ניתוח שאיבת שומן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח שאיבת שומןניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח קוסמטי פופולרי המסיר שומן מהגוף למטרות אסתטיות וכן בריאותיות. זהו אחד ההליכים הנפוצים ביותר המבוצעים בארצות הברית, ובישראל אנשים רבים עוברים את ההליך בגילאים שונים ולמטרות שונות. הנה כל מה שצריך לדעת על ההליך, המשיכו לקרוא. 

שאיבת שומן היא הליך כירורגי המשתמש בשאיבה והמסה כדי להסיר עודפי שומן מהגוף, בעיקר מאזורים כמו בטן, ירכיים, ידיים, ישבן וסנטר. שאיבת שומן היא סוג של ניתוח פלסטי שניתן לעשות בשיטות לא פולשניות, ובימינו ניתן לעבור את הניתוח גם בהרדמה מקומית ובלייזר. במקרים מסוימים, ניתוח שאיבת שומן יצטרך להתבצע בהרדמה כללית. 

האם ניתן לשלב שאיבת שומן עם הליכים אחרים? 

ניתוח שאיבת שומן יכול להיעשות בחלקים שונים בגוף כגון הבטן, הידיים, הירכיים והמותניים. הליך זה יכול להיעשות גם בשילוב עם הליכים אחרים כמו ניתוח בטן או מתיחת בטן. ניתוח שאיבת שומן אינו נחשב להליך פולשני מאוד, מכיוון שהוא אינו כרוך בחיתוך מהותי של עור או רקמת שריר כלשהי. הליך זה כרוך רק בכמה חתכים קלים מסביב לאזורים שיש לטפל בהם וכן כמה דקירות קטנות על מנת שניתן יהיה לגשת לכלי דם ולהסיר את השומנים.

ניתוח שאיבת שומן קיים כבר זמן רב והוא השתנה עם הזמן. בשנות ה-50 וה-60, הליך זה נעשה רק בבתי חולים עם הרדמה כללית. עם זאת, בימים אלה ניתן לבצע שאיבת שומן בהרדמה מקומית בקליניקה פרטית של רופא או במרפאה. המפתח לכל ניתוח שאיבת שומן מוצלח הוא הסרת מספיק שומן מבלי לפגוע ביותר מדי מרקמת הגוף. זה יבטיח שתחזרו לחיים הרגילים במהירות וללא כל סיבוכים.

ההבדלים בין ניתוח מתיחת בטן לבין ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן היא ניתוח קוסמטי שמסיר שומן מהגוף, בעוד מתיחת בטן היא הליך כירורגי שמסיר עודפי עור ושומן. ההבדל העיקרי בין שני סוגי הניתוחים הללו הוא מיקום הניתוח. ניתוח שאיבת שומן נעשה בדרך כלל באזורים כמו ירכיים, ידיים, ישבן ומותניים. ניתוח מתיחת בטן, לעומת זאת, נעשה בבטן (או בטבור) של מטופלים.

שאיבת שומן משמשת להסרת שומן באזור אחד בגוף, בעוד ניתוח מתיחת בטן משמש להסרת עודפי עור ושומן מכל הבטן. ישנם כמה הבדלים בין ניתוחי שאיבת שומן למתיחת בטן, אך לשניהם יש את היתרונות שלהם. שאיבת שומן עשויה להיות קלה יותר עבור אנשים מסוימים, מכיוון שהיא דורשת פחות זמן השבתה מאשר מתיחת בטן. מתיחות בטן מגיעות גם עם סיכון מוגבר לסיבוכים, כולל דימום או זיהום.

האם לאחר ניתוח שאיבת שומן מבצעים מתיחת בטן?

