מעקף תריסריון בעזרת שרוול

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאמעקף תריסריון הוא הליך חדש יחסית, שמטרתו לגרום להרזיה ולהחלמה ממחלת הסוכרת סוג 2, מבלי לבצע מניפולציות רדיקליות במערכת העיכול.

הטיפול החדשני מבוסס על ניתוח מעקף תריסריון שבו משרים תת ספיגה על ידי מעקף פיזי של התריסריון. בניתוח מעקף תריסריון למעשה משנים את הנתיב הטבעי של מערכת העיכול ועוקפים חלק ניכר מהמעי הדק ואת כל התריסריון כך שהאוכל לא נספג בצורה יעילה.

השינוי במסלול הטבעי של המזון במערכת העיכול גורם לשינויים הורמונאליים שונים שבסופו של דבר גורמים להחלמה ממחלת הסוכרת אפילו תוך ימים ספורים לאחר הניתוח.

החוקרים בתחום הבינו במהלך השנים כי השיפור במחלת הסוכרת סוג 2 לא נובע כתוצאה מהירידה במשקל שכן השיפור הורגש זמן רב לפני שהירידה במשקל החלה לבוא לידי ביטוי.

עובדה זו הובילה חוקרים רבים לנסות לחקות את מנגנון הפעולה של הניתוח מבלי לשנות את מבנה מערכת העיכול. הפתרון שבו נדון במאמר זה נקרא EndoBarrier, צינור גמיש באורך של שישים סנטימטרים שמושתל בכניסה לתריסריון. חשוב להבין כי לא מדובר בניתוח בריאטרי כי אם בהליך רפואי פשוט מאוד כשלמעשה לאחר השגחה קצרה המטופלים יכולים לחזור לביתם.

הפיתוח המהפכני והשפעותיו על המטופלים

הצינור הפולימרי שפותח על ידי חברת GI Dynamics מוחדר לנערכת העיכול של המטופל בהליך אנדוסקופי שנמשך בממוצע כחצי שעה. קצה אחד של השרוול ממוקם בתחילת התריסריון, ממש מתחת לשסתום התחתון של הקיבה וקצהו השני ממוקם בתוך המעי הדק הפרוקסימלי. סך הכול השרוול נשאר במקומו שנה אחת ולאחר שהשנה מסתיימת ניתן להוציא אותו בהליך אנדוסקופי קצר מאוד הנמשך כרבע שעה.

טיפול זה לא כרוך בתת ספיגה שכן לאחר שהמזון עובר את השרוול, הוא נספג במלואו. כמו כן הטיפול לא כרוך בביצוע של שום מניפולציה בקיבה. למרות זאת, הטיפול מוביל לירידה משמעותית ביותר במשקל ולשיפור דרמטי באיזון רמות הגלוקוז בדם.

במחקר הראשון שבחן את השפעת הטיפול נמצא כי תוך 12 שבועות בלבד ירדו המטופלים בממוצע 10.2 קילוגרמים וסך הכול 24 אחוז ממשקלם העודף.

בקרב שלושה מתוך ארבעה משתתפים שסבלו מסוכרת סוג 2, רמות הסוכר בדם אוזנו ללא תרופות תוך עשרים וארבע שעות מהכנסת השרוול. במחקר אחר שנמשך שנה, שבו לקחו חלק אך ורק חולי סוכרת סוג 2 שסבלו מהשמנת סופנית (BMI בין ארבעים לשישים), נמצא כי הטיפול גרם לירידה של 20 ק"ג בממוצע ולירידה ממוצעת של 30 מ"ג לדצ"ל ברמת הגלוקוז בדם בצום.

עבור מי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים במיוחד עבור אנשים הסובלים מסוכרת סוג 2, שלא מצליחים להגיע לאיזון של רמות הגלוקוז בעזרת טיפול תרופתי. הכוונה היא לחולים שלא נמצאו מתאימים לעבור ניתוח בריאטרי מטעמים כאלו ואחרים או לחולים שלא מעוניינים לעבור ניתוח בריאטרי מסיבות אישיות.

חשוב מאוד לציין כי הטיפול לא כלול כיום בסל הבריאות בישראל וכי המטופלים צריכים לשאת בעלות הטיפול מכיסם הפרטי. בדומה לשאר הטיפולים הבריאטריים, גם מעקף תריסריון בעזרת שרוול הוא טיפול הדורש מוכנות גבוהה לטיפול ומוטיבציה גבוהה לשינוי. לא מדובר בטיפול קסמים, אלא בטיפול המהווה הזדמנות לשינוי של דפוסי האכילה.

אחד היתרונות המרכזיים של הטיפול המהפכני בא לידי ביטוי בכך שבכל רגע נתון ניתן לשלוף את השרוול בהליך פשוט יחסית. כמו כן מדובר בטיפול שכרוך במעט מאוד סיכונים ובמעט מאוד תופעות לוואי שליליות. בניגוד לניתוחים הבריאטריים השונים, מעקף תריסריון בעזרת שרוול גם לא משאיר צלקות בגופם של המטופלים.

ראו גם:

למי מתאים ניתוח מעקף תריסריון?

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!