כללים למנותחי קיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

כללים לאחר ניתוח לקיצור קיבהמטרת הניתוח היא להפחית את כמות המזון, ולאחר הניתוח, מטופלים נדרשים לבצע מספר שינויים תזונתיים. ניתוח לקיצור קיבה אינו מבטיח ירידה במשקל, ומומלץ לחשוב עליו ככלי בו ניתן להשתמש על מנת לסייע לירידה במשקל. השגת ירידה אופטימאלית במשקל, דורשת מאמץ אישי ומחויבות לטווח הארוך.

הנחיות אכילה

אלו הן ההנחיות התזונתיות עליהן יש להקפיד כדי להשיג הרזיה מוצלחת:

לאכול שלוש ארוחות ביום – יש להימנע מחטיפים בין הארוחות, ולאכול ארוחות מסודרות על מנת לקדם ירידה בריאה במשקל ולהימנע מצריכת יתר של קלוריות.

לעיסת המזון לאט וביסודיות – ארוחה צריכה להימשך לפחות עשרים דקות. יש להניח את המזלג בין ביס לביס וללעוס לאט. מומלץ לחתוך את המזון לפיסות קטנות, שכן פיסות גדולות של מזונות אינן מתעכלות היטב לאחר הניתוח.

אכילת כמויות קטנות – הקיבה החדשה אינה מסוגלת להכיל כמויות גדולות של אוכל. יש לעצור עם תחושת המלאות, ולא למלא יותר מידי את הבטן.

אכילת מזונות עשירים בחלבונים – לאחר הניתוח, הגוף זקוק למספיק חלבון כדי להיבנות, לתקן ולתחזק רקמת שריר ואיברים. מחסור בחלבון עשוי להתרחש במשך תקופת זמן ארוכה ולגרום לעייפות, נשירת שיער ובזבוז שריר. מומלץ להעדיף תחילה מזונות הגבוהים בחלבונים כגון בשר רזה, טופו, קטניות, ומוצרי חלב דלי שומן. מומלץ אף להשלים את התזונה עם משקאות חלבון או תוספי תזונה על מנת להבטיח צריכה מספקת של חלבונים.

הימנעות ממזונות עשירים בסוכר ושומן –הצלחה עם אובדן משקל ומניעת עלייה במשקל לאחר הניתוח מחייבת תזונה מאוזנת. מזונות עשירים בסוכר ושומן נחשבים ל"קלוריות ריקות", ואינם מספקים ויטמינים או חומרים מזינים.

הנחיות לצריכת נוזלים

בדומה לאכילה נכונה, גם שתייה נכונה חשובה לאחר ניתוח לקיצור קיבה.

הימנעות משתיית נוזלים עם ארוחות – מומלץ לא לשתות חצי שעה לפני הארוחה, לא לשתות במהלך הארוחה, ולהמתין חצי שעה לאחר הארוחה, לפני חידוש צריכת הנוזלים. הקפדה על כלל זה מונעת מילוי יתר בקיבה; מניעת שטיפת המזון דרך הבטן מהר מידי; ותחושת שובע מוגברת.

שתיית משקאות שאינם מוגזים וללא סוכר-  יש להימנע ממשקאות מוגזים ומתוקים עתירי קלוריות ומיצים המכילים רמות גבוהות של סוכרים ואלכוהול. מים רגילים אידיאלים לאספקת לחות תקינה לגוף.

הגבלת צריכת קפאין – קפאין עלול לעורר את התיאבון ולגרות את הקיבה החדשה.

שלבי התזונה לאחר ניתוח לקיצור קיבה

לאחר הניתוח מתבצע תהליך חידוש המזון והשתייה בשני שלבים:

השלב הראשון מבוסס על נוזלים, נמשך יומיים, ומבוצע בבית החולים. המטופל מקבל תזונה נוזלת שקופה אותה יש ללגום לאט ולא לבלוע. יש להימנע משתייה מקשית או מבקבוק, שכן שיטות אלו עלולות לגרום לבועות גז.

המשקאות והמזונות בשלב הראשון כוללים:

  • מים
  • קוביות קרח
  • ג'לי ללא סוכר
  • תה ללא קפאין שאינו ממותק.
  • תערובות משקאות אחרים ללא סוכר.
  • קרטיבים ללא סוכר.

השלב השני של התזונה לאחר ניתוח לקיצור קיבה נמשך שלושה ימים עד שבועיים. עם היציאה מבית החולים וההתאוששות, ניתן להתקדם לתזונה נוזלית מלאה, הצריכה להתבצע בצורה עקבית חלקה של נוזלים נטולי גושים או זרעים.

התזונה כוללת בעיקר משקאות חלבונים, ומרקים נוזלים צלולים. בשלב זה ניתן לאכול ארוחות תכופות קטנות, ויש להקפיד על לגימות קטנטנות ולהפסיק עם תחושת מלאות או לחץ. מומלץ אף לשתות נוזלים צלולים בין הארוחות.

המזונות המומלצים לשלב השני לאחר הניתוח כוללים:

  • מרקים צלולים
  • חלב דל שומן או חלב סויה דל שומן
  • אבקת חלבון
  • ג'לי ללא סוכר
  • קרטיבים ללא סוכר
  • יוגורט דנונה דל שומן.
ניתוח בריאטרי עשוי להקטין את הסיכוי לסרטן הרחם
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!