מה לאכול כשכואבת הבטן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

אין כמעט אדם אשר לא התלונן לפחות פעם אחת בחייו על כאבי בטן, קלים או חריפים, מפושטים או ממוקדים, חדים או עמומים. כאבי בטן יכולים לנבוע בשל עומס על הקיבה, בשל אכילת מאכלים לא טובים או בשל סיבות אחרות קלות או שהם יכולים להצביע על התפרצות של מחלה כלשהי המחייבת הקפדה על תזונה מתאימה ולעיתים גם טיפול תרופתי. אם אתם תוהים מה לאכול כשכואבת הבטן או ממה יכול לנבוע כאב הבטן שלכם, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מהם הגורמים לכאבי בטן?

כאמור, הגורמים לכאבי בטן יכולים להיות קלים, כך לדוגמא: יתכן מאוד כי מדובר על גזים או מחלה ויראלית שלא דורשים השגחה רפואית או טיפול מיוחד. כמו כן, יתכן שמדובר על קלקול קיבה בשל מאכל לא טוב שאוכלים או כל סיבה נקודתית אחרת. במקרים מעין אלה כאב הבטן יעבור מעצמו לאחר פרק זמן קצר יחסית וכל שיש לעשות זה להקפיד על תזונה מתאימה בזמן זה ואם לא אוכלים, אז להקפיד שיכנסו לגוף נוזלים ומלחים כדי שלא להתייבש.

חשוב לדעת כי ישנם גורמים רציניים יותר שעלולים לגרום לכאבי בטן, כך לדוגמא: הליקובקטר פילורי שהוא חיידק אשר גורם לכאבים ברום הבטן העליונה, צרבות ובמקרים חמורים גם לכיבי קיבה, ריפלוקס, דלקת בלבלב, דלקת כבד, מחלות בכיס המרה, מחלות מעי דלקתיות כגון: קוליטיס וקרוהן ובמקרים חריגים בקע טבורי או מפשעתי או גידולים.

 

 מה מומלץ לאכול כאשר כואבת הבטן?

אם מדובר על כאבי בטן אשר נובעים מקלקול קיבה, חשוב מאוד להימנע ממזונות מתובלים מדי שעלולים להסב כאבי בטן לקיבה. כדאי מאוד להקפיד על תזונה קלה, אשר יש בה מלחים ונוזלים וזאת במידה וקלקול הקיבה מלווה בהקאות ושלשולים. כדי להתמודד עם שלשולים מומלץ לאכול אורז, ללא תיבול כלשהו. אם מדובר על כאב בטן שנובע מווירוס, גם במקרה הזה לא כדאי להכביד על הקיבה. מומלץ לשתות הרבה מים וכן לבחור בתזונה הידועה כיעילה עבור ניקוי רעלים בגוף. ניקוי זה יכול לסייע לכם להרגיש טוב יותר.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שאם מדובר על כאבי בטן חמורים, שאינם חולפים תוך פרק זמן קצר או שאינכם מצליחים לישון בגין אותם כאבים, כדאי מאוד שתפנו באופן מיידי לרופא גסטרו לצורך בירור לגבי הגורם המדויק שבגינו אתם סובלים מכאבי בטן וכן, במידה והאבחון שלכם יהיה מחלה כלשהי הדורשת בין היתר שינוי תזונתי כדי להקל על כאבי הבטן שמהווים את תסמיניה, יש לפנות לתזונאי מקצועי ומומחה בתחום, אשר יתאים לכם תפריט מדויק בהתאם למצבכם. כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם כאבי בטן הנובעים ממחלת מעיים כלשהי, מחיידק ועוד, חשוב מאוד להקפיד על התפריט שאתם מקבלים מהתזונאי שנפגשתם עמו. כמובן שהתפריט לא בהכרח מהווה דבר קבוע להמשך חייכם ועם הזמן אתם יכולים לשוב לתזונאי על מנת שיעריך את מצבכם ויחליט האם נכון להסיר או להוסיף מאכלים בתפריט שלכם.

 בעיות עיכול וכאבי בטן יכולים להסב עוגמת נפש רבה לאנשים שסובלים מהם ועל כן, חשוב מאוד לפנות לבירור במידה ואתם סובלים מכאב בטן חמור ולטפל בהתאם.

*המידע במאמר הינו כללי אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!