רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

ניתוח חוזראחת מהתופעות החברתיות המשמעותיות, אשר מאפיינת כמעט אך ורק מדינות מפותחות ברחבי העולם, הנהנות מ"תרבות השפע", היא תופעת "השמנת היתר", ובפרט "השמנת יתר חולנית".

במדינות מסוימות (כדוגמת ארצות הברית), תופעה זו הפכה זה מכבר ל"מגפה" לכל דבר ועניין, כאשר הרשויות מקדישות מאמצים הולכים וגדלים להתמודד עם התופעה, ללא הצלחה ממשית בשלב זה.

עבור הסובלים מהשמנת יתר חולנית, סוגיית האוכל הפכה זה מכבר ל"אכילה כפייתית", כאשר לא תמיד יש בכוחם לשלוט בכמויות האוכל שהם מכניסים לגופם, והדבר לא בהכרח קשור לשאלת ה"שליטה העצמית", או לסיסמאות שונות בסגנון.

בפועל, מדובר במחלה לכל דבר ועניין, ומשכך, התערבות רפואית מתבקשת במקרים רבים על מנת לסייע לסובל מהמחלה להתמודד מולה ביעילות.

ניתוח בריאטרי – מה המשמעות?

באותם המקרים בהם השמנת היתר החולנית נובעת מצורך בלתי נשלט של הסובל מהמחלה להכניס לגופו עוד ועוד דברי מאכל, תוך התעלמות מצרכיו של הגוף בפועל, ובמידה וניסיון לטפל במחלה באמצעים פסיכולוגיים-התנהגותיים לא צלח, השלב הבא, המשמש לרוב כ"מפלט האחרון", הוא ניתוח בריאטרי, המוכר גם בשם "ניתוח קיצור קיבה".

במסגרת ניתוח זה, קיבתו של המנותח מוצרת באחת ממגוון שיטות, כדוגמת הכנסת שרוול קיבה, מה שיוצר למעשה "חסם" בפני הכנסת כמויות אוכל גדולות לקיבה. כתוצאה מכך, החולה עצמו חווה ירידה ניכרת בתחושת הרעב התוקפת אותו, וזאת בד בבד עם פגיעה ביכולתו לעכל כמויות גדולות של אוכל.

אין פלא אם כך, שהחולה הממוצע בהשמנת יתר חולנית, העובר ניתוח מעקף קיבה, שרוול קיבה וכל ניתוח אחר, יורד במשקלו בתקופה שלאחר הניתוח בשיעור ממוצע של כ-50% ביחס למשקלו הקודם.

חשוב לציין עם זאת, כי ניתוח בריאטרי אינו מהווה בשום צורה "פיתרון קסם", ומדובר בפועל בהליך כירורגי מורכב, בעל תופעות לוואי משמעותיות, אשר בהחלט לא מתאים לכל אדם, ובפרט לא לאלו אשר יכולים להתמודד עם השמנת היתר ממנה הם סובלים באמצעים התנהגותיים ופסיכולוגיים בלבד.

רשלנות רפואית במסגרת ניתוחים בריאטריים

הודות להתפתחות הניכרת במדע הרפואה לאורך השנים, ולרמתה הגבוהה של מערכת הבריאות בישראל ביחס למדינות רבות בעולם, ניתוחים בריאטריים נחשבים בישראל כניתוחים בעלי רמת מורכבות קלה-בינונית, ואינם נחשבים כגורם סיכון ממשי למטופל, וזאת למעט מקרים חריגים, המאובחנים ומטופלים מלכתחילה בהתאם.

חרף האמור, ומאחר והניתוח עצמו מבוצע על ידי רופאים בשר ודם, הרי שבסופו של דבר, אין אדם החסין לטעויות, וגם במסגרת ניתוח בריאטרי עלולות ליפול כאלו, במשגה או כתוצאה מהתנהלות רשלנית של הרופא המטפל. טעויות אלו עלולות מטבע הדברים לגרור נזקים רפואיים משמעותיים וניכרים מבחינת המטופל, מהן יסבול לאורך זמן.

יש לזכור בהקשר זה, כי באותן המקרים, בהם כתוצאה מהתנהלות רשלנית של הרופא המטפל, טרם הניתוח או במהלכו, נגרמו למטופל נזקים רפואיים מוכחים, הרי שעומדת לו הזכות לתבוע מהמטפל לשאת בהשלכותיה של התנהלותו הרשלנית, וזאת באמצעות תביעת "רשלנות רפואית" כנגד המטפל, ובכפוף להוכחת הנזק שנגרם למטופל כתוצאה ממנה. תביעת רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה או בכל ניתוח בריאטרי אחר מבוצעת על ידי עו"ד המתמחה בנושא זה, ולכן יש לזכור עם זאת, כי טרם הגשת תביעה, חשוב להתייעץ ראשית עם עו"ד מומחה בתחום, שכן כל תביעת רשלנות רפואית נדרשת להוכיח במישרין, וכתנאי לפסיקת פיצויים כספיים לטובת הנפגע, כי קיים קשר ישיר בין הנזק הרפואי שנגרם למטופל, ובין התנהלותו הרשלנית של המטפל, וזאת בצורה שאינה ניתנת לערעור.

ניתוח בריאטרי עשוי להקטין את הסיכוי לסרטן הרחם
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!