יחסי מין ומיניות לאחר ניתוח קיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יחסי מין ומיניות לאחר ניתוח קיצור קיבהכשאדם מפחית משקל משמעותי לאחר ניתוח קיצור קיבה, ההליך אינו משנה במיוחד את הערכתו העצמית, או את האופן בו הוא מתמודד עם אנשים אחרים, ובמיוחד עם הזוגיות.

הקילוגרמים העודפים אותם השיל מעצמו, אינם משנים את מי שהוא מבפנים, או את יחסי השלום שלו עם גופו ונפשו.

ואם אדם לא היה מיני במיוחד לפני שעלה במשקל, סביר להניח שהחשק המיני שלו עדיין יהיה נמוך לאחר הפחתת המשקל. מפתה להניח שניתוח קיצור קיבה ישפר את הביטחון העצמי, אך הדברים עשויים שלא להיראות כפי שמצפים להם לאחר שהמשקל העודף נעלם.

סקס: קצה הקרחון

לפני שניתן יהיה לשפר את המיניות ולחדש את יחסי המין, יש לשנות את הגישה המלווה את אובדן המשקל. ניתוח לקיצור קיבה מותיר אדם עם עור רופף ותלוי, ומצב זה עשוי להשפיע באופן שלילי משמעותי על דימוי הגוף. בכל פעם בה אדם אינו מרגיש טוב לגבי גופו, זה משפיע על רצונו לקיים יחסי מין.

יש לזכור שכדי להרגיש סקסי, צריך הרבה מעבר למספר על המשקל, ותחושה פנימית טובה היא חלק חיוני מהמשוואה. כשאדם אינו שלם עם עצמו וגופו גם לאחר ניתוח לקיצור קיבה, האינטימיות במערכת היחסים נעלמת בהדרגה, ויחסי המין נעצרים. מצב זה עלול להוביל לפרידה.

מערכות יחסים הן מנגנונים. כשחלק אחד במנגנון משתנה, מתרחשים שינויים במנגנון כולו. לרוב, ירידה במשקל מועילה לאנשים בריאים בנפשם ולמערכות יחסים יציבות. אך ניתוח לקיצור קיבה עשוי להיות אפוף בצד אפל, אם בן הזוג אינו שותף אמיתי לתהליך, כשהוא מאוים מהירידה במשקל, או אם השותף שהפחית ממשקלו מתחיל להציק לבן הזוג השני או אוחז בסטנדרטים שאינם מציאותיים.

אז מהו סוד היחסים השורדים ומשגשגים לאחר ירידה משמעותית במשקל?

זוגות המתחזקים את הזוגיות שלהם, ומתנהלים בהתאם לדפוסי חשיבה זהים, נוטים לשפר את האינטימיות שלהם, לתקשר יותר, ולעשות יותר דברים ביחד. הדבר הטוב ביותר אותו יכול לעשות בן זוג בתקופה הראשונה לאחר ניתוח לקיצור קיבה הוא להיות בצד של בן הזוג העובר את התהליך. עליו לבסס מערכת תמיכה, ולהיות פתוח להקשבה.

גברים שעברו ניתוח קיצור קיבה נהנים ממין משופר לאחר הירידה במשקל. כמות המשקל אותה הם מפחיתים מסייעת להשבת רמות טובות של טסטוסטרון, שהוא הורמון המין הגברי, הדרוש לליבידו מיני ופוריות.

יחסי המין טובים יותר לנשים לאחר ניתוח קיצור קיבה

מחקר משנת 2010 מצא ששבעים אחוזים מהנשים שעברו ניתוח קיצור קיבה דיווחו על שיפור במיניות לאחר הירידה במשקל. לפני אובדן המשקל בניתוח, 63% מהנשים שהשתתפו במחקר השיגו תוצאות נמוכות בבדיקות שבחנו שביעות רצון מהמיניות או שהצביעו על בעיות בתפקוד המיני. חצי שנה לאחר הניתוח, 68% מהנשים באותו מחקר פתרו את בעיות חוסר התפקוד. השיפור המשמעותי ביותר נמצא בקרב נשים צעירות או נשואות.

השיפורים שדווחו נגעו לתשוקה מינית, עוררות, שימון, אורגזמה ושביעות רצון כללית מיחסי המין. בעוד שחשק מיני נשי תלוי פחות ברמות ההורמונים, ליבידו מוגבר מיוחד לדימוי גוף משופר. בנוסף התגלה כי נשים חוות שיפורים בפריון וירידה בסיבוכים הקשורים להריון, לאחר ניתוחי קיצור קיבה.

שיפור התפקוד המיני

גם אם עברתם ניתוח לקיצור קיבה, ואתם מרגישים שעדיין אין חשק מיני והתפקוד המיני עדיין לא השתפר. יש מגוון דברים שתוכלו לעשות על מנת לפתור את הבעיה. חלק מהאנשים הולכים לאימון אישי או טיפול פסיכולוגי על מנת לפתור סוגיות אחרות שמפריעות לתפקוד המיני עם בן הזוג.

יש כאלו הנוטלים גלולות טבעיות ומפוקחות על ידי משרד הבריאות ויש גם כאלו שמתחילים לעשות ספורט ומספרים שהתפקוד המיני השתפר פלאים. מה שבטוח, הוא שאפשר לשפר את התפקוד המיני וליהנות מיחסי מין. באתר feeling.co.il תוכלו למצוא את כל הטיפים והעצות המועילות לשיפור התפקוד המיני.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!