מתיחת בטן היא פעולה בה מהדקים את שרירי הבטן והעור כדי להפחית עור רפוי וליצור קו מתאר חלק יותר של הבטן. הליך זה משחזר את נפח הבטן שאבד ויכול גם לתקן צלקות או בעיות אחרות שעלולות להיגרם על ידי ניתוח שאיבת שומן. ההחלטה לבצע מתיחת בטן לאחר הניתוח  תלויה במספר גורמים כגון גיל, מצב בריאותי, תוצאה רצויה וכמובן עלות.

לאחר הניתוח, רוב האנשים נותרים עם עור רפוי. המנתח ימליץ בדרך כלל על מתיחת בטן לאחר שאיבת שומן כדי להדק את העור ולשנות את מראהו. לאחר שאיבת שומן, עליכם להמתין מספר שבועות ועד מספר חודשים לפני ביצוע מתיחת בטן. הסיבה לכך היא שהגוף צריך להחלים מהניתוח. אז למה שתזדקקו למתיחת בטן לאחר שאיבת שומן? ובכן, זה בעיקר עניין קוסמטי ואסתטי. אם יש לכם עור רפוי ועודפי שומן באזור הבטן או הגב התחתון, ייתכן שתצטרכו מתיחת בטן כדי לתקן זאת. המנתח שלכם עשוי גם להמליץ לכם לעבור מתיחת בטן אם יש בעיות אחרות כמו חולשת דופן הבטן.

כמה עולה ניתוח שאיבת שומן ובמה תלוי המחיר?

המחיר עבור הניתוח שאיבת שומן יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו מיקום וניסיון המרפאה, גיל המטופל, סוג כיסוי ביטוח הבריאות, היסטוריה בריאותית ועוד. באופן כללי, המחירים נעים בין 15,000 ₪ ל-45,000 ₪.

עלות הניתוח נקבעת בדרך כלל לפי כמות השומן שהוצאה וגודל ומיקום האזור בו הניתוח מתבצע. ניתוח מורכב יותר יהיה יקר יותר מניתוח פשוט, כי הוא ידרוש יותר זמן, הרדמה וצוות רפואי. אם הניתוח לא מורכב, הוא במקרים רבים יתבצע בהרדמה מקומית. 

ניתוח שאיבת שומן בהרדמה מקומית וכללית 

כאשר מדובר על ניתוח שאיבת שומן, עדיף לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית? ובכן, ישנן דעות רבות לגבי סוג ההרדמה העדיף לניתוח שאיבת שומן. יש אנשים שמעדיפים הרדמה כללית, מכיוון שהיא מרגיעה יותר והם יכולים לישון לאורך כל התהליך. אחרים מעדיפים הרדמה מקומית, כי החזרה לשגרה היא הרבה יותר זריזה. יש אנשים המאמינים שהרדמה כללית עשויה להיות יעילה יותר בגלל האופן שבו היא פועלת להפחתת רמות הכאב והחרדה בחולים. עם זאת, להרדמה מקומית יש גם יתרונות משלה – היא יכולה לעזור עם בחילות במהלך הניתוח ולהפחית את הסיכון לסיבוכים כמו דימום או זיהום. 

בימינו, הרדמה מקומית היא צורת ההרדמה הנפוצה ביותר. היא משמשת בדרך כלל לניתוחים הנעשים על הפנים, העיניים, הפה או האוזניים. הרדמה כללית משמשת יותר בניתוחים הנעשים בבטן, באגן ובחזה. הדרך הטובה ביותר לברר עם איזו הרדמה כדאי ללכת היא לדבר עם הרופא שלכם, לשאול אותו מה הניסיון שלו עם כל סוג, ולברר מה הכי נוח לכם.

בין אם תחליטו לעבור ניתוח לשאיבת שומן בטכניקה כזאת או אחרת, הקפידו לבחור את המרפאה הנכונה לכם ביותר ולצרכיכם הבריאותיים והקוסמטיים. בסופו של דבר, זה יתבטא לא רק בהחלמה שלכם, אלא גם בתוצאות טובות יותר. 

ניתוח שאיבת שומן
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!