ניתוחים בריאטריים

ניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבהעולם של היום, בו רבים סובלים מהשמנת יתר, ניתוחי קיצור קיבה הפכו לנפוצים מאוד. השמנת יתר עלולה לגרום למחלות רבות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, דום נשימה בשינה ולגרום לפגיעות מהותיות במערכות הגוף השונות. מהו ניתוח קיצור קיבה? ריכזנו לכם את התשובות לכל השאלות. 

 

מהו ניתוח קיצור קיבה?

ניתוח קיצר קיבה הוא ניתוח שמתאים לאנשים שסובלים מהשמנת יתר חולנית. קיימים ניתוחים שונים לקיצור קיבה אשר כולם פועלים בדרכים דומות- הקטנה משמעותית של נפח הקיבה על מנת להקטין את צריכת המזון של המטופל. על ידי הקטנת נפח הקיבה, המטופל חש שובע עבור כמות קטנה של מזון. ברוב הניתוחים יש מעל 70% הצלחה בירידה במשקל. 

השמנת יתר חולנית היא מצב בו מדד מסת הגוף של המטופל, כלומר ה-BMI שלו, גבוה מ-35. מדד ה-BMI מחושב לפי פרמטרים שונים כמו מין, גיל, גובה ומשקל. 

ניתוח קיצור קיבה עשוי לספק הזדמנות להפחתת תסמיני השמנה, חיים בריאים ופעילים יותר ולאיכות חיים טובה יותר. 

מחלות הקשורות בהשמנת יתר

מלבד לפן אסתטי המשפיע על הביטחון של האדם, להשמנת יתר יש מחלות הנלוות אליה. ריכזנו לכם כמה מחלות שקשורות להשמנת יתר- 

כמו כן השמנת יתר עלולה לגרום למחלות נוספות כמו מחלות לב ואוטם של שריר הלב, מחלות מערכת העיכול, מחלת פרקים, פגיעה בשלד, כבד שומני, מחלות כליה עד אי ספיקת כליות, שבץ ואפילו סרטן. 

 

סוגים של ניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה הוא שם כולל למספר סוגים של הליכים שפועלים במטרה להצר את הקיבה ולהוביל לירידה במשקל ולאורח חיים תקין ובריא יותר. קיימים ניתוחי קיצור קיבה ואף יש לקחת בחשבון שקיימים הליכים לא כירורגיים שפועלים גם הם לקיצור הקיבה. ריכזנו לכם את הסוגים המרכזיים לקיצור קיבה- 

מה לאחר ניתוח קיצור קיבה?

לאחר ניתוח קיצור קיבה, מכל סוג, המטופל יעבור לחדר התאוששות. השעות הראשונות  מאופיינות בתסמיני התאוששות מההרדמה הכוללים תחושה של בחילה, סחרחורות וכאבי ראש. כמו כן ניתן לצפות לכאבים באזור הניתוח. 

כיממה לאחר הניתוח, המטופל יעבור סדרת בדיקות על מנת לוודא שהניתוח בוצע כהלכה. במידה שהתוצאות תקינות, המטופל יוכל להתחיל בצריכת נוזלים עצמאית. לאחר צריכת נוזלים עצמאית, ניתן לעבור למאכלים רכים או מוצקים למחצה למשך זמן מה ולבסוף, ניתן לחזור לתזונה בריאה רגילה. בדרך כלל המטופל ישוחרר מבית החולים לאחר יום או יומיים, בהתאם למורכבות הטיפול. ניתן לנטול תרופות נוגדות כאבים ונוגדות בחילות, בהתאם להנחיות הרופא המטפל. 

Exit mobile version