ניתוח בריאטרי – מימון פרטי או דרך קופות חולים? יתרונות וחסרונות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

holimהניתוחים הבריאטריים (או בשמם הלא רשמי "ניתוחי קיצור קיבה") הפכו בעשור האחרון לניתוחים המבוצעים באופן שגרתי במספר בתי חולים ברחבי הארץ כשמשנה לשנה שכיחות הניתוחים הבריאטריים המבוצעים בישראל רק הולכת וגדלה. רק על מנת לסבר את האוזן ניתן לציין כי בשנת 2006 בוצעו בישראל אלפיים ניתוחים סך הכול ואילו בשנת 2014 קפץ מספר הניתוחים לעשרת אלפים. למעשה נכון, הניתוח הבריאטרי על סוגיו השונים הוא הניתוח האלקטיבי הנפוץ ביותר בישראל.

מאחר וכיום הניתוחים הבריאטריים מהווים את הטיפול היעיל ביותר לבעיית ההשמנה והמחלות הנלוות להשמנה, הרי שמשרד הבריאות החליט להכניס את הניתוחים הבריאטריים לסל הבריאות. בהתאם לכך, אם נמצא כי המועמד עומד בקריטריונים שהגדיר משרד הבריאות, באפשרותו לעבור את הניתוח כמעט ללא עלות.

מדוע בכל זאת מועמדים בוחרים לעבור ניתוח באופן פרטי?

מאחר והניתוחים מבוצעים ללא עלות מצד המנותח (למעט השתתפות עצמית), כל עוד הוא עונה לקריטריונים הרלוונטיים, יש לשאול את השאלה, מדוע אם כך קיימת בכלל האפשרות לעבור את הניתוח באופן פרטי?

התשובה לכך נעוצה בזמני ההמתנה הארוכים: בעוד שבבית חולים ציבורי זמני ההמתנה ארוכים מאוד, הרי שבבית חולים פרטי מדובר בזמני המתנה קצרים ביותר. למעשה בעוד שבבית חולים ציבורי ניתן להמתין אף שנתיים לניתוח הבריאטרי, בבית חולים פרטי זמן ההמתנה לרוב לא עולה על חודש.

בנוסף לכך, כאשר מועמד לניתוח בוחר לשלם על הניתוח מכספו, באפשרותו לבחור את המנתח שלו, בהתאם למידת המיומנות שלו, אפשרות שלא עומדת בפני מנותח שניגש לבית חולים ציבורי לביצוע הניתוח.

אפשרויות המימון של הניתוח באופן פרטי

בבית החולים אסותא למשל, ישנם שני מסלולים עיקריים שניתן לבחור מהם: בחירה של רופא המצוי בהסדר עם קופת החולים שבה מבוטח המועמד לניתוח ובחירה של רופא פרטי שלא נמצא בהסדר. המסלול הראשון כרוך בתשלום דמי השתתפות עצמית בגובה של עד ששת אלפים שקלים ואילו המסלול השני כרוך בתשלום שכר מנתח שנע בין שניים עשר אלף לחמישה עשר אלף שקלים.

עלות הניתוח לפי קופות החולים השונות

כעת נפרט אודות העלויות הכרוכות בניתוח בריאטרי מסוג שרוול המבוצע בבית חולים ציבורי (הנתונים נכונים לחודש מאי, 2015) להלן:

  • לאומית – השתתפות עצמית בבחירת מנתח המצוי בהסדר עם הקופה: ביטוח כסף 2379 שקלים ביטוח זהב 1189 שקלים החזר בגין מנתח ומתן טופס 17 בגין הוצאות בית החולים: ביטוח כסף 6623 שקלים ביטוח זהב 8042 שקלים.
  • מאוחדת – השתתפות עצמית בבחירת מנתח המצוי בהסדר עם הקופה: ביטוח כסף 5578 שקלים ביטוח שיא 932 שקלים החזר על ניתוח של מנתח ובית חולים שאינם בהסדר עם הקופה: ביטוח עדיף 21,447 שקלים ביטוח שיא 25737 שקלים.
  • שירותי בריאות כללית – השתתפות עצמית בבחירת מנתח המצוי בהסדר עם הקופה: ביטוח זהב 10,584 ש"ח, ביטוח פלטינום 1500 שקלים החזר על ניתוח של מנתח ובית חולים שאינם בהסדר עם הקופה: ביטוח זהב 7708 שקלים ביטוח פלטינום 12,300 שקלים.
  • מכבי שירותי בריאות – השתתפות עצמית בבחירת מנתח המצוי בהסדר עם הקופה: ביטוח זהב 6010 שקלים ביטוח שלי 3005 שקלים החזר על ניתוח של מנתח ובית חולים שאינם בהסדר עם הקופה: 52,988 שקלים.

הוצאות נוספות

לאחר ניתוח קיצור הקיבה זקוקים רבים מהמנותחים הבריאטריים לניתוח להסרת עודפי עור. גם במקרה הזה קיימת שונות רבה באפשרויות המימון בין הקופות, כמו לדוגמה ההבדל במימון בין קופת חולים כללית לבין קופת חולים מכבי להלן:

  • כללית – החזר בגובה 13,176 שקלים למחזיקי מושלם זהב עבור ניתוח להסרת עודפי עור אצל מנתח שלא נמצא בהסדר והחזר של 18,576 למחזיקי מושלם פלטינום.
  • מכבי – החזר בגובה של 22,343 שקלים למחזיקים בביטוח משלים שפנו לרופא פרטי שלא נמצא בהסדר עם הקופה לצורך ניתוח מתיחת בטן בתוספת החזר שכר מנתח בגובה של 5,922 שקלים.

ראו גם:

קריטריונים ומימון ניתוח שרוול קיבה

קריטריונים ומימון ניתוח מעקף תריסריון

קריטריונים ומימון בלון בקיבה להרזיה

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!