מעקף קיבה באמצעות מכלב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

מעקף קיבה באמצעות מכלבהחרפת מגמת השמנת היתר ועימה עליית התחלואה המטבולית בעשורים האחרונים עלתה לכדי כ-25 אחוזים מקרב האוכלוסיה הישראלית. נתון גבוה לכל הדעות. עקב כך, עלה הצורך במציאת הפיתרון האולטימטיבי עבור עודף משקל מהותי, ואף פשוט ונגיש יותר מאשר ביצוע ניתוח כירורגי. כך, הגתה הרפואה המתקדמת את האנדוסקופיה הבריאטרית, ביצוע ניתוחים הבריאטריים במקום אותם ניתוחים כירורגיים. בצורה זו מאפשרת הרפואה המתקדמת כמעט לכל מטופל הסובל ממשקל עוקף להשיל ממשקלו באופן משמעותי במיוחד, ומהר מאד. ואף לשמור על כך לטווח הארוך, ולשנות או אורח חייו. כך לדוגמה, באמצעות ניתוח בריאטרי מסוג מעקף קיבה באמצעות מכלב, אשר הוא אחד הניתוחים הבריאטריים בעלי התוצאות הטובות ביותר, ניתן להגיע לתוצאות חד משמעיות ומהותיות במיוחד.

ניתוחים בריאטריים כמו ניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב מתבצעים בהרדמה מלאה, כך שהמטופל לא חש דבר. בניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב מבצע המנתח הקטנת נפחה של הקיבה ויצירת השרייה של תת ספיגה. בהשוואה לכל הליך כירורגי, ניתוחים בריאטריים פשוטים יותר לביצוע, גם עבור הרופא המטפל וגם עבור המטופל, ובהתאמה גם פוחת זמן ביצוע ההליך, וכן זמני ההתאוששות והאשפוז.

ניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב על יתרונותיו

ניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב הוא ניתוח אשר בו מיישם המנתח מספר טכניקות לשם ביצוע ההליך. במהלך ביצוע ההליך, מחלק המנתח את הקיבה לשני חלקים הנקראים הכיס הקריבני והכיס הרחיקני. אותם שני חלקים מצויים באופן מובנה בקיבה, אך במסגרת ההליך מבוצעת ההפרדה בפועל. ההפרדה מתבצעת על ידי הכלי אשר קרוי "מכלב", ובאמצעותו מבצע המנתח את חיתוך הרקמות ואיחוי פצעי החיתוך, כל זאת בעת ובעונה אחת. לאחר הביצוע ניתוח משאיר המנתח למטופל את הכיס הקריבני, שנפחובן כ- 20-30 סמ”ק, ותפקידו עיכול המזון בקיבה. למעשה, כך מתבצעת הקטנה משמעותית של נפח הקיבה, וזאת מנפח של כ- 1,200-1500 סמ"ק לכדי כאמור כ-30 סמ”ק לכל היותר.

לאחר ביצוע ההליך מתקבלת התוצאה של ניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב והיא כאמור הקטנה מסיבית של נפח הקיבה, קבלת מעי קצר יותר וכמובן נטרול של התריסריון, באופן אשר מאפשר למטופל הגבלת כמות המזון הנצרכת על ידו. 

זמן ביצוע ההליך עומד על כמה שעות בודדות, כשעתיים- שלוש במספר לערך. מדובר בניתוח נגיש יותר וקל יותר מניתוח כירורגי, אשר מצריך זמן ניתוח ארוך בהרבה. הניתוח מתבצע לאחר ביצוע כל הבדיקות הרפואיות הדרושות, ועל כן הרופא המנתח והן המטופל מגיעים להליך רק לאחר שנבדקו הנתונים כראוי. בין היתר יבוצעו בדיקות כמו בדיקות דם, בדיקת רמת סוכר ושומן בדם, תפקודי כבד, תפקוד בלטות הטריס. וכן יבוצעו הבדיקות הסטנדרטיות כמו צילומים למיניהם, לחץ דם, אק״ג ועוד. כמובן שאם ישנו צורך בביצוע בדיקות נוספות יעלה זאת הרופא המנתח בפניכם.

