סיכונים וסיבוכים ותופעות לוואי אפשריים שרוול קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאהבחירה בסוג ניתוח בריאטרי ליריד במשקל תלויה במצב המטופל, סוג הניתוח המתאים לכמות המשקל אותה יש להפחית, העדפות המטופל והמנתח, ונהלי בית החולים או המרפאה. הניתוחים השונים מבוצעים באמצעות חתכים גדולים או פתוחים מסורתיים בבטן.

כיום, מרבית סוגי הניתוחים הבריאטריים מבוצעים בשיטה לפרוסקופית באמצעות מכשיר זעיר המחובר למצלמה המוחדרת דרך חתכים קטנים בבטן. המצלמה הזעירה מאפשרת למנתח לראות את פנים הבטן ולבצע את הניתוח מבלי להזדקק לחתכים גדולים מסורתיים. ניתוח זה נחשב להליך מהיר יותר, אך הוא אינו מתאים לכל אחד.

סיבוכים רפואיים ותופעות לוואי שונות לאחר ניתוח בריאטרי להרזיה בשרוול קיבה, עלולים להתרחש, במיוחד בקרב מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה, אך באופן כללי, שיעור הסיבוכים והסיכונים נמוך בהליך זה, בהשוואה להליכים אחרים.

סוג הניתוח הנבחר תלוי במצב האישי של המטופל. המנתח ייקח בחשבון גורמים רבים, ביניהם מדד מסת הגוף, הרגלי האכילה, בעיות בריאותיות, ויסביר למטופל את כל הסיבוכים והסיכונים האפשריים כתוצאה מההליך הנבחר.

בדרך כלל קיים צורך במספר שעות להתאוששות לאחר הניתוח. המטופל מתעורר בחדר ההתאוששות, ונעזר בצוות רפואי העוקב אחר כל תופעות הלוואי והסיבוכים. השהות בבית החולים עשויה להימשך בין שלושה לחמישה ימים.

סיבוכים רציניים לאחר ניתוח שרוול קיבה

הליך זה מכונה גם ניתוח שרוול אנכי, ונחשב לסוג חדש של ניתוח לירידה במשקל. הליך זה הוא למעשה החלק הראשון של התהליך הכירורגי להסחת התריסריון.

יחד עם זאת, לעיתים ניתוח זה הוא כל הדרוש על מנת לרדת בצורה משמעותית במשקל, בחלק מהמקרים, ואז אין צורך בחלק השני של הסחת התריסריון. בניתוח זה, מבנה הבטן משתנה לצורת צינור, המגביל את כמות הקלוריות אותה יכול הגוף לספוג.

הסיבוכים החמורים הנפוצים ביותר כוללים דליפות נוזלים מאזור הניתוח; דימומים; ומגבלות בתפקודי הקיבה והמעיים. את סיכוני דליפות הנוזלים בניתוח שרוול קיבה ניתן להפחית באמצעות מספר שיטות, שכל אחת מהן תלויה בחומרים בהם משתמש המנתח, ושיטת הניתוח.

לדוגמה, סקירת מחקרים רבים מראה כי דליפות לאחר הליך זה מתרחשות בתדירות נמוכה יותר כאשר משתמשים בפולימר קרום נספג (APM) על מנת לחזק את הסיכות המשמשות לניתוח. חומר זה נועד להפחית את שיעורי הדליפה באמצעות הוספת שלב נוסף המתבצע בסיום הליך מסורתי של שרוול קיבה, כשהמנתח מבצע ביעילות "היפוך" קו הסיכות סביב הקיר החיצוני של הקיבה, ליצירת חותם. כתוצאה מצעד נוסף זה, ניתן להפחית עד לאפס אחוזים את שיעורי הדליפה.

מחלת החזר וושטי (GRED) – זהו סיבוך נוסף המתרחש כעבור שנה מביצוע הניתוח, בקרב אחד מתוך חמישה מטופלים. יחד עם זאת, שכיחות המחלה צונחת לשלושה אחוזים כעבור שלוש שנים.

סיכוני מוות – הליך ניתוח שרוול קיבה נחשב להליך פשוט יחסית, כך שגם שיעורי התמותה נמוכים ביותר.

במקרים רבים, הסיבוכים ותופעות הלוואי מתרחשות כתוצאה מחוסר הבנה של המטופל להתנהגות הנכונה לאחר הניתוח. לכן יש ללמוד היטב את הרגלי החיים החדשים לאחר ההליך, כמפתח להפחתת הסיכונים.

בעת קבלת ההחלטה אם סיכוני הסיבוכים והסיכונים הקשורים בניתוח "שווים את זה", מומלץ להבין את הסיכונים ותופעות הלוואי, ולהבין את משמעות החיים לאחר ניתוח ההרזיה, והבעיות הבריאותיות העלולות להתרחש כתוצאה מהשמנת יתר חוזרת.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!