קריטריונים לביצוע ומימון ניתוח שרוול בקיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

יתרונות וחסרונותהקריטריונים הבסיסיים ביותר שהתווה משרד הבריאות, שבהם צריך המועמד לניתוח בריאטרי לעמוד על מנת לקבל אישור רפואי למעבר הניתוח, הם BMI גבוה מארבעים או BMI גבוה משלושים וחמש אך נמוך מארבעים, אם המועמד סובל מסיבוך אחד לפחות של השמנת יתר. הכוונה היא למשל לדום נשימה בשינה, סוכרת סוג 2, כאבים אורתופדיים כתוצאה ישירה של ההשמנה ועוד.

חשוב להבין כי מבחינת הקריטריונים הבסיסיים שמתווה משרד הבריאות, אין הבדל בין הניתוחים השונים. המשמעות היא שהבחירה בניתוח המתאים ביותר למועמד מתבצעת רק לאחר שנמצא כי המועמד מתאים לעבור ניתוח בריאטרי. הקריטריונים לפיהם נקבע האם המועמד מתאים לעבור את הניתוח הבריאטרי ברורים מאוד בהשוואה לקריטריונים השונים לפיהם נקבע איזה סוג של ניתוח בריאטרי יעבור המטופל בסופו של דבר.

הערכה מקיפה ויסודית

על מנת לקבוע האם המועמד אכן מתאים לעבור ניתוח בריאטרי, יש לבצע הערכה מקיפה מאוד הכוללת הערכה פסיכולוגית, הערכה תזונתית, הערכה פסיכו סוציאלית והערכה רפואית. הנתונים הנאספים במהלך ההערכה הטרום ניתוחית מסייעים לצוות המטפל במידה רבה לקבוע איזה ניתוח הוא המתאים ביותר למטופל באופן אישי.

ניתוח שרוול קיבה מתאים במיוחד עבור מועמדים בעלי BMI גבוה במיוחד, שלא יכולים בשל התוויות נגד לעבור ניתוח רדיקלי יותר כמו לדוגמה מעקף קיבה או מעקף תריסריון, עבור מועמדים לאחר ניתוח הצרת קיבה באמצעות טבעת מתכווננת, שלא הצליחו להפיק תועלת רבה מהניתוח ועוד.

כמו כן ניתוח שרוול קיבה מתאים במיוחד עבור מועמדים בעלי משמעת עצמית גבוהה, הזקוקים לטיפול שיגרום להפחתת תחושת הרעב ולהקטנת נפח הארוחות, עבור מועמדים שלא מעוניינים לעבור ניתוח רדיקלי במיוחד הכולל אלמנטים של תת ספיגה (ניתוחי מעקף) ועבור מועמדים שלא מעוניינים שלאחר הניתוח יישאר בגופם עצם זר.

מימון הפעולה

באופן עקרוני אם המועמד נמצא מתאים לעבור ניתוח בריאטרי בהתאם לקריטריונים שמתווה משרד הבריאות, הרי שלא יצטרך לשאת בהוצאות הניתוח, כל עוד יבחר לעבור את הניתוח בבית חולים ציבורי. עם זאת במידה ומהמטופל יבחר לעבור את הניתוח בבית חולים פרטי כמו לדוגמה מדיקל סנטר או אסותא, הרי שיצטרך לשאת בהוצאות שונות עבורן יקבל החזר בשיעור מסוים מקופת החולים שבה הוא מבוטח. גובה ההחזר מושפע בעיקר מסוג הביטוח שמחזיק המנותח.

כמו כן עלות הניתוח משתנה מאוד בהתאם למשל לכמות הסיכות בהן נעשה שימוש במהלך הניתוח. גורם נוסף המשפיע במידה משמעותית על עלות הניתוח למנותח הוא היותו של המנתח בהסכם עם קופת החולים. אם המנתח שמבצע את הניתוח לא נמצא בהסכם עם קופת החולים שבה מבוטח המטופל, ההוצאות שייאלץ לעמוד בהן יהיו גבוהות במיוחד.

חשוב מאוד לקרוא את האותיות הקטנות הרשומות בהסכמי הביטוח לפני הניתוח. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שישנם מקרים מסוימים אותם הגוף המבטח לא מכסה. כך לדוגמה במצבים מסוימים חברת הביטוח למשל לא מוכנה להחזיר את עלות הניתוח אם המנותח כבר עבר ניתוח בריאטרי לפני אי אילו שנים וחשוב להיות ערים לכך לפני הכניסה לחדר הניתוח כמובן.

הוצאות נלוות לניתוח

לא אחת לאחר ניתוח שרוול קיבה נותרים עודפי עור שיש להסיר בניתוח נוסף. ניתוח להסרת עודפי עור הוא ניתוח שעלותו גבוהה מאוד הנעה בין עשרים וחמישה לארבעים וחמישה אלף ₪. כשמדובר על הסרה נרחבת של עודפי עור מכל הגוף, הרי שעלות הניתוח יכולה להגיע אף למאה אלף ₪. יש לקחת עובדה זו בחשבון כאשר שוקלים היכן ואצל מי לעבור את הניתוח הבריאטרי.

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!