כמו כן, גם לאחר ביצוע הניתוח נשאר המטופל לכל הבדיקות הנדרשות וכן נעזר תחילה בזונדה וקתטר, אותם מסיר הצוות הרפואי לאחר יום אחד באשפוז. לאחר ביצוע הניתוח, גם זמן ההתאוששות איננו ארוך במיוחד ועומד על מספר ימים עד שבוע. כמובן, שגם לאחר מכן, ילווה אתכם הצוות הרפואי, יבוצע מעקב רפואי ותינתן תכנית תזונה מותאמת לכם. בנוסף למזון, גם ויטמינים או תרופות שיש ליטול, וכל היוצא בזה. כלומר סיפוק הנחיות תזונתיות מדויקות, כיצד לאכול, מה נכון לאכול ומתי, מבחינת מוצקים ונוזלים ועד בכלל. בין היתר, ידריך הצוות הרפואי את המטופל כיצד לנהוג, כמו לדוגמה על הצורך להימנע משכיבה רציפה ארוכת שעות, הדרכה כיצד לטפל בכאב אם יעלה כזה, נטילת תרופות ועוד. לאחר חזרת המטופל לפעילות מלאה, יעמוד לרשותו הצוות הרפואי ככל שיצטרך.

תוצאות הניתוחים הבריאטריים- האם משתלם לבצע ניתוח זה ומדוע?

ככל שהנך עומד בקריטריונים, ואכן מעוניין בביצוע הניתוח, אין ספק כי תוצאות ניתוח מעקף קיבה באמצעות מכלב מדברות בעד עצמן. מחקרים מראים כי לאחר הפעולה האנדוסקופית נראה ירידה מהירה מאד, של עד 20 אחוזים ממשקל הגוף, באופן מהיר במיוחד. למעשה, שיעורי ההצלחה של ניתוח מעקף קיבה  מלא גבוהים מאד ועומדים על  כ-75% לערך מסך המשקל העודף שלך.

בנוסף, ישנו יתרון מרכזי במיוחד והוא האפשרות לשמירת המצב לטווח הארוך ואף לשנים רבות קדימה. זאת משום היותו של הליך זה נגיש וקל יותר מאשר לאחר ביצוע ניתוח כירורגי. ועוד, ביצוע ההליך מאפשר למטופל להקנות לעצמו אורח חיים חדש, בריא יותר ואסתטי יותר, כמובן. באמצעות ביצוע הליך אנדוסקופי זה, יכול המטופל לגשת להליך בצורה נעימה ומתונה יותר, והרבה פחות מסוכנת.

מבחינת תוצאות ההליך ומעבר להיותן משמעותיות במיוחד, חשוב לציין את היתרון מול הליכים כירורגיים. שכן,  התוצאות המגיעות כתוצאה מביצועו כמעט וזהות לאלו המתקבלת לאחר ביצוע הליך הכירורגי, כלומר מצב הקיבה לאחר הניתוח, וכן מבחינת הגעה מהירה של המטופל לתחושות שובע ואחוזי ירידה במשקל. רק שבנוסף לאלו, הניתוח לכשעצמו פשוט יותר עבור הגוף והן עבור הנפש.  מעבר לכך, ובנוסף לירידה מסיבית במשקל, עולה גם חשיבות גבוהה לעלייה בבריאות המטופל, שכן מתמעטת צריכה של סוכרים, פחמימות פשוטות ושומנים. מה שלטווח הארוך מסייע כמובן באופן משמעותי בשמירה מסיבית על בריאות המטופל והפחתת מחלות. כך לדוגמה מתרחשת נסיגה של מחלות דוגמת לחץ דם גבוה, דום נשימה בשינה, סכרת, בעיות אורתופדיות שונות, צרבות, מחלות לב וכדומה.

אם הינך מעוניין בפרטים נוספים אודות ניתוח בריאטרי מסוג מעקף קיבה באמצעות מכלב, כדאי ואף חשוב לקבוע פגישה עימנו על מנת לשמוע פרטים נוספים. מטופלינו מרוצים ומסגלים לעצמם תזונה מאוזנת ומתונה, וכמובן נהנים מאורח חיים חדש ובריא יותר, מכל הבחינות.

מעקף קיבה באמצעות מכלב
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!