התזונה המומלצת לפני תיקון טבעת ולאחר ביצוע ההליך

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי תיקון טבעתהצרת קיבה בטבעת מבוצע בהצלחה במרבית המקרים, אך לעיתים דרוש ניתוח תיקון למטופלים הסובלים מצבירת משקל משמעותי, הפוגעת במשקל הנמוך שהושג לאחר הניתוח. מחקרים מראים נתונים של בין 20-35% מהמטופלים שסבלו מהשמנת יתר חולנית לפני הניתוח הראשון, שהשיבו למעלה מחמישים אחוזים מהמשקל העודף לאחר עשר שנים.

לעיתים זוהי תוצאה של היבטים פנימיים הדורשים תיקון כירורגי, אך במרבית המקרים תזונה בלתי הולמת או העדר פעילות גופנית, לפני הניתוח ולאחריו, הם האשמים.

ניתוח תיקון טבעת בקיבה כרוך בסיכונים זהים לניתוח הראשוני, ולכן חשוב לעקוב במדויק אחר הוראות המנתח, על מנת להימנע מניתוח שני.

הוראות תזונה למניעת עלייה נוספת במשקל לפני הניתוח

יש לעבוד עם הדיאטנית ולעקוב בזהירות אחר הרגלי התזונה, באמצעות ההנחיות הדרושות. בנוסף, יש לעבוד עם פסיכולוג על מנת לקבוע אם בעיות רגשיות לפני הניתוח עלולות להוביל לאכילת יתר וחוסר הקפדה על פעילות גופנית לאחר הניתוח.

הדיאטנית משתמשת במכשיר מיוחד הנקרא קלורימטר עקיף, כדי לקבוע את קצב חילוף החומרים הבסיסי (BMR), המהווה את כמות האנרגיה אותה שורף הגוף במנוחה.

חלק מהמטופלים סובלים מקצב חילוף חומרים בסיסי נמוך מאוד, העלולים לחוות בעיות עם ירידה במשקל וזקוקים לשינוי הרגלי תזונה. ניתן להגביר את קצב חילוף החומרים הבסיסי עם הוספת מסת שרירים, ולשם כך יש לעבוד עם מאמן כושר אישי על מנת להתאים את הפעילות הגופנית לפני הניתוח ולאחריו.

עם איזון התזונה והפעילות הגופנית, המנתח בודק את גודל כיס הקיבה והפתיחה בין הקיבה למעיים. אם אחד מהם גדול מידי, המטופל עלול לחוות בעיות בירידה במשקל לאחר הניתוח. אחת מהשיטות לבדיקה זו היא מבחן אכילה, במהלכו מודד המנתח את כמות המזון אותה יכול המטופל לאכול לפני שהוא מרגיש מלא.

הוראות תזונה לאחר הניתוח

גם, ובמיוחד לאחר ניתוח תיקון טבעת בקיבה יש להיות במעקב של הרופא או דיאטנית מוסמכת, על מנת להבין את סוגי וכמויות המזון אותם ניתן לאכול בכל ארוחה, על מנת לרדת במשקל בצורה בטוחה. המלצות התזונה לאחר ניתוח התיקון משתנות בהתאם לסיבה בצורך בתיקון והמצב האישי של המטופל.

תזונה לאחר ניתוח תיקון טבעת מיועדת לסייע למטופל לעבור בהדרגה לאכילת מזון מוצק בתקופת ההתאוששות. מהירות המעבר משלב אחד למשנהו תלויה בקצב בו נרפא הגוף, והתאמת הקיבה, פעם נוספת, לשינוי בדפוסי האכילה. בדרך כלל ניתן להתחיל לאכול מזון רגיל כשלושה חודשים לאחר הניתוח.

יש להקפיד על שתיית מספיק נוזלים כדי למנוע התייבשות, ללמוד את הסימנים המעידים על תחושת רעב או שובע, ולהקדיש להם תשומת לב מיוחדת. לאחר מספר ימים של מזונות נוזליים, ניתן להתחיל לאכול מזונות מחית, ללא פיסות מזון מוצקות. מזונות המשתלבים היטב עם ניתוח תיקון טבעת הם:

  • בשר טחון רזה
  • שעועית
  • דגים
  • ביצים
  • פירות רכים וירקות מבושלים
  • גבינת קוטג'
  • מרקים.

חשוב לא לאכול ולשתות בו זמנית, אלא להמתין כחצי שעה לאחר הארוחה, לפני השתייה. בנוסף, יש לזכור כי מערכת העיכול עשויה עדיין להיות רגישה כפליים, במצב של ניתוח תיקון, למאכלים חריפים או מוצרי חלב.

ראו גם:

תזונה מומלצת לפני ואחרי הוצאת טבעת

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!