ניתוח קיצור קיבה לחולי סוכרת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

סוכרתבישראל מוכר ניתוח קיצור הקיבה, במקרים מסוימים, כפתרון טוב ומקובל על פי הקריטריונים של סל הבריאות. משמעות עובדה זו הינה שניתן לקבל את הטיפול הזה על בסיס הרפואה הציבורית וללא עלות.

לפני שנים מעטות הוחלט על ידי משרד הבריאות לאפשר את קיום הניתוח הזה ברפואה הציבורית לא רק לאנשים הסובלים מהשמנה קיצונית על פי מדדי BMI (סולם למדידת רמת השמנה). כיום, ניתן לבצע את קיצור הקיבה גם לחולים הסובלים ממחלת הסוכרת, בתנאי שהם עומדים בקריטריונים שונים.

בשורות הבאות נראה מדוע בעצם יש יתרונות לחולי סוכרת בביצוע פרוצדורה של קיצור קיבה. נספר מעט על שיטות הניתוח וגם נוסיף בשורה משמחת בהקשר זה. חברת הייטק ישראלית פיתחה לאחרונה שיטת טיפול חדשנית לחולי סוכרת, שכוללת קיצור קיבה ללא ניתוח. טיפול זה, אגב, כבר נמצא בשלב הניסוי בבני אדם והתוצאות – מעודדות.

רק לסוכרת סוג 2

לפני שנספר על הסיבות המרכזיות שבגינן מומלץ לחלק מחולי הסוכרת לעבור ניתוח לקיצור קיבה חשוב ליצור הבחנה חשובה. במחלת הסוכרת מקובלת הבחנה בין שני סוגים מרכזיים – סוכרת סוג 1 וסוכרת סוג 2.

ההפניה לטיפול של קיצור קיבה מוצעת כיום אך ורק וחולים הסובלים מסוכרת סוג 2. סוכרת זו, אגב, הופכת לנפוצה יותר ויותר ומרבית החולים המחלה נמנים עם סוג 2, סוג שבעבר כונה גם "סוכרת מבוגרים".

לא מגיעים לאיזון

הפתרון הניתוחי של קיצור קיבה לחולי סוכרת נועד לסייע בראש ובראשונה לחולים שלא מצליחים להגיע לאיזון של רמת הסוכר באמצעים שמרנים, המקובלים כיום. עבור מי ששימוש מקובל בתרופות, שינויי תזונה ואמצעים נוספים לא הביאו לשיפור של ממש של המצב, הניתוח בהחלט יכול לבוא בחשבון ולהביא בתוך כך למהפך דרמטי בחיים.

מומחים רפואיים מסבירים שעד היום לא ברור לגמרי מדוע ההשפעה של ניתוח קיצור קיבה על חולי סוכרת משמעותית כל כך, אבל עם הנתונים לא ניתן להתווכח. בקרב חלק הארי של המטופלים נרשמת הטבה ראויה לציון במצב המחלה ולעיתים מזומנות אפילו נרשמת החלמה מלאה. השינוי, אגב, נרשם בתוך זמן קצר מסיום הניתוח.

איך זה עובד?

כדאי לומר שניתוח לקיצור קיבה כמו כל הליך כירורגי, אינו חף מסכנות. אמנם כיום רמת ההצלחה עלתה פלאים, אבל אם ניתן לסייע באמצעות שינויים בתזונה וקיום פעילות גופנית, לא רצוי למהר ולנתח.

ניתוח קיצור הקיבה מבוצע למעשה בכמה שיטות שונות. בין השיטות המרכזיות ניתן למנות את שיטת השרוול וכן את השיטה של ביצוע מעקף. כל זאת, במקביל לשיטות אחרות כמו הכנסה של טבעת מלאה בנוזל, שיטה שיעילה בעיקר במצבי השמנה קיצוניים.

כתוצאה מהניתוח חל שינוי בתהליכים הורמונליים בגוף משום שלא מדובר רק בהקטנה של נפח הקיבה. השלכה נלוות לכך היא ירידה מהירה, משמעותית ודי מיידית ברמת הסוכר בדם. דבר זה קורה, אגב, הרבה לפני שמשקל הגוף יורד באופן ניכר.

טיפול חדשני, לא ניתוחי

לאחרונה נמסר על סימנים מעודדים של הצלחה בטיפול חדשני של קיצור קיבה ללא ניתוח. התהליך, שכולל שימוש בשני מגנטים מיוחדים, מיועד כיום לחולי סוכרת בלבד כאשר מעריכים שבהמשך הטיפול יתרחב גם לבעלי BMI קיצוני, שאינם חולי סוכרת.

המגנטים מוכנסים לגוף ללא ניתוח, והם ממוקמים באזור מאוד ספציפי במעי הדק וכן בקיבה. המגנטים הללו יוצרים מעין נמק נשלט ובשלב הבא החלמה וחיבור טבעי בין המעי הדק לבין הקיבה. כתוצאה מכך, חל תהליך דומה מאוד לזה שקורה לאחר ניתוח כירורגי לקיצור קיבה. רמות הסוכר מתאזנות, המחלה מגיעה לשליטה ואף לריפוי מוחלט.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!