חוות דעת רפואית – ניתוחים בריאטריים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

חוות דעת רפואיתלאורך העשורים האחרונים, ובמה שניתן לכנות כ"איחור אופנתי" לאחר ידידתנו הגדולה, ארצות הברית, גם במדינת ישראל הפכו הניתוחים הבריאטרים, המוכרים יותר כ"ניתוחי קיצור קיבה", לתופעת מדינה, כאשר יותר ויותר תושבים פונים לבתי החולים ולמרפאות הפרטיות בבקשה לביצוע ניתוח כזה, בלא מעט מקרים במחשבה שמדובר ב"פתרון קסם" לבעיית השמנת היתר, ממנה אותם הפונים סובלים לאורך השנים.

בעניין זה, חשוב להדגיש באופן חד משמעי כי ניתוח קיצור קיבה אינו מהווה משום צורה פתרון קסם, שכן מדובר בפועל בהליך כירורגי מסובך, במסגרתו, ובאמצעות הליך רפואי, מתערבים במערכת העיכול של האדם, ומגבילים אותה בצורה מלאכותית ביחס למצבה הטבעי. הליך מסוג זה, לבד מהקשיים הכרוכים בביצועו, גורר גם שורה ארוכה של סימפטומים רפואיים שונים, המשפיעים על אופן התנהלותו של המטופל לאורך שנים רבות לאחר ביצוע ההליך.

מסיבה זו, הניתוח הבריאטרי נחשב מבחינה רפואית כ"מוצא האחרון" מבחינת הרפואה המודרנית, ומשמש כאופציה במצבים חריגים במיוחד, של חולים הסובלים מ"השמנת יתר חולנית", ואשר מצבם הרפואי דורש התערבות רפואית מהירה, כמוצא אחרון בהחלט. יתרה מזאת, לרוב ניתוח בריאטרי ננקט רק במקרים בהם בוצעו ניסיונות קודמים להתמודד עם המצב בצורות חלופיות, ולרבות באמצעות שינוי התנהגותי כולל, אך שיטות אלו נקטו חרס בסופו של דבר, ומשכך אין מנוס מניתוח.

מתי כן יש מקום לגשת לניתוח בריאטרי?

במקרים בהם הוחלט כי ניתוח בריאטרי נדרש בנסיבות העניין, משעה שהאפשרויות החלופיות כשלו, או במידה ולאור מצבו הרפואי של החולה, ניתוח מסוג זה מהווה הסיכוי האחרון להצלת חייו, החולה ראשית נדרש להתייצב לבדיקה רפואית מקיפה, אשר תאשר כי אכן כך הוא המצב, וזאת על גבי חוות דעת רפואית אשר תועבר לגורמים הרלוונטיים.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי על אף שבימינו רופאים רבים רשאי לנסח חוות דעת רפואיות, בתחומים רבים ושונים, הרי שלא תמיד כל רופא אכן בקיא לחלוטין בתחום הניתוחים הבריאטרים, ומשכך חוות דעתו בנוגע לאופן הטיפול עלולה שלא להיות מותאמת למצבו הרפואי הפרטני של החולה מחד, ולמהותו של הניתוח הבריאטרי והסיכונים הכרוכים בו מאידך.

יש לזכור גם, כי הניתוח הבריאטרי, כהליך כירורגי בעל מידת סיכון ממשית, אינו ניתן לביצוע בכל המקרים, כאשר חולים מסויימים, הסובלים גם מבעיות מפרקים, מחלות דם, וסימפטומים רפואיים שונים, עשויים להיות מנועים מביצוע הניתוח מחשש לבריאותם. במידה וכתוצאה מחוות דעת לא מדויקת, מטופלים אלו אכן מבצעים את הניתוח, בחלק מהמקרים התוצאה עלולה לגרור סכנה ממשית לבריאותם.

למי כדאי לפנות לצורך קבלת חוות דעת רפואית טרם ניתוח בריאטרי?

לאור האמור, ברור כי בכל הנוגע לקבלת חוות דעת רפואית טרם ניתוח בריאטרי, אין מקום לפשרות, כאשר חשוב להקפיד על פנייה לרופא מומחה, בעל ניסיון ארוך שנים בטיפול במקרים אלו, אשר עבר השתלמות ספציפית בתחום. למרבה המזל, והודות לרשת האינטרנט, ניתן לאתר במהירות ובקלות מיהם הרופאים המומחים בקטגוריה זאת, וניתן לרוב לתאם פגישת בדיקה וייעוץ במהירות ובקלות.

עם זאת, במקרים מסוימים, ובמידה וקיימת אי בהירות, ולו קלה ביותר, ביחס לשאלה האם יש מקום לביצוע ניתוח בריאטרי במקרה ספציפי, מומלץ שלא להסתפק בחוות דעתו של רופא אחד, מומחה ככל שיהיה, ולפנות לקבלת חוות דעת נוספת מטעם רופא מומחה אחר הבקיא בתחום. במידה ושתי חוות הדעת מגיעות לאותן הממצאים, בין אם בהמלצה לביצוע הניתוח הבריאטרי ובין אם לא, הרי שמבחינת המטופל, יש להתייחס לחו"ד זו כ"קביעה" לכל דבר ועניין.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!