ניתוח שאיבת שומן בבטן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח שאיבת שומן בבטןניתוח שאיבת שומן בבטן הוא הליך כירורגי המסיר שומן מהבטן ואזור האגן והמותניים. ההליך יכול להיעשות בשלב אחד או יותר, תלוי בכמות השומן שיש להסיר ותלוי במצבו הבריאותי של המטופל. מה עוד חשוב לדעת? המשיכו לקרוא.

בחלק גדול מהמקרים, הליך זה של שאיבת שומן בבטן יכלול 2 שלבים עיקריים. השלב הראשון כולל הסרת שומן עודף באזור הבטן, ואילו השלב השני כולל הידוק ועיצוב של העור לאחר הסרת השומן. עם זאת, בחלק מהמקרים יש צורך להפריד בין 2 ההליכים האלו ולבצע אותם בנפרד. האחד ייקרא ניתוח שאיבת שומן בבטן, והשני ייקרא ניתוח מתיחת בטן.

מה משך ההליך ומתי חוזרים לשגרה?

הניתוח עשוי להימשך בין שעה לשלוש שעות, בהתאם לכמות השומן שצריך להסיר. בחלק מסוגי ההליכים, המטופל יצטרך להישאר בבית החולים יום עד שלושה ימים לאחר הניתוח. בהליכים אחרים, כמו הליך שאיבת שומן בלייזר, החזרה לשגרה תהיה מאוד מהירה. בנוסף, זמן ההתאוששות הראשונית תלוי באיזה סוג של הרדמה נעשה שימוש, וכמה נפיחות מתרחשת לאחר מכן. 

חשוב לציין, משך ההחלמה וההתאוששות תלוי בסוג ההליך שאתם עומדים לעבור. כאשר מדובר על ניתוח שאיבת שומן בבטן, ההליכים יכולים לנוע בין פולשניים לפחות פולשניים, כך שזהו פקטור מהותי בתהליך ההחלמה שלכם. 

הסיכונים הכרוכים בניתוח שאיבת שומן בבטן 

כאמור, בהליך פופולרי שמתבצע כבר עשרות שנים. ישנם סיכונים הכרוכים בניתוח זה, אך הוא יכול להיות יעיל מאוד מבחינת ירידה במשקל ועיצוב הגוף. באופן כללי, אפשר להגיד שהסיכונים הכרוכים בניתוח שאיבת שומן בבטן כוללים זיהום, קרישי דם, חבורות או דימום וצלקות. אחד הסיכונים הנפוצים ביותר הוא שתאי השומן שמוסרים עלולים לגרום לחסימה בכלי דם. זה יכול להוביל לירידה בזרימת הדם, מה שעלול לגרום לנזק לרקמות ולהוביל לסיבוכים אחרים. 

ומעבר לסיכונים הכרוכים בניתוח שאיבת שומן בבטן, המטופלים צריכים גם להיות מודעים לתופעות הלוואי האפשריות של הרדמה ותרופות כאב. אם כך, בואו נבין מהן תופעות הלוואי הפוטנציאליות של הרדמה ותרופות נגד כאב. 

תופעות הלוואי הפוטנציאליות לאחר הרדמה ותרופות כאב

תופעות הלוואי של ניתוח הרדמה ותרופות כאב אינן תמיד חמורות. אבל עם זאת, הן עדיין יכולות להיות די לא נוחות ועלולות לגרום לבחילות, הקאות וסחרחורת. כמו כן, במקרים נדירים יותר אנשים עשויים לסבול מקשיי נשימה, חרדות, עייפות כרונית, סחרחורות ואף הקאות.

חשוב לציין, תופעות הלוואי עשויות להשתנות ממטופל למטופל, בהתאם להיסטוריה הרפואית שלו ולמצבו הבריאותי הנוכחי. ברוב המקרים, ניתוח שאיבת שומן בבטן לא יכלול תופעות לוואי מסוכנות או חמורות, אבל חשוב בכל זאת להיות מודעים לאלו. 

כמה עולה ניתוח שאיבת שומן בבטן?

