שרוול אנדוסקופי חוות דעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שרוול אנדוסקופי חוות דעתמעוניינים לעבור הליך שרוול אנדוסקופי? המאמר הבא הוא בשבילכם. במאמר נסביר מהו שרוול אנדוסקופי, מה הסיכונים הכלולים בהליך, מה סיכויי ההצלחה, למי מתאים ההליך ומדוע כדאי לבצע את ההליך. 

 

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- מה זה אומר?

שרוול אנדוסקופי הוא הליך חדש שמיועד להצרת קיבה אנדוסקופית בקרב אנשים שסובלים מהשמנת יתר חולנית. ההליך נעשה עם מכשיר חדש בשם אפולו אוברסטיץ'. המכשיר מתלבש על גסטרוסקופ ומבצע את הפעולה דרך הפה, בלי צורך בחתכים בדופן הבטן. המכשיר הוא למעשה כמו מכונת תפירה המאפשרת לתפוס את דופן הקיבה בשלמותה ולתפור אותה עם עוגנים. על ידי כך למעשה ניתן להצר את היקפי הקיבה. לקצה הגסטרוסקופ מחובר מקור אור ומצלמה שמאפשרים לראות את שדה הניתוח ולהתבונן לחלל הבטן מבלי לפתוח אותה. 

הפעולה שמתבצעת דרך הפה בצורה אנדוסקופית מפחיתה את הסיכונים של הניתוח בצורה משמעותית. 

ניתן לבצע שני סוגי שרוול אנדוסקופי, האחד ראשוני והשני כמתקן לשרוול קיבה כירורגי ראשוני. כלומר, מטופלים שעברו ניתוח שרוול קיבה ועלו במשקל עם התרחבות הקיבה.

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- הסיכונים הכלולים

למרות ששרוול אנדוסקופי הוא לא הליך כירורגי הוא עדיין כולל בתוכו סיכונים. יש לקחת בחשבון כי מדובר בהליך חדש יחסית לכן, הסיכונים לטווח הארוך עדיין לא ידועים לגמרי ועוד יהיו חידושים עם השנים. 

בימים הראשונים לאחר ההליך המטופל יהיה צפוי להרגיש כאבים ובחילות. בדרך כלל ניתן יהיה לטפל ולשלוט בתסמינים הללו עם נוגדי כאבים ותרופות נוגדות בחילות מתאימות. הכאבים צפויים לעבור בתוך מספר ימים לאחר ההליך. 

לעומת שרוול קיבה רגיל, בו כורתים 90% מהקיבה, שרוול אנדוסקופי ניתן לביטול וניתן להמיר אותו בניתוח בריאטרי. במידה שהמטופל עלה במשקל בחזרה, יהיה ניתן לשחזר את ההליך ולהצר מחדש את הקיבה על ידי מכשיר התפירה. 

 

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- סיכויי ההצלחהשרוול אנדוסקופי חוות דעת- סיכויי ההצלחה

שרוול אנדוסקופי תורם לירידה במשקל על ידי שני מנגנונים- הקטנת נפח הקיבה והפחתת ההורמון גרלין. בזכות הקטנת נפח הקיבה והפחתת הורמון התאבון גרלין שמופרש מכיפת הקיבה, כמות המזון הנצרך יורדת באופן משמעותי. 

שרוול אנדוסקופי גורם להפחתה של בין 60 ל-70 אחוזים מהמשקל בתוך שנה בממוצע. בעקבות כך הוא נחשב לניתוח יעיל מאוד שמבוצע על מטופלים רבים. במעקב אחר מטופלים, ניתן לראות כי רוב המטופלים מצליחים לשמור על הפחתה של 50% מהמשקל העודף גם לאחר 5 שנים. 

יש לקחת בחשבון כי על מנת שההליך יצליח ויוביל לירידה במשקל חשוב מאוד שהמטופל ישמור על אורח חיים בריא. המטופלים צריכים ליישם שינויים באורח החיים ולהתחייב לתהליך על מנת להצליח להשיג השפעה ארוכת טווח. 

קראו עוד על: מיני מעקף – פרצדורה להצרת קיבה

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- התאמה להליך

שרוול אנדוסקופי הוא הליך שלא מתאים לכולם. מי שמתעניין בתהליך יאלץ לעבור ייעוץ רפואי של גסטרואנטרולוג, דיאטנית ופסיכולוג. אלה יבדקו את ההתאמה של המטופל להליך ואת המחויבות שלו לתהליך. 

ההליך מתאים למטופלים שמדד מסת הגוף שלהם, כלומר ה-BMI שלהם מעל 30 ושלא הצליחו לרדת במשקל בדרכים אחרות. לעומת ניתוח, שמיועד לבעלי BMI גדול יותר מ-35, ההליך, שאינו כירורגי מתאים גם למטופלים של BMI מעל 30. 

יש לקחת בחשבון כי שרוול אנדוסקופי לא מתאים למי שסובל מדימום המערכת העיכול או מבקע סרעפתי גדול. כמו כן, אנשים שנוטלים מדללי דם כמו אספירין, קומדין, קסרלטו ועוד, לא יהיה ניתן להיות עם התפרים בקיבה עם התרופות הללו. יש לקחת בחשבון כי אנשים שעברו ניתוחים קודמים יצטרכו להיוועץ עם הרופא, שכן כל מקרה לגופו.

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- מדוע כדאי לבצע את ההליך?

שרוול אנדוסקופי הוא הליך המבוצע במקרים של השמנת יתר חולנית. השמנת יתר חולנית היא מצב בו מדד מסת הגוף של המטופל, כלומר ה-BMI שלו, גבוה מ-35. מדד ה-BMI מחושב לפי פרמטרים שונים כמו מין, גיל, גובה ומשקל. מלבד לפן אסתטי המשפיע על הביטחון של האדם, להשמנת יתר חולנית יש מחלות הנלוות אליה. ריכזנו לכם כמה מחלות שקשורות להשמנת יתר- 

  • סוכרת- סוכרת היא בעיה של ליקוי בחילוף החומרים (מטבוליזם) של הגוף הגורם לרמת סוכר (גלוקוז) גבוהה בדם. מחלה זו נגרמת על ידי קושי של הגוף בהפקת אינסולין. אינסולין הוא הורמון המופרש על ידי הלבלב והוא עוזר בהמרת הגלוקוז לצורה המאפשרת את התפתחות התא ויצירת אנרגיה. סוכרת למעשה גורמת לאי סדירות ברמת הגלוקוז בדם, אי סדירות במחזור הדם ונזקים למערכת העצבית.
  • דום נשימה בשינה- דום נשימה חסימתי בשינה מתבטא בהפסקת נשימה במהלך השינה. התסמונת יכולה לחזור על עצמה במהלך הלילה והיא גורמת לפגיעה באיכות השינה. כאשר מופסקת הנשימה, רמת החמצן בדם יורדת וגורמת לחולה להתעורר. בדרך כלל, האדם אינו מודע ליקיצות אלה, אך הן פוגעות באיכות השינה שלו. האדם שסובל מהפרעה זו יחווה עייפות מתמשכת במהלך היום. הפרעה זו מתבטאת גם בכאבי ראש, צרבות, יובש בפה, השתנה מרובה במהלך הלילה ודחף מיני מופחת. 
  • יתר לחץ דם- יתר לחץ דם היא מחלה הגורמת לפגיעה בדפנות העורקים, גורמת להיצרותם ובכך לירידה בזרימת הדם לאיברים חיוניים בהם הלב, המוח והכליות. כתוצאה מכך עלולה להתפתח תעוקת לב, אוטם שריר הלב, שבץ ואי ספיקת כליות. 
  • היפרליפידמיה- מצב בו רמות השומנים בדם (כולסטרול וטריגליצרידים) גבוהות מהנורמה הרצויה. 

כמו כן השמנת יתר עלולה לגרום למחלות נוספות כמו מחלות לב ואוטם של שריר הלב, מחלות מערכת העיכול, מחלת פרקים, פגיעה בשלד, כבד שומני, מחלות כליה עד אי ספיקת כליות, שבץ ואפילו סרטן. שרוול אנדוסקופי יפחית את הסיכון לחלות במחלות אלה ויסייע בשמירה על הבריאות של המטופל.

 

שרוול אנדוסקופי חוות דעת- מחירים

שרוול אנדוסקופי הוא טיפול חדש יחסית שקיים בארץ בערך כשנתיים. הטיפול עדיין לא נמצא בסל התרופות ולכן הוא נחשב לטיפול יקר. טווח המחירים עבור שרוול אנדוסקופי ינוע בין 25 אלף לבין 30 אלף שקלים. 

שרוול אנדוסקופי חוות דעת
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!