יתרונות וחסרונות ניתוח מעקף תריסריון

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאהמעקף תריסריון הוא הניתוח הבריאטרי הרדיקלי ביותר מבין כל הניתוחים הבריאטריים ובהתאם לכך זהו גם הניתוח הבריאטרי היעיל ביותר, הגורם לתוצאות הטובות ביותר, הנשמרות למשך עשור ואף למעלה מכך.

הן היתרונות והן החסרונות של ניתוח זה נובעים כתוצאה מעובדה בסיסית זו, הבאה לידי ביטוי במורכבות של הניתוח, בשינוי הרדיקלי שמבוצע במערכת העיכול של המנותחים ובהשפעה מרחיקת הלכת שיש לניתוח הן על דפוסי האכילה של המנותחים, הן על תחושות השובע והרעב שלהם והן על יכולת ספיגת מרכיבי המזון השונים במערכת העיכול שלהם.

כאשר מטופל נמצא מתאים לעבור ניתוח בריאטרי, מתחיל תהליך מורכב שבסופו צריכה להתקבל ההחלטה בנוגע לניתוח המתאים ביותר עבורו באופן אישי. מן הסתם לשיקול דעתו של המנתח ניתן משקל משמעותי מאוד, אך חשוב לדעת שגם למטופל יש מילה בדבר.

במאמר שלפניכם נפרט אודות היתרונות והחסרונות של ניתוח מעקף תריסריון על מנת שתוכלו להתרשם בעצמכם ולהחליט האם זהו הניתוח המתאים ביותר עבורכם.

מה הם החסרונות של ניתוח מעקף תריסריון?

להלן החסרונות המרכזיים של ניתוח מעקף תריסריון בנקודות על קצה המזלג:

  • שיעורי תמותה גבוהים – מאחר ומדובר בניתוח מורכב מאוד ומאחר והמנותחים בדרך כלל סובלים משלל סיבוכים הקשורים להשמנת היתר, הרי שאין זה פלא ששיעורי התמותה בניתוח מעקף תריסריון הם הגבוהים ביותר מבין כל הניתוחים הבריאטריים. סך הכול שיעורי התמותה נעים בין 0.6-1.4 אחוז. רק בשביל לסבר את האוזן נציין כי שיעור התמותה לאחר ניתוח טבעת מתכווננת עומד על 0.001 אחוז.
  • מגוון רחב של סיבוכים – המורכבות של הניתוח גורמת גם לכך שהניתוח כרוך במגוון רחב של סיכונים ותופעות לוואי שליליות. הכווה היא הן לסיבוכים קצרי טווח המופיעים במהלך הניתוח או סמוך לניתוח והן לסיבוכים ארוכי טווח, שיכולים להופיע גם מספר שנים לאחר הניתוח. אחד הסיבוכים החמורים והשכיחים ביותר של ניתוח מעקף תריסריון הוא חסרים תזונתיים חמורים הנובעים כתוצאה מתת הספיגה.
  • לא מתאים עבור כל המועמדים – ישנם מועמדים רבים לניתוח בריאטרי שלא יכולים לעבור את הניתוח. הכוונה היא למשל למועמדים שעברו מספר ניתוחי מעיים, למועמדים שסובלים ממחלת מעיים פעילה, למועמדים שלא נוהגים לצרוך כמות נאותה של חלבונים בשגרה, למועמדים בעלי משמעת עצמית נמוכה ועוד.
  • שיעור גבוה של ניתוחים – בקרב ארבעה עד שישה אחוז מהמנותחים יש לבצע ניתוחי תיקון בשלב מסוים לאחר הניתוח. כך לדוגמה ישנם מנותחים שסובלים מירידה גדולה מדי במשקל, הזקוקים לתיקון של הניתוח ולהפחתה של תת הספיגה.

מה הם היתרונות של ניתוח מעקף תריסריון?

להלן היתרונות המרכזיים של ניתוח מעקף תריסריון בנקודות על קצה המזלג:

  • ירידה משמעותית במשקל – הניתוח גורם לירידה משמעותית במשקל עד כדי הפחתה של תשעים אחוז מהמשקל העודף בשנתיים הראשונות לאחר הניתוח.
  • תוצאות לאורך זמן – הניתוח מצליח לגרום למנותחים לשמור על הישגי הירידה במשקל לאורך שנים רבות. גם לאחר עשר שנות מעקב, המנותחים נהנים מהפחתה בשיעור של יותר משבעים וחמישה אחוז מהמשקל העודף בממוצע.
  • שיפור משמעותי בסיבוכי ההשמנה – הניתוח גורם לשיפור משמעותי מאוד בסיבוכים הקשורים להשמנת יתר. בין היתר הניתוח גורם לשיפור במחלת הסוכרת סוג 2, לשיפור ביתר לחץ דם הנלווה להשמנה, לשיפור בדום נשימה בשינה ועוד.
  • שינויים הורמונאליים חיוביים – הניתוח מוביל למספר שינויים הורמונאליים הקשורים הן לאופן שבו המזון עובר במערכת העיכול והן להסרה החלקית של הקיבה. שינויים אלו באים לידי ביטוי בתחושת שובע מוקדמת ולהפחתה כללית בתחושת הרעב.
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!