ניתוח בריאטרי ללא צלקות – זה מה שחשוב לדעת הטכניקה הכירורגית החדשה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

השמנת יתר היא אחת המגפות המשמעותיות של המאה ה-21, תופעה שהממדים שלה רק עולים משנה לשנה (תרתי משמע). שינויניתוח בריאטרי ללא צלקות – יש דבר כזה? משמעותי באורח החיים ובהרגלי התזונה יכול לתרום להרזיה ולשיפור מצב הגוף, אבל לא תמיד זה מספיק או אפשרי. פעמים רבות אנחנו מחפשים פתרון כוללני שיכול לגרום לנו להיפתר מהקילוגרמים המיותרים, ורצוי עם כמה שפחות סיכונים ותופעות לוואי.

באופן כמעט מסורתי, ניתוח בריאטרי – כלומר ניתוח לקיצור קיבה, על סוגיו השונים – כרוך כמעט בוודאות בצלקות. אלו פוגעות במראה האטרקטיבי אליו שואפים, ומהוות לעיתים שיקול להימנע מהניתוח. אבל האם יש גם אלטרנטיבה אחרת, של ניתוח שיגלם את כל היתרונות בדרך להפחתת משקל הגוף ויציע את הסיכון המינימלי ביותר?

כך ניתן לעבור ניתוח בריאטרי (אולי) ללא צלקות

ניתוחי הרזיה שאינם כרוכים בצלקות, לכאורה או שלא, הפכו ללהיט עצום בשנים האחרונות ברחבי העולם. זאת כחלק מהמצאים של גורמים בתחום ליצור ניתוחים קוסמטיים ככל האפשר, שיספקו את התוצאות המצופות מבחינת משקל הגוף ויוציאו מהתמונה  "תופעות הלוואי" הנובעות מעצם ביצוע הניתוח. צלקות כידוע פוגעות בתוצאות הניתוח, מנקודת המבט של לא מעט אנשים, ועלולות להיות בעיה לא פשוטה העומדת בפני עצמה.

העיקרון המנחה בדרך להשלמת ניתוח ללא צלקות הוא ביצוע של הניתוח באופן המקובל, בהתאם למניפולציה הרצויה, עם הבדל משמעותי אחד: במקום כמה פתחים שיוצרים על גבי העור, מדובר בפתח אחד בלבד. התוצאה היא מראה שלם וחלק יותר של העור, ובעיקר – פוטנציאל ממשי לכך שלא תישארנה צלקות לאחר הניתוח.

גם החזרה לשגרה לאחר הניתוח מהירה יותר

מלבד היתרון האסתטי, ניתוחי הרזיה ללא צלקות עשויים להציע כמה מעלות חשובות אחרות. מעצם העובדה שנעשה חיתוך מצומצם יותר של העור, דרגת הכאבים שחווים כתוצאה מהניתוח (במיוחד לאחריו, עם תום ההרדמה) נוטה להיות נמוכה יותר. לאחר הניתוח אפשר בדרך כלל לחזור לשגרה מהר יותר, עקב העובדה שמשך האשפוז קצר.

למרות שלכל ניתוח בריאטרי יש חוקים משלו, בין אם מדובר בניתוח בסיסי ובין אם בכזה שעשוי להתבצע מבלי להותיר צלקות, אפשר לטעון ברמה הכללית שפרק זמן סביר לביצוע הניתוח עומד על כ-90-45 דקות. משך ההחלמה מניתוח בריאטרי שגרתי עשוי לעמוד על מספר ימים, בעוד שבמקרה של ניתוח ללא צלקות ייתכן שהמטופל ישוחרר לביתו ויוכל לחזור לשגרה תוך כיממה אחת בלבד.
המיומנות הנדרשת בניתוחים מהסוג הזה היא גבוהה ומושגת רק לאחר ביצוע מספר משמעותי של ניתוחים, ומכאן שיש לפנות למנתחים מנוסים באופן יחסי. אם התנאים הבסיסיים האלו מתקיימים, הגישה הרפואית המקובלת היא שאפשר לשאוף לניתוחים בעלי אחוז הצלחה מרשים, הגבוה לא פחות (ולעיתים אף יותר) מאשר ניתוחים בריאטריים סטנדרטיים.

מי יכול לערוך ניתוחים ללא צלקות בישראל?

חשוב להדגיש שביצוע ניתוח בריאטרי ללא צלקות אינו דבר של מה בכך. כדי שה"קסם" הזה יתרחש נדרש קיום של כמה תנאים עיקריים. קודם כל, יש צורך בציוד מיוחד שלא נמצא עדיין בשימוש תדיר בקרב המנתחים, על אחת כמה וכמה בישראל: למעשה, הם נכנסו לישראל רק בשנים האחרונות ומוצעים במספר מצומצם של בתי חולים פרטיים. זאת להבדיל מניתוחים בריאטריים בסיסיים יותר, שעשויים להיכנס לתוך סל הבריאות ומהווים חלק ממערכת הרפואה הציבורית.

כל עוד הניתוחים לא קיימים במסגרת הרפואה הציבורית או סל הבריאות, הצפי הוא שגם אם הם יהיו שכיחים יותר בישראל – מחירם יהיה גבוה בהשוואה לניתוחים אחרים המיועדים לאותה מטרה. זהו בהחלט שיקול שאפשר לקחת בחשבון בהחלטה איזה סוג של פתרון מחפשים עבור המשקל העודף, אם כי יש שיטענו שהיתרונות המעשיים של הניתוח ללא הצלקות שווים את ההשקעה הכספית בו.

לקריאה נוספת:
"Scar-Less" Weight Loss Surgery
Long-term Outcomes of Bariatric Surgery: A National Institutes of Health Symposium
How to Minimize Scarring After Weight Loss Surgery

אולי יעניין אותך גם:

ניתוח בריאטרי חוזר – מתי צריך לעשות ניתוח חוזר?

מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע ניתוח בריאטרי? טרם ההחלטה, קראו

ניתוח בריאטרי ללא צלקות – יש דבר כזה?
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!