קיצור קיבה וירטואלי – מה זה אומר?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

היפנוזהלקראת סוף שנת 2012 שודרה בערוץ 10 כתבה שעסקה בד"ר סילבי גולדמן, שהצליחה להשיל שלושים ק"ג ממשקלה לאחר טיפול חדשני שעברה.

הטיפול החדשני הוביל לתוצאות המצופות מניתוח בריאטרי רחב היקף אך במקרה הזה לא נעשה שימוש בסכין מנתחים כלל אלא רק במילים. הכוונה היא להליך שזכה זה מכבר לכינוי "קיצור קיבה וירטואלי", המבוסס על היפנוזה.

כיצד מבוצע קיצור קיבה וירטואלי?

בהליך זה מדמים סיטואציה המתרחשת בחדר ניתוח. כך לדוגמה אנשי הצוות עוטים מסכות של חדר ניתוח על פניהם בזמן שהם מכניסים את המטופל למצב של היפנוזה עמוקה. לאחר שהמטופל נכנס למצב היפנוטי, מתארים בפניו את ההליך הרפואי לפרטי פרטים, מתארים לו את החתכים המבוצעים בעורו, את החדרת הציוד האופטי וכלי הניתוח לחלל הבטן שלו וכן מסבירים לו שהמדדים החיוניים שלו מנוטרים ללא הפסקה וכי מצבו תקין לכל אורך ההליך.

במהלך הטיפול המהפנט לומד בשיתוף פעולה עם המטופל מה הוא הנפח האופטימאלי של הארוחה עבורו ועל סמך הנתונים מתכנת את הקיבה מחדש תוך הגדרת הנפח המתאים ביותר עבור המטופל באופן אישי. למעשה המהפנט מבצע תהליך של הפנמה ויוצר במטופל את התחושה האותנטית לפיה הקיבה שלו לא תוכל לשאת כמות מזון גדולה יותר מזו שהוגדרה במהלך ההליך ההיפנוטי.

בצוות המטפל היה מנתח מומחה לקיצורי קיבה, פסיכולוג המחזיק ברישיון להפנט מטעם משרד הבריאות ואף רופאה מרדימה.

מה היא היפנוזה על קצה המזלג?

היפנוזה הא תהליך נפשי שבו המטפל מציע למטופל לחוות שינויים רגשיים, שינויים בתפיסה, שינויים קוגניטיביים ושינויים בתחושה בעזרת סוגסטיות. במהלך הטיפול בהיפנוזה נכנס המטופל למצב תודעתי חליפי השונה בצורה משמעותית ממצב של מודעות רגילה. מקור המונח היפנוזה בשפה היוונית שבה משמעות המילה היפנוזה היא שינה.

האל היפנוס היה האל האחראי על השינה לפי המיתולוגיה היוונית, אביו של אל החלומות, מורפיאוס, אחיו התאום של אל המוות, תנטוס ובנה של אלת הלילה, ניקס. בעת המודרנית ג'יימס ברייד היה הראשון להשתמש במונח זה לתיאור של מצב גבולי בין עירות לשינה. ג'יימס ברייד היה מנתח סקוטי ובעזרת המילה היפנוזה הגדיר מצב שבו האדם ניחן בקשב חזק מאוד וברגישות גבוהה מאוד במקביל.

האם ניתן באמצעות היפנוזה להשרות שובע מוקדם או תיאבון מופחת?

באופן עקרוני כבר שנים רבות שנעשה שימוש בהיפנוזה לצורך טיפול בחרדות, כאבים כרוניים, התמכרויות ועוד. עם זאת, עדיין לא ניתן לספק נתונים אמפיריים וסטטיסטיים בנוגע ליכולת הטיפול לסייע לסובלים מעודף משקל והשמנת יתר שכן לא מדובר על טיפול רווח או נפוץ במיוחד בתחום זה.

עם זאת, מאחר וניתוח בריאטרי סטנדרטי נחשב למוצא האחרון, הרי שמומלץ בהחלט להתנסות בקיצור קיבה וירטואלי לפני שמקבלים את ההחלטה לעבור את הניתוח האמיתי.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!