שרוול קיבה ללא ניתוח

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

שרוול קיבה ללא ניתוחלאור העובדה כי שכיחות השמנת יתר והתחלואה המטבולית עקב כך עלתה משמעותית והגיעה לכדי 25 אחוזים מכלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל, עלה הצורך במציאת פיתרון פשוט יותר מניתוח כירורגי. כתוצאה מכך הגתה הרפואה את האנדוסקופיה הבריאטרית, שמשמעותה טיפול בעודף משקל על ידי קיצור קיבה. שלמעשה אף מתגלה לימים כיעיל יותר בהשגת תוצאות הירידה במשקל לטווח הארוך, ובאופן מאוזן. הטיפול האנדוסקופי למעשה מבצע קיצור של הקיבה, על ידי תפירה לאורך קו האורך שלה, וכך יורדים תכולתה ונפחה באופן משמעותי במיוחד, אשר מאפשר ירידה מהירה במשקל. הפעולה מתבצעת כאמור בצורה אנדוסקופית, כלומר דרך הפה, ואיננה מצריכה כניסה לניתוח או התערבות כירורגית, פתיחת חלל הבטן וכדומה. 

טכניקה מיוחדת זו מתבצעת על ידי החדרת צינור דק דרך פיו של המטופל ישירות אל הקיבה. באמצעות הצינור תופר הרופא המטפל את רירית הקיבה, וגורם לשינוי צורתה לכדי שרוול צר. מאחר שלא מדובר בניתוח, גם זמן ביצוע הפעולה, ההתאוששות והאשפוז הוא בהתאמה קל ומהיר יותר. הפעולה האנדוסקופית אורכת עד שעתיים לכל היותר, בממוצע זמן של שעה. גם משך זמן ההתאוששות קצר יחסית, ובממוצע מצריך הישארות של לילה אחד בלבד להשגחה. הפעולה האנדוסקופית מתבצעת כמובן בהרדמה מלאה, כך שהמטופל לא מרגיש דבר.

בסופו של דבר, התוצאות מדברות בעד עצמן, ולרוב לאחר הפעולה האנדוסקופית נראה ירידה של 20 אחוזים ממשקל הגוף חיש מהר. גולת הכותרת היא האפשרות לשמור על כך גם שנים רבות קדימה, וזהו עוד אחד מהיתרונות המדהימים של הפיתוח הרפואי הנ"ל. כמובן, שלאחר ביצוע הפעולה מקבל המטופל הנחיות תזונתיות מדוקדקות, כיצד נכון לפעול ולאכול, החל מנוזלים ועד מוצקים. כך, בנוסף לירידה במשקל, מתאפשר עבור המטופל להכיר דרך חיים מעט שונה ושמירה על אורח חיים בריא יותר, שינוי תזונה וכניסה לשגרה אחרת, טובה ובריאה יותר. מאחר שעד כה האפשרויות היחידות אשר עמדו בפני מטופלים הן ניתוחים כירורגיים, אין כל ספק כי הפעולות האנדוסקופיות מאפשרות מתן טכניקה יחודית, טובה וקלה יותר. ובדגש על סיכון מופחת הרבה יותר לסיכונים.

שרוול קיבה ללא ניתוח- מידע מרחב יותר אודות פעולת האנדוסקופיה הבריאטרית

כאמור, פעולת האנדוסקופיה הבריאטרית מתבצעת דרך הפה, וללא כל צורך בפתיחה של הבטן. על הפעולה האנדוסקופית אחראי הגסטרואנטרולוג המטפל בך, והוא עושה שימוש בצינור דק וגמיש, המוחדר דרך פיך אל הקיבה. מאחר שבקצה הצינורית מולבש התקן, ניתן לבצע את הפעולה. אותו התקן מכונה "אפולו אוברסטיץ" והוא מהווה מעין מכונת תפירה משוכללת אשר מפשרת בפועל את תפיסתה של רירית הקיבה דרך הפה. כך תופר הרופא המטפל את רירית הקיבה לכדי שרוול, ולמעשה בפועל מצר את היקפיה. כל הפעולה מתבצעת באמצעות מצלמת וידאו זעירה, המוחדרת באמצעות אותו צינור, ומאפשרת לרופא המטופל לצפות מקרוב בכל המתרחש. כך, יכול להימנע מכל נזק, חתך או בעיה כלשהי במהלך ביצוע הפעולה.

תוצאות ההליך האנדוסקופי עבור המטופל

הליך שרוול קיבה ללא ניתוח- ההליך האנדוסקופי (קרוי באנגלית  Endoscopic Sleeve Gastroplasty (ESG)) קרוי כך כמובן בשל הצורה החדשה של הקיבה לאחר ביצוע ההליך: צורה שרוולית ארוכה וצרה. התוצאה מאותו הליך אנדוסקופי כמעט וזהה לזו המתקבלת לאחר ביצוע הליך כירורגי (ניתוח). כך שלמעשה כתוצאה מכך, לאחר הניתוח, המטופל מגיע במהירות גבוהה יותר לתחושת שובע, שכן הקיבה קטנה יותר וצריכה הרבה פחות מזון בשביל לספק שובע לגוף. הגוף צורך פחות מזון, ובעיקר, עקב אי יכולת הקיבה לצרוך מזון מעובד או מורכב מדי, גם קטנה משמעותית ואף כמעט במאת האחוזים גם צריכה של סוכרים, פחמימות פשוטות ושומנים.

 מבחינת אחוזי הירידה במשקל, מדובר באחוזים משמעותיים במיוחד לאחר ביצוע הליך השרוול האנדוסקופי. המחקרים מראים נתוני ירידה של עד 50 אחוזים מעודף המשקל של המטופל בשנה הראשונה. ואף ניכרת ירידה גם בחמש השנים הבאות שלאחר ביצוע ההליך, אשר מגיעה גם בשנים המאוחרות יותר גם לעשרה אחוזים נוספים. הירידה במשקל לאחר ביצוע הליך זה היא רגועה ומתונה יותר מאשר בניתוח, אך דווקא עקב כך גם בריאה יותר והרבה פחות מסוכנת.

בנוסף לתוצאות הירידה במשקל מובן שישנן תוצאות נוספות עקב ביצוע הניתוח גם במתרס הבריאותי. שכן, צפוי שיפור ניר גם במחלות הנלוות לאותה ירידה במשקל, כמו לדוגמה צרבות, לחץ דם גבוה, דום נשימה בשינה, סכרת, בעיות אורתופדיות שונות, מחלות לב ועוד ועוד.

איך אדע שביצוע ההליך האנדוסקופי אכן מתאים לי?

תחילה יש לציין כי על המטופל להיות בן 18 כל הפחות, וכן שאיננו נוטל מדללי דם למיניהם. שנית, נתוני ה-BMI  הנחוצים לשם הטיפול צריך להיות שווה או מעל 30 ק״ג/מ2 בתוספת התבטאות גורמי סיכון כגון סכרת סוג 2/ לחץ דם גבוה/ דום נשימה בשינה/ בעיות פריון ועוד. לחילופין, צריך להיות המטופל בעל נתוןBMI  שווה או מעל ק״ג/מ2 35 ועד 40 (ללא הצורך בתוספות למיניהן).

כמובן, שאלו נתונים יבשים בלבד, וישנו צורך בהגעה למרפאה הייעודית על מנת לבחון את המקרה הספציפי שלפנינו. יש להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא המטפל, בהם ייבחנו מכלול הפרמטרים הנדרשים לכך. בנוסף, בהמשך יתקיימו בדיקות הכנה כגון פגיעה עם פסיכולוג, דיאטן קליני וכדומה. לאחר ביצוע מכלול הבדיקות יוחלט כיצד לפעול, בשיתוף מול המטופל, והאם לקיים את ההליך האנדוסקופי. מאחר שמדובר בהליך שמותאם גם למי שאיננו בקבוצות סיכון למיניהן, יהיו מקרים בהם יהיה צורך באישור וועדה בריאטרית. לאחר ביצוע ההליך, כמובן שיש צורך להכיר כי נחוץ להיפגש שוב עם אנשי המקצוע על מנת לפעול בצורה נכונה לאחר ביצועו, לשמור על אורח חיים בריא ולהגיע לתוצאות הרצויות בצורה בריאה וטובה.

שרוול קיבה ללא ניתוח
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!