חוות דעת רפואית במקרים של שאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

חוות דעת רפואית מקצועיתניתוחים או הליכים שמרניים יותר של שאיבת שומן מבוצעים באלפים מדי שנה בישראל וכמובן שבעוד מאות מדינות בכל רחבי העולם כשברוב המוחלט של המקרים ההליכים השונים מסתיימים בהצלחה ולשביעות רצון המטופלים.

עם זאת, במקרים מסוימים לא זו בלבד שהמטופל לא מרוצה מתוצאות ההליך אלא שייתכן שנותרו בגופו צלקות, שהתפתח בעקבות הטיפול זיהום חמור ולא אחת בסופו של דבר מוגשת תביעה נגד המכון שבוצע בו הטיפול.

מקומה של חוות דעת רפואית בתביעות המוגשות על רקע רשלנות רפואית בשאיבת שומן

כאשר אדם מעוניין לתבוע את המרפאה שבה עבר הליך שאיבת שומן, עליו להגיש את טענותיו לבית המשפט בצירוף מסמך בעל תוקף משפטי הנקרא חוות דעת רפואית. מסמך זה נכתב על ידי רופא מומחה, שתחום ההתמחות שלו נוגע באופן ישיר בנושא התביעה כך שבמקרה הזה מדובר לרוב במנתח פלסטי. חוות הדעת למעשה משמשת את השופט שכן הידע הרפואי של השופט מוגבל.

בחלק ניכר מהמקרים על מנת שהצד הנתבע יוכל להגן על עצמנו, גם הוא יגיש חוות דעת רפואית לשופט היושב בדין וכמובן שלא אחת על מנת להכריע לצדו של מי עומד הצדק, יזמן בית המשפט רופא מומחה על מנת שיספק עבורו חוות דעת רפואית.

מה בדיוק כתוב בחוות דעת רפואית בהקשר של שאיבת שומן?

בחוות הדעת הרפואית העוסקת במקרים בהם התקיימה עוולת הרשלנות בהקשר של שאיבת שומן יש בראש ובראשונה לסקור את נסיבות המקרה ואת השתלשלות העניינים שהובילו להגשת התביעה. לאחר מכן יש להביא מקורות מידע מהספרות הרפואית העדכנית ביותר שיש בהם כדי לתמוך בטענת התובע כי התקיימה רשלנות. בנוסף לכך יש להוכיח כי נגרם נזק לתובע וכן יש להעריך את הנזק באחוזי נכות.

רבים לא מודעים לכך, אבל כיום ניתן בהחלט לטעון לאחוזי נכות, גם אם הנזק בא לידי ביטוי בצלקות שמהוות מפגע אסתטי ותו לא ולא רק במקרה שבו ניתן להוכיח כי התרחש נזק תפקודי.

זהו כמובן המקרה שבו מדובר בחוות דעת רפואית המוגשת על ידי התובע. במקרה שבו מדובר בחוות דעת רפואית המוגשת על ידי הצד נגדו הוגשה התביעה, לרוב יופיע פירוט בנוגע לכך שהרופא פעל בהתאם למצופה ממנו וכי כל רופא סביר אחר היה פועל בדיוק באותו האופן. גם במקרה הזה על הרופא לפרט את נסיבות המקרה ולהצביע על כך שהנתבע לא אשם בנזק.

האם ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות בטיפול שאיבת שומן ללא חוות דעת רפואית?

באופן עקרוני בכל מקרה שבו מדובר בתביעת נזיקין המוגשת בהקשר של נזקי גוף, חלה על התובע החובה להגיש חוות דעת רפואית ולצרף אותה לכתב התביעה. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר במסמך אותו כותב איש מקצוע שצריך לקבל שכר עבור עבודתו כשלעיתים מדובר בעלות של עשרת אלפים שקלים ואף יותר מכך. אי לכך, ישנם אנשים שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם לשכור רופא מומחה ומגישים את התביעות שלהם ללא חוות דעת רפואית.

סיטואציה מעין זו יכולה להתרחש אך ורק במקרים חריגים ובאישור בית המשפט. עם זאת, בכל מקרה שכזה יש להבין כי לא יהיה באפשרותו של התובע למקסם את כספי הפיצויים שישולמו לו.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!