קיצור קיבה, בעד ונגד – יתרונות וחסרונות הליכי קיצור קיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונותבמהלך השנים חל שינוי של ממש ביחס של הציבור כלפי טיפולים של קיצור קיבה. הטיפולים הללו, שרובם נעשים בהליך כירורגי, עברו גם תהליך של שינוי מסוים מבחינת רשויות המדינה והממסד הציבורי. לאור העובדה שטיפולי קיצור קיבה נפוצים כיום בצורה משמעותית, כדאי לדעת מהם השיקולים בעד ונגד.

מניעת תחלואה חמורה

שיקול חשוב מאוד שתומך בטיפולים של קיצור קיבה לסוגיהם השונים מגיע ממחקרים אודות תחלואה חמורה. אנשים שמועמדים לקיצור קיבה, בין אם מדובר בהכנסה של טבעת מיוחדת ובין אם מדובר ביצירת שרוול או בטיפולים אחרים, יהיו לרוב אנשים עם בעיית השמנה קשה. אנשים כאלה לרוב סובלים בהווה או יסבלו בעתיד ממחלות קשות וזאת בסבירות רבה מאוד.

תחלואה חמורה של אנשים בעלי עודף משקל משמעותי ביותר כוללים מחלות לב וכלי דם, סיכון מוגבר לשבץ, פגיעה בעצמות ובמפרקים ועוד שורה שלמה של תופעות, סימפטומים ומחלות קשות. במילים אחרות, קיצור קיבה הוא דרך לגיטימית מבחינה רפואית למנוע התפתחות של תחלואה או לשפר את סיכויי ההחלמה של חולים קיימים.

הארכת תוחלת החיים

מחקרים רבים מגלים תופעה חשובה נוספת שמאפיינת אנשים הסובלים ממסת שומן גדולה. תופעה זו משפיעה מאוד בתוחלת החיים הממוצעת. סיבה זו, שיש לה כמובן גם קשר לרמת תחלואה גבוהה, תומכת גם היא בפופולריות הגוברת של טיפולי קיצור קיבה.

בהקשר זה חשוב לציין שאפקט דומה יתקבל גם כאשר מפחיתים את משקל הגוף באמצעים פחות קיצוניים ויותר שמרניים. מי שמסוגל להתמיד בשינוי אורח החיים ולהפחית באופן משמעותי את משקל הגוף בדרך טבעית, עדיף שיפעל בצורה זו.

לרוע המזל, מסיבות שונות שחלקן גנטיות וחלקן פסיכולוגיות, הסובלים מהשמנה קיצונית מתקשים להפחית במשקל או לשמור על משקל תקין ללא נקיטת אמצעי קיצוני.

הטיפול בחולי סוכרת

עוד היבט שתומך בביצוע קיצור קיבה מגיע מכיוון המחקרים בחולי סוכרת. מחקרים רבים גילו לאורך השנים שחולי סוכרת מבוגרים (סוכרת סוג 2) שעברו תהליך של קיצור קיבה, מראים שיפור משמעותי ברמת הסוכר בגופם (בדם). למעשה, רבים מאותם מנותחים למעשה מחלימים ממחלת הסוכרת וזאת במקביל לירידה משמעותית במשקל.

מצב זה נמצא כדרסטי עד כדי כך שמי שסובל מסוכרת, סיכויו לקבל אישור לניתוח על חשבון המדינה ודרך סל הבריאות עולים במידה ניכרת. כך הוא המצב גם לסובלים ממחלות קשות חמורות, הקשורות קשר הדוק להשמנה.

הצד השני של המטבע – חסרונות הטיפולים

עד כה, דיברנו בעיקר על הסיבות המרכזיות התומכות בפתרון של ניתוח לקיצור קיבה. עם זאת, חשוב לזכור שלכל מטבע יש גם צד נוסף. הצד הזה ניתן לסיכום בכך שכל ניתוח הוא, אחרי הכל, ניתוח. להרדמה עצמה יש סיכונים משלה ולקיצור קיבה יש סיכונים נוספים כגון אפשרות של פגיעה באיברים פנימיים, יצירת חסימה בקיבה, זיהומים וכדומה.

עובדה נוספת שצריך לזכור לפני שממהרים לחדר הניתוח היא שגם מי שעבר את הניתוח בשלום לא תמיד מצליח להשיל מגופו את המשקל שאליו הוא מכוון. בתקופה הראשונה כמעט כל המנותחים יורדים במשקל, לרוב אפילו בקצב מסחרר. לאחר מכן, קצב הירידה מתמתן ויש גם מקרים שבהם חלה עליה במשקל.

חלק מניתוחי קיצור הקיבה, שיטת הטבעת למשל, עשויה לגרום לתופעות לוואי של הקאות. בנוסף, ישנם מטופלים שלומדים כיצד להתגבר על הצרת הקיבה הזאת ואוכלים מאכלים שמחליקים דרך הטבעת ללא קושי. ניתוחים אחרים, כמו יצירת השרוול או המעקף עשויים גם הם להביא לתופעות לוואי. כגון פגיעה ביכולת הגוף לקלוט וויטמינים או חוסר איזון הורמונלי.

לסיכום, קיצור קיבה הוא פתרון טוב עם יתרונות חשובים אך יש לקחת בחשבון גם את הצדדים השליליים ואת הסיכונים.

אולי יעניין אותך גם:

האם ניתוחי קיצור קיבה מאריכים את תוחלת החיים של הסובלים מהשמנת יתר? מחקר בדק

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!