תזונה מומלצת לפני ואחרי – ניתוח הצרת קיבה בטבעת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניתוחים בריאטריים!

תזונה מומלצת או לא?ההכנה של המטופל לפני ניתוח בריאטרי כוללת הערכה הוליסטית המורכבת בין היתר מהערכה תזונתית, הערכה פסיכולוגית והערכה פסיכו-סוציאלית. לפי הגישה הרווחת כיום, ההערכה הטרום ניתוחית מהווה חלק חשוב בתהליך השינוי הכולל, בדגש על ההערכה התזונתית, המבוצעת על ידי דיאטנית קלינית.

ההערכה התזונתית כוללת בין היתר היכרות אישית עם המועמד, זיהוי של חסרים תזונתיים, הדרכה לדיאטה לפני הניתוח, הנחיות תזונתיות לחיים שאחרי הניתוח, תיקון חסרים תזונתיים ועוד. כמו כן ההערכה הראשונית כוללת תיעוד של הרגלי התזונה של המועמד, הרגלי הפעילות הגופנית שלו, תיעוד של ניסיונות הרזיה קודמים, זיהוי זרזים להצלחה, זיהוי של חסמים שונים לירידה במשקל, הערכה של מידת הנכונות של המטופל לשינוי תזונתי ועוד.

תזונה לפני ניתוח טבעת

מעניין לגלות כי אחוז ניכר מהמועמדים לניתוח בריאטרי סובלים ערב הניתוח מחסרים תזונתיים שונים בדגש על חסרים בוויטמינים ומינרלים. החסרים נובעים לרוב כתוצאה מתזונה לא מאוזנת וכתוצאה בהפרעות במטבוליזם של חומרים מסוימים על רקע רקמת השומן העודפת. אחד התפקידים החשובים ביותר של הדיאטנית הקלינית הוא להביא את המועמד לניתוח למצב מאוזן מבחינה תזונתית וזאת כיוון שכל ניתוח בריאטרי מעמיד את המנותחים בסיכון לחסרים תזונתיים.

בנוסף לכך, ברוב המרכזים הבריאטריים, ממליצים למועמדים לעבור כשלושה שבועות לפני הניתוח לתזונה דלת פחמימות ושומנים על מנת לגרום להקטנה בנפח הכבד ועל מנת להפחית את הסיכוי לסיבוכים ניתוחיים.

השלבים השונים לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת

בימים הראשונים לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת ניתן לשתות מים או מרק צח מסונן היטב, מיצי פירות מסוננים או ג'לי ללא תוספת פירות. את הנוזלים יש לצרוך כשהם בטמפרטורת החדר בלגימות קטנות ובאיטיות רבה מאוד. סך הכול בכל "ארוחה" יש לשתות כחצי כוס עד כוס שלמה וסך הכול מדי יממה יש לצרוך בין שניים לשלושה ליטר.

ארבעה ימים לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת ניתן לשתות מיצי פירות לא מסוננים ומשקאות חלב ללא חתיכות פרי. כמו כן כארבעה ימים לאחר הניתוח ניתן לצרוך גבינה לבנה עד חמישה אחוז שומן ומרק ירקות טחון במעבד מזון ומסונן היטב ללא שמנת או מוצקים. החל משבוע אחד לאחר הניתוח ניתן במשך שבועיים לאכול מזון במרקם מרוסק או דייסתי.

הכוונה היא למשל לביצה קשה מגורדת דק, קציצות דג, עוף או הודו, פירות קלופים ומעוכים למחית, ירקות קלופים ומבושלים מרוסקים למחית ודייסת קורנפלור או סולת על בסיס מים או על בסיס חלב 1% שומן. בשלב הבא ניתן להוסיף לתפריט מוצרי מזון חצי מוצקים כמו לדוגמה חומוס, אבוקדו, בשר טחון, פסטרמה הודו, לחם לבן קלוי, קורנפלקס ועוד.

לאחר מכן ניתן לחזור בהדרגה לצריכת כל המזונות שהמנותח היה רגיל לאכול לפני הניתוח אך לא לאותן הכמויות שהיה רגיל לאכול לפני הניתוח.

הנחיות כלליות לתזונה לאחר ניתוח הצרת קיבה בