מחקר: קיצור קיבה תורם לחיזוק הגבריות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

מחקר: קיצור קיבה תורם לחיזוק הגבריותממצאים חדשים שהוצגו בקונגרס הקליני 2015 של איגוד המנתחים האמריקאים, מראים שניתוח הרזיה משנה את רמות הטסטוסטרון בקרב גברים שמנים.

המנתחים, מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, דיווחו כי הליך כירורגי בריאטרי הנקרא 'שרוול', מוביל לעלייה ברמות הטסטוסטרון של מטופלים שמנים, במשך שנה לאחר הניתוח.

מחבר המחקר, ג'ון מורטון, רופא בכיר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, מסביר שכשגברים סובלים מהשמנת יתר, יש להם רמות נמוכות של טסטוסטרון, מה שמשפיע על איכות הביצועים המיניים, לצד השפעה על סיכון למחלת לב, בהשוואה לגברים בעלי רמות טסטוסטרון נורמאליות. רמות טסטוסטרון נמוכות מגבירות אף את הסיכון להאצת תהליך ההזדקנות.

מהלך ניתוח שרוול

במהלך הניתוח, המנתח מסיר כ-75% מהקיבה, באמצעות צינור צר או "שרוול" בגודל בננה. ההליך מוביל את המטופלים לחוש תחושת שובע לאחר אכילת כמויות קטנות של מזון. אנשים בעלי מסת גוף (BMI) גדול מ-35 או ארבעים, וסובלים מבעיות רפואיות נלוות, מתאימים להליך זה.

מסת גוף גבוהה במיוחד, מעל לחמישים, מקשה על ביצוע ניתוחים אחרים להפחתת משקל, בשל הסיכונים הגבוהים, ולכן ניתוח שרוול נחשב לפיתרון מעולה, היות והוא מונע תחלואות נוספות כגון מחלת קרוהן או אנמיה.

ממצאי המחקר

מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעת הירידה במשקל על רמות הטסטוסטרון, לאחר ירידה במשקל. מחקר קליני זה עקב אחר 24 מטופלים גברים שמנים שעברו את הניתוח, ורמות הטסטוסטרון שלהם נמדדו בתקופות של שלושה חודשים, חצי שנה ושנה לאחר ההליך. החוקרים מצאו כי המשתתפים חוו עליה משמעותית ברמות הטסטוסטרון לאחר ניתוח השרוול.

לפני ההליך, 63% ממשתתפי המחקר היו בעלי רמות נמוכת של טסטוסטרון, ולאחר ההליך, 41% בלבד מהם עדיין היו בעלי רמות נמוכות. ה-BMI הממוצע שלהם טרם הניתוח עמד על 46, ועל 31 לאחר הניתוח.

השלכות המחקר

ד"ר מורטון סבור שיותר גברים צריכים לעבור הליכים כירורגיים להשמנה, שכן ככל שמשקלם גבוה יותר, כך הם בעלי סיכון מוגבר יותר לטסטוסטרון נמוך, מה שמעלה את הסיכון למחלת לב ומפחית את איכות החיים. ניתוח שרוול משפר את כל מחלות הרקע הנלוות להשמנת יתר.

מחקרים קודמים של ניתוח שרוול, שממצאיהם הוצגו לפני עשר שנים, לא חקרו באופן פרטני השלכות אלו, וכיום הוא נחשב כתקן הזהב החדש בהליכי הרזיה, שכן מדובר בתהליך קצר המלווה בסיכונים נמוכים.

לדברי ד"ר מורטון, כשאדם סובל מהמשמנת יתר, השומן שלו הופך לאסטרוגן, המתחרה עם הטסטוסטרון ומוריד אותו. מה שיפה בהליך בריאטרי זה לקיצור קיבה הוא שהוא גורם לייצור עצמאי של טסטוסטרון, בעקבות איבוד המשקל, המוביל לאיבוד אסטרוגן, מה שגורם למאגרי הטסטוסטרון הטבעיים לעלות, ומהווה השפעה מועילה באופן משמעותי לחולי השמנת יתר.

למרות ששיעורי ההשמנה בין גברים לנשים הם כעט שווים, גברים עוברים ניתוחי הרזיה במספרים נמוכים בהרבה בהשוואה לנשים. כשמונים אחוזים מהמטופלים העוברים ניתוחים בריאטריים הם נשים, ו20% הם גברים.

המסר של המדענים הוא שגברים שמנים בעלי רמות נמוכות של טסטוסטרון צריכים לטפל במצב זה בהליך כירורגי לירידה במשקל, ולא בתחליפי טסטוסטרון. זהו ממצא ייחודי מועיל של ניתוח שרוול, שלא נחקר בעבר, והוכח לראשונה.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!