טיפול הליך להצרת קיבה בטבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונותעל מנת להחליט איזה ניתוח בריאטרי הוא המתאים ביותר למועמד לניתוח, יש לקחת בחשבון לא מעט פרמטרים ונתונים ולשקול משתנים רבים מאוד. זוהי הסיבה לכך שלפני הבחירה בניתוח המתאים, צריך המועמד לעבור לא מעט בדיקות קליניות ולהיפגש לצורך הערכה עם מספר אנשי מקצוע כמו למשל עובד סוציאלי, פסיכולוג, דיאטנית קלינית ועוד.

במסגרת ההערכה נלקחים בחשבון נתונים שונים כמו לדוגמה עודף המשקל של המטופל, מידת המוכנות שלו לשינוי, ההיסטוריה הרפואית שלו, ניסיונות ההרזיה שבהם התנסה עד כה ועוד. באופן עקרוני תהליך ההתאמה מתבצע באופן אישי עבור כל מטופל ומטופל, אך בכל זאת, ניתן לשרטט כמה קווים מנחים שיסייעו לכם להבין טוב יותר האם ניתוח הצרת קיבה בטבעת הוא המתאים ביותר עבורכם באופן אישי.

הקפדה על ארוחות מסודרות

ניתוח הצרת קיבה בטבעת מתאים במיוחד עבור מועמדים שרגילים לאכול ארוחות מסודרות בשעות קבועות, המתקשים לשלוט בנפח הארוחה וכן מתאים עבור אנשים שרגילים לצרוך ביתר בעיקר מזונות מוצקים וסוגים שונים של בצקים.

ההגבלה שיוצרת הטבעת על מעבר המזון לא משמעותית במיוחד ונחשבת לצנועה מאוד בהשוואה להגבלה הנוצרת כתוצאה מיתר הניתוחים הבריאטריים. בנוסף לכך, בניגוד לחלק ניכר מהניתוחים הבריאטריים, ניתוח הצרת קיבה בטבעת לא מוביל לתת ספיגה ולכן מצריך משמעת רבה יותר מהמנותחים.

ניתוח הצרת קיבה בטבעת לאחר ניתוח בריאטרי קודם

הניתוח מתאים גם כן עבור מועמדים שעברו ניתוח טבעת קיבה לא מתכווננת עם סיכות להצרת הקיבה, שהעלו במשקל מחדש ומעוניינים לעבור ניתוח נוסף. בדרך כלל ניתוח הצרת קיבה בטבעת לא מבוצע כניתוח רביזיה שכן הוא נחשב לניתוח הפשוט ביותר, אך מטופלים שלא מעוניינים ליטול על עצמם סיכונים רבים ושלא מעוניינים לעובר ניתוח רדיקלי, יכולים בהחלט להסתפק לעתים בניתוח זה.

מוכנות לשינוי

באופן כללי הניתוח מתאים בעיקר עבור בעלי מוטיבציה גבוהה מאוד לשינוי, בעלי היענות גבוהה במיוחד למעקב תזונתי לאחר הניתוח ולבעלי כוח רצון ונחישות.

אי לכך, הניתוח מתאים במיוחד עבור מועמדים שהצליחו בעבר להשיל אי אילו קילוגרמים ממשקלם בעזרת שינוי תזונתי ועבור מועמדים שהפגינו בעבר היענות גבוהה למעקב וטיפול תדירים. בנקודה זו יש לציין כי הניתוח לא מבוצע בקרב מועמדים שלא מסוגלים להבין את השלכותיו.

הכוונה היא למשל למועמדים המכורים לסמים או אלכוהול, מועמדים שאינם יציבים נפשית, מועמדים הסובלים מליקוי שכלי ועוד.

עבור מי הניתוח לא מתאים?

הניתוח לא מתאים עבור מועמדים שסובלים מבעיות לעיסה או קשיי לעיסה שכן לפני הבליעה על המנותחים ללעוס היטב את המזון. כמו כן הניתוח לא מתאים עבור מועמדים שסובלים מבקע סרעפתי גדול, עבור מועמדים הנוטלים כמות גדולה של תרופות או עבור מועמדים הסובלים ממחלת קרוהן. מאחר והירידה במשקל צנועה יחסית, הרי שהניתוח גם לא מומלץ עבור הסובלים מהשמנת יתר חמורה במיוחד, כמו למשל עבור בעלי BMI גבוה מחמישים.

הניתוח גם לא מתאים עבור אנשים שרגילים לצרוך מזונות נוזליים או רכים מאוד, בעלי צפיפות אנרגטית גבוהה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שניתן בקלות רבה מאוד לעקוף את מגבלות הניתוח ואפילו לעלות במשקל לאחר הניתוח. כך לדוגמה גלידה רכה יכולה לעבור בקלות רבה מאוד דרך צוואר הבקבוק שנוצר בקיבה לאחר התקנת הטבעת והדבר נכון גם בנוגע לרוטבי שוקולד לצורך העניין.

ניסיון מועט עם דיאטות להרזיה, דפוס אכילה המתאפיין בנשנושים, אכילה זללנית ו- BMI גבוה מחמישים, מהווים גורמי ניבוי שליליים להצלחה של ניתוח הצרת קיבה בטבעת.

ראו ניתוחים נוספים:

ניתוח שרוול קיבה

ניתוח מעקף קיבה

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!