אילו טיפולים קיימים להמסת שומן?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

טיפול להמסת שומןמעטים האנשים אשר זכו לגנטיקה מדהימה שבה הם יצלחו להוריד בקלות את עודפי השומן שלהם. לעומת זאת רוב האוכלוסייה לא זכתה לגנטיקה זו, והם נלחמים בשומנים העודפים. מרביתנו סובלים מבעיה זו ופונים לקבל עזרה בכל מיני דרכים. בשביל לפתור בעיה זו לא מספיק אורך חיים בריא, הכולל בתוכו תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית. לכן החלטנו לכתוב עבורכם מאמר שישפוך אור על כל הטיפולים להמסת שומן הקיימים.

מה זה טיפול להמסת שומן?

טיפול להמסת שומן הוא טיפול מתחום הרפואה האסתטית שנותן לכל אדם את האופציה לרדת במשקל ולקבל גוף חטוב. טיפול זה נותן מענה למקרים של עודפי שומן באזורים מסוימים בגוף, ולא למקרים של עודפי משקל גבוהים. 

ישנם לא מעט טיפולים להמסת שומן, ולרוב הם מתבצעים בסדרה של כמה מפגשים. כל טיפול עושה שימוש שונה בשביל להמיס את תאי השומן. 

עד לפני כמה שנים הפתרון היחיד לבעיה זו היה ניתוח לשאיבת שומן. זהו תהליך כירורגי פולשני שהרתיע לא מעט אנשים שכל רצונם היה להשיל מגופם מספר קילוגרמים מיותרים. 

ישנן מספר שיטות לטיפול להמסת שומן כאשר הרעיון הכללי הוא להמיס את תאי השומן ע"י הריסתם של התאים השומניים וסילוקם מהגוף באופן טבעי וללא התערבות פולשנית.

טיפול להמסת שומן: כל סוגי הטיפולים הקיימים

בתחום זה התפתחו לאורך השנים סוגים שונים של טיפולים להורדה במשקל. השיטה והמוכרת שהייתה בולטת הייתה ניתוח לשאיבת שומן, אבל תודות לקדמה הטכנולוגית צמחו טיפולים חדשים ושלא מצריכים התערבות פולשנית. חלק זה של המאמר יעסוק בסוגים השונים של טיפולים להמסת שומן.

ניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן הינו תהליך כירורגי ותיק בתחום של הרפואה הפלסטית. הליך רפואי זה מבוצע בעולם ובישראל החל משנות ה-70. ניתוח זה נותן מענה לאנשים המעוניינים להשיל משקל רב מהם, והם לא מצליחים לבד.  האזורים הכי מבוקשים הם אזורי הבטן והירכיים. אפשר כמובן, לבצע את הניתוח באזורים נוספים בגוף.

הליך כירורגי זה דורש מן המטופל לעבור סדרה של שלבים: החלטה על הניתוח, התייעצות עם רופא מומחה, מעבר של סדרת בדיקות כלליות לוודא את בריאותי התקינה של המטופל ולאחר כל זה אפשר לקבוע תאריך לניתוח. 

לפני הניתוח עצמו יש להפסיק לעשן, להקפיד על צום של 6 שעות למשך כשבועיים, ולהיגמל מעוד דברים שהרופא יגיד לכם. בעת הכניסה לחדר הניתוח הרופא יסמן בטוש את כל האזורים שבהם יתבצעו שאיבות השומן. 

אורכו של ניתוח בבמוצע נמשך בין שעה לשעתיים, ומשתנה בהתאם למספר האזורים שנקבעו לניתוח. הליך זה יכול להתבצע בהרדמה כללית או חלקית. במידה ומדובר בכמה אזורים אז ההרדמה תהיה כללית. רוב המנתחים והמטופלים מעדיפים לבצע ניתוח זה בהרדמה כללית.

זמן ההחלמה מניתוח זה לוקח בין כמה ימים לחודש, בתום זמן זה אפשר להתחיל לראות את התוצאות.

 

המסת שומן באמצעות גלי רדיו

המסת שומן ע"י RF מתקיימת בעזרת אנרגיה של חום המשתחררת ומופנה אל מוקד השומן. גלי ה-RF ממיסים את תאי השומן ומותחים את העור. תהליך זה עוזר לתאי השומן להגיע אל צינורית דקיקה שהוחדרה לעור ודרכה השומן נשאב.

הליך המסת שומן בעזרת גלי רדיו נותן מענה לבעיות רבות מלבד הורדה במשקל. הוא נמצא יעיל לבעיות כמו: טיפולי אנטי-אייג'ינג באזור הפנים, חידוש והצערת העור ועד.

המסת שומן בעזרת לייזר

זוהי השיטה הכי מיושמת ונפוצה לעומת שאר האחרות. בטכניקה זו השומן מתפרק בתוך הגוף ע"י החדרת לעור המטופל סיב לייזר זעיר שבזכות האנרגיה הנפלטת מקרן הלייזר תאי השומנים מתפרקים ונפלטים אל מחוץ לתא. השומן הלא רצוי נע בגופנו עד ליציאתו באופן טבעי. 

תדר אחר שיש לקרני הלייזר מכוון לשכבה העליונה שבעור ומטרתו היא לייצר קולגן שעוזר לעור להימתח ולאחוז במראה בריא.

טיפול להמסת שומן בעזרת אולטרה סאונדטיפול להמסת שומן בעזרת אולטרה סאונד

טיפול זה דומה בטכניקה שלו לטיפול של גלי הרדיו וגם לטיפול בקרן לייזר. הליך בעזרת אולטרה סאונד עוזר להמיס את השומן והוצאתו מן התאים, אך הם לא מושמדים (בשונה מקנרי הלייזר), ויש סיכוי שהם יחזרו שוב אם המטופל לא יקפיד על תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית.

טיפול זה נדרשת סדרה ארוכה של טיפולים לפני שאפשר לראות את התוצאות.

המסת שומן בעזרת זריקת ליפוליזיס

מקור השם, מוכר משתי מילים – ליפו = שומן, ליזיס = פירוק. לכן נגזר שמו זריקת ליפוליזיס. זהו הליך שמבוסס על הזרקת חומר אל מאגרי התת-עוריים, כך שהשומן שאינו רצוי יתפרק ויצא באופן טבעי מגופו של המטופל. 

בשלב הראשון של הטיפול מאלחשים את האזור על מנת למנוע תחושות של כאב, ולאחר מכן מתבצעת הזריקה. וזהו ההבדל והיתרון לעומת ניתוח שאיבת שומן – שאין התערבות פולשנית. 

בטיפול זה אין צורך בזמן החלמה, והמטופלים בדרך כלל חוזרים ישר לשגרת חייהם. אפשר להבחין בתוצאות הטיפול לאחר מספר חודשים.

המסת שומן בקור

טיפול להמסת שומן זה מבוסס על מכשירים שמקררים את האזורים המבוקשים בגופו של המטופל על מנת לגרום להרס של תאי השומן מבלי לייצר נזק מיותר. תאי השומן נפגעים, ומופנים החוצה מהגוף.  

אורכו של כל טיפול הינו שעה.

טיפול ע"י זריקת ליפותרפיה 

ליפותרפיה הינה שיטה להמסת שומן איטית, המבוססת על הזרקת חומר שמפרק מצבורי שומנים. החומר המוזרק ממיס את השומן ע"י ליפוליזה, שהיא פיצול שומן, ולאחר מכן מנתב את שאריות השומן ליציאה מהגוף באופן טבעי.

הזריקות בטיפולים אלו נעשית באמצעות מחט דקיק, תחת הרדמה באזור. ברוב המקרים מספר המפגשים מצטמצם לבין 4 ל-6 מפגשים ברווח של שבועיים אחד מן השנו. אורכו של טיפול ליפותרפיה הינו בין 30 דקות לפחות, תלוי בכמות השומן שהצטברה. 

זמן ההחלמה תלוי באזור ובמטופל. בדרך כלל המטופלים חוזרים לשגרת החיים שלהם מיד עם סיום הטיפול.  את התוצאות הראשוניות של הטיפול מרגישים כבר בשבוע הראשון לאחר סיום הטיפולים. את התוצאות הסופיות ניתן לראות לאחר מספר חודשים.

לסיכום, כיום יש לא מעט שיטות וטיפולים דומים או שונים שמאפשרים להשיל משקל עודף בכמויות קטנות או גדולות. ישנו את הטיפול הותיק ביותר, שהוא ניתוח לשאיבת שומן, המצריך התערבות פולשנית לעומת כל הטיפולים החדשים המציעות דרכים אחרות להמיס שומן ללא צורך בניתוח.
מתבלטים איזה טיפול הכי מתאים לכם?
השאירו פרטים כאן, ותנו לצוות המומחים שלנו לעשות את העבודה בשבילכם.

טיפול להמסת שומן
דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!