האם מותר לבצע ניתוח בריאטרי לאחר ניתוח לב?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח בריאטרי לאחר ניתוח בלב - אפשר לבצע?בכל הקשור לביצוע ניתוח בריאטרי בחולי לב קיימת מחלוקת מסוימת וזאת כיוון שמצד אחד באמצעות ניתוח בריאטרי ניתן ליהנות מירידה משמעותית ביותר במשקל וכך להקל על העומס המופעל על הלב של המנותח אך מצד שני הניתוח הבריאטרי עלול להעמיד את המטופל בסיכון לסיבוכים מסוימים ולכן חשוב שיגיע לניתוח במצב בריאותי תקין במידת האפשר.

ישנו מגוון רחב ביותר של מחלות לב וחשוב להבין כי חלקן מהוות התוויה לביצוע הניתוח הבריאטרי בעוד שאחרות מהוות הוריית נגד (קונטרה אינדיקציה) לביצוע הניתוח הבריאטרי במטופל.

אילו מחלות לב מהוות התוויה לביצוע ניתוח בריאטרי?

אם ה- BMI של המועמד לניתוח הוא 40 ומעלה, הרי שבאפשרותו לגשת לניתוח גם אם הוא לא סובל ממחלות רקע הנלוות להשמנה. לעומת זאת אם ה- BMI של המנותח נע בין 35-40, עליו להוכיח כי הוא סובל לפחות ממחלה אחת הנלווית להשמנה מתוך רשימת מחלות המוכרות על ידי משרד הבריאות, על מנת לעבור את הניתוח במימון משרד הבריאות.

בין היתר מדובר במחלות דוגמת תסמונת דום נשימה בשינה, סוכרת סוג 2, דיסליפידמיה, בעיות אורתופדיות הנלוות להשמנת יתר ועוד. כמו כן ברשימת המחלות מוזכרת מחלת לב איסכמית ויתר לחץ דם. מחלת לב איסכמית היא מחלה המאופיינת בהפחתה בזרימת הדם ללב, כלומר בחוסר תיאום בין הביקוש של הלב לחמצן לבין ההיצע של הדם הזורם לשריר הלב.

מחלות לב מהוות הוריות נגד לביצוע ניתוח בריאטרי

בדיוק כפי שישנן התוויות לביצוע הניתוח הבריאטרי, כך גם ישנן הוריות נגד מסוימות שחלקן נוגעות לבריאות הלב של המועמד לניתוח. כך לדוגמה בכל מקרה שבו קיימות הוריות נגד לביצוע ניתוח בטני, מן הסתם לא ניתן לבצע ניתוח בריאטרי. בנוסף לכך, בכל מקרה שבו המטופל סבל מאירוע כלילי במהלך שניים עשר החודשים האחרונים, לא ניתן לבצע בו את הניתוח.

כמו כן לא ניתן לבצע את הניתוח בחולים שסובלים מסיבוכים חמורים של מחלת הסוכרת כמו לדוגמה עיוורון, שחמת כבד, אי ספיקת כליות סופנית או אי ספיקת לב כרונית.

חשיבות הבחינה האינדיבידואלית של המועמדים לניתוח הבריאטרי

אמנם משרד הבריאות מפרסם מעת לעת דפי עמדה עדכניים יותר בנוגע להתוויות ולהוריות הנגד למעבר של ניתוח בריאטרי, אך בכל מקרה ישנה חשיבות עליונה להתייחס לכל מטופל באופן אישי ולא לפסול הסף את המועמדות שלו.

בסופו של דבר יש לבצע שיקול עלות מול תועלת ולהחליט האם הסיכון הפוטנציאלי הגלום בניתוח קטן מהתועלת הצפויה למנותח או שמא מוטב למנותח להישאר במצבו הנוכחי ולנסות להתמודד עם השמנת היתר ממנה הוא סובל בדרכים אחרות שכן הניתוח מהווה סכנה גדולה מידי עבורו.

יש לציין כי במקרים מסוימים למרות שמצבו הפיזי של המועמד לניתוח תקין לחלוטין, עדיין לא ניתן יהיה לבצע בו את הניתוח כשהכוונה היא בעיקר למקרים שבהם המנותח לא מבין את ההשלכות של הניתוח על בריאותו או על התנהגותו כשלרוב מצבים אלו מתקיימים על רקע מצב נפשי לא תקין או על רקע בעיה מנטלית או קוגניטיבית מסוימת.

פיזיותרפיה בבית אחרי ניתוח בריאטרי
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!