עלות ניתוח שאיבת שומן בטן תהיה תלויה, בין היתר במיקום האזור המנותח ובניסיון הרופא. בימינו המחיר של ניתוח שאיבת שומן בטן יכול לנוע בין 15,000 ₪ ל-45,000 ₪ . ככל שרופא מנוסה יותר בביצוע הליך זה, כך הוא יכול לגבות עליו יותר. בתוך כך, המחיר לניתוח שאיבת שומן נקבע על ידי גורמים רבים, ביניהם מורכבות ההליך וניסיון או סוגי טכניקות ניתוחיות שונות. 

עלות הליך זה גבוהה משמעותית במדינות מסוימות מאחרות, מה שלעיתים מוביל מטופלים לעבור את ההליכים האלו בחו"ל. וכאן זה הזמן הנכון להדגיש, אם יש באפשרותכם, תמיד יהיה עדיף לעבור את הניתוח בישראל. זאת, משום שבכל זאת מדובר בניתוח, על אף שהוא מאוד נפוץ, וניתוחים מטבעם מצריכים ביקורת, החלמה, הם בעלי סבירות להסתבכות וכולי. את כל התהליך הניתוחי, כולל תהליך ההחלמה, תמיד יהיה עדיף לעבור קרוב לבית. 

כיצד מתאימים את סוג הניתוח הנכון למטופל?

הדרך הטובה ביותר לקבוע איזה סוג של ניתוח נחוץ למטופל היא, על ידי ביצוע מחקר של היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית. הרופא יבחן גם את הבריאות הכללית של המטופל, המשקל ואינדקס מסת הגוף (BMI). חשוב להבין ולזכור, סוג הניתוח הוא גורם מרכזי בהצלחה או בכישלון של ההליך. ישנם סוגים רבים ושונים של שאיבת שומן ולכל אחד יש את הסיכונים והיתרונות הייחודיים לו.

סוג הניתוח הנכון תלוי בצרכיו האישיים של המטופל. גורמים כגון גיל, משקל, גוון עור, מדידות גוף והיסטוריה רפואית הם כולם חשובים בקביעה איזה סוג של ניתוח יהיה הטוב ביותר עבור אותו אדם. בבואכם לבחור סוג של ניתוח שאיבת שומן, מנתחים לוקחים בחשבון את כשירותו, המטרות והציפיות של המטופל. ישנם מספר גורמים שיקבעו איזה סוג של ניתוח הוא הטוב ביותר עבורך. למשל, בין אם יש לכם עודפי עור הזקוקים להסרה או לא. 

טיפים למציאת קליניקה לשאיבת שומן בבטן 

כנראה הכי חשוב, קודם כל, – בררו אם למרפאה יש רקורד בביצוע ניתוח מסוג זה. כיצד? שאלו על אחוזי ההצלחה של הקליניקה ושיעורי שביעות הרצון של המטופלים. ואם כבר עסקינן במטופלים, תבדקו אם ניתן לקבל רשימת לקוחות ממליצים שאפשר לדבר איתם טלפונית. ככה תוכלו לשמוע ישירות מהם על החוויה שהם עברו בקליניקה. 

מציאת המרפאה המתאימה לניתוח שאיבת שומן יכולה להיות קשה. ישנם יתרונות רבים להליך זה, אך חשוב למצוא מרפאה שתעניק את הטיפול הטוב ביותר. כדי לעזור לכם למצוא את המרפאה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם, קחו בחשבון את המיקום הגאוגרפי של המרפאה. אתם רוצים לוודא שאתם מרגישים בנוח עם המקום שבו הניתוח שלכם יתבצע ושהוא קרוב מספיק כדי שתוכלו לחזור הביתה לאחר ההליך בהקדם ובקלות. כמו כן, אל תשכחו שיש גם פגישות של ביקורת, ככה שכדאי שהמרפאה תהיה קרובה לביתכם. ולא פחות חשוב, ודאו כי הצוות בקליניקה אדיב, סובלנו ונכון לענות על כל סוגייה, תהייה או שאלה שתצוץ לכם בראש. 

קראו עוד: למי כדאי לעבור שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן בבטן
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!