קריטריונים ומימון הפעולה – הליך הצרת הקיבה טבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

רופאלפני שניתן לדון בקריטריונים המתאימים לפיהם מחליטים שניתוח הצרת קיבה בטבעת הוא המתאים ביותר עבור המועמד לניתוח בריאטרי, יש תחילה לפרט בנוגע לקריטריונים הבסיסיים שמהווים בכלל התוויה למעבר ניתוח בריאטרי. ובכן, הקריטריונים הכלליים ביותר הם BMI גבוה מארבעים או BMI גבוה מ-35 אך נמוך מ-40 כל עוד המועמד סובל מסיבוך אחד לפחות של השמנת יתר (יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, דום נשימה בשינה, כאבים אורתופדיים ועוד).

החשיבות של ההערכה לפני הניתוח

לפני שניתן להחליט האם המועמד אכן צריך לעבור את הניתוח, יש לבצע הערכה טרום ניתוחית מקיפה מאוד הכוללת הערכה פסיכולוגית, הערכה תזונתית, הערכה פסיכו סוציאלית ועוד. בין היתר המועמד צריך לעבור סדרה של בדיקות הדמיה, בדיקות דם, בדיקות גופניות ועוד.

במסגרת ההערכה הטרום ניתוחית מעריכים את מידת המוכנות של המועמד לשינוי תזונתי, את דפוסי האכילה של המועמד, את המכשולים שעתידים לעמוד בינו לבין הירידה במשקל, את ההיסטוריה התזונתית שלו בדגש על ניסיונות הירידה שלו במשקל ועוד.

ככל שנאספים יותר נתונים בנוגע למועמד, כך ניתן לקבל החלטה מושכלת יותר לא רק בנוגע לשאלת ההתאמה שלו לניתוח הבריאטרי, אלא גם בנוגע לסוג הניתוח המתאים עבורו ביותר באופן אישי. נכון להיום הניתוחים הבריאטריים כלולים בסל הבריאות הישראלי עבור המטופלים שנמצאו מתאימים לפי הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. יש לציין כי הקריטריונים זהים עבור כל סוגי הניתוחים הבריאטריים.

קריטריונים ספציפיים עבור ניתוח הצרת קיבה בטבעת

ניתוח הצרת קיבה בטבעת מתאים במיוחד עבור מועמדים בעלי משמעת עצמית גבוהה, הנוהגים לאכול ארוחות מסודרות בשעות קבועות שכן הניתוח בעיקר גורם להגבלת נפח הארוחות. כמו כן הניתוח מתאים עבור מועמדים שעברו ניתוח הצרת קיבה באמצעות סיכות וטבעת לא מתכווננת ללא הצלחה מרובה, המעוניינים לעבור ניתוח בריאטרי נוסף, אך לא מעוניינים לעבור ניתוח בלי הפיך או ניתוח רדיקלי במיוחד.

הניתוח פחות מתאים עבור מועמדים שלא התנסו בעבר בדיאטות הרזיה וכן פחות מתאים עבור מועמדים בעלי דפוסי אכילה המתאפיינים בזללנות או בנשנושים תכופים. בנוסף, BMI מעל חמישים, מהווה מדד פרוגנוסטי שלילי להצלחת הניתוח להצרת קיבה בטבעת. הניתוח גם לא מתאים עבור מועמדים שנוטלים כמות גדולה של תרופות, עבור מועמדים המכורים לסמים או לאלכוהול ועבור מועמדים שסובלים מבקע סרעפתי גדול.

עד כה תיארנו את הקריטריונים באופן כללי מאוד אך חשוב מאוד להבהיר כי התאמת הניתוח למועמד צריכה להתבצע באופן אינדיבידואלי ביותר וכי ההחלטה צריכה להתקבל בכובד ראש.

מימון הניתוח ועלות הניתוח

ישנו מגוון רחב ביותר של פרמטרים המשפיעים על עלות הניתוח ועל מימון הניתוח. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

  • התאמה לקריטריונים – הניתוח כלול בסל הבריאות הישראלי, אך רק אם המבוטח עומד בקריטריונים הרלוונטיים. אם המועמד לא עומד בקריטריונים הרלוונטיים שמתווה משרד הבריאות, באפשרותו לנסות לעבור את הניתוח באופן פרטי ולשאת בהוצאות הניתוח מכיסו. הניתוח עולה בין 10000-40000 שקלים.
  • מידת המיומנות של המנתח – מידת המיומנות של המנתח ורמת המוניטין של המנתח משפיעות במידה רבה על עלות הניתוח.
  • סוג הטבעת – ישנם מספר סוגים של טבעות מתכווננות שניתן להתקין בניתוח ומחיר הטבעות אינו אחיד.
  • בית החולים שבו מבוצע הניתוח – בדרך כלל דמי ההשתתפות העצמית גבוהים יותר כשהניתוח מבוצע בבית חולים פרטי (בהשוואה לבית חולים ציבורי).
  • סוג הביטוח – אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על התשלום שיצטרך לשאת בו המנותח הוא כמובן סוג הביטוח שברשותו.
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!