סילוק עודפי עור לאחר ניתוח או ירידה במשקל

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

סילוק עודפי עוראנשים רבים שהפחיתו משקל משמעותי, מאושרים מהצלחתם. אך לאחר השלת הקילוגרמים המרובים, יתכן שהם עדיין סובלים מקפלי עור רופפים וכבדים, כתזכורת עצמית לעבר. ניתוחים פלסטיים מסירים את העור העודף ומשפרים את צורת הרקמות בזרועות, בירכיים, בחזה, בישבן, בפנים ובבטן.

קיימים מספר סוגי ניתוחים קוסמטיים שמטרתם סילוק עודפי עור והשגת מראה גוף מוצק יותר. ניתוחים אלו ידועים כניתוחי הרמת גוף, מתיחת בטן, הרמת ישבן, הרמת חזה או הרמת זרועות.

ניתוח הרמת גוף

זהו אחד ההליכים הנפוצים ביותר המשפרים את מראה הגוף לאחר ניתוח הרזיה או הפחתה משמעותית במשקל. הוא מספק תוצאות לטווח הארוך, בתנאי שהמטופל מקפיד על שמירת משקל יציב.

המנתח מבצע חתך אחד לאורך הבטן ומסיר את העור העודף הנפול. הוא מרים ומהדק גם את הישבן, הבטן, המותניים, הירכיים והזרועות, באותו הליך. שאיבת שומן משמשת לעיתים קרובות להסרת השומן ושיפור קווי המתאר של הגוף. הרמת ישבן הוא הליך חיוני היות והישבן צונח לעיתים קרובות לאחר ירידה קיצונית במשקל.

אך ניתוח זה כרוך במידה מסוימת של סיכון. לדוגמא, יתכנו מספר צלקות, וחלק מהמטופלים ממשיכים לחוות עור רפוי, וזקוקים למעקבי הליכים קוסמטיים. ככל שמסת הגוף גבוהה יותר, כך סביר יותר לחוות סיבוכים, הכוללים דימום, זיהום, מות רקמות, צלקות משמעותיות והיווצרות גוש הנובע מהצטברות נוזלים באיבר או ברקמת העור. יש להתייעץ עם המנתח לגבי הסיכונים והיתרונות לפני הניתוח, אך רוב האנשים חווים תוצאת גוף חלק ומעוצב יותר.

מתיחת בטן

הליך זה מבוצע כחלק מניתוח הרמת גוף, והוא מסייע בהשגת מראה שטוח לבטן במקרים בהם דיאטה, פעילות גופנית וירידה משמעותית במשקל לא שיפרו את מראה הבטן. הליך זה אינו זהה לשאיבת שומן, למרות שיתכן שיהיה צורך בשאיבת שומן כחלק ממתיחת הבטן.

מתיחת בטן מלאה כרוכה בביצוע חתך גדול סביב עצם הירך, לתפעול העור, הרקמות והשרירים, וטיפול בשרירי בטן שנחלשו. המנתח מזיז מעט את הטבור כך שיתאים לצורת הבטן החדשה.

במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בחתך נוסף להסרת עור עודף בבטן העליונה. הליך זה מלווה בצלקות, אך אלו נמוגות מעט בטווח הארוך. התוצאה היא בטן מוצקה ומחמיאה יותר.

הרמת חזה – אם החזה נפול, ניתוח זה מסייע לשיפור המראה ומעצב אותו מחדש. בהליך זה, המנתח מסיר את העור והרקמות העודפים, וממקם מחדש את הפטמה במיקום גבוה יותר על החזה.

חלק מהנשים עוברות אף הליך שתלים בחזה על מנת לשפר את צורתו. לעיתים קיים צורך בהליך ריטוש לאחר הניתוח. לדוגמא, אם התוצאות מניבות מראה שונה מעט בין השדיים, יהיה צורך למקם מחדש את הפטמה.

המועמדים לניתוחי סילוק עודפי עור

אנשים שיכולים לעבור הליך זה הם אנשים שהפחיתו ממשקלם באופן משמעותי, וסובלים כעת מהצטברות עודפי עור שאינם משתפרים גם בעקבות פעילות גופנית קבועה ומשמעת תזונה בריאה. הם, ורק הם, יכולים לעבור הליך זה, אם נמצא כי הם עומדים בקריטריונים הבאים:

  • משקל יציב
  • בריאות תקינה
  • אינם מעשנים
  • יש להם ציפיות חיוביות וריאליות לגבי התוצאות
  • הם מחויבים להקפדה על תזונה נכונה, כושר גופני ואורח חיים בריא.

אם אישה מתכננת להיכנס להיריון, מומלץ להמתין עם הליכים אלו עד לאחר הלידה.

אולי יעניין אותך גם:

פיזיותרפיה בבית לאחר ניתוח בריאטרי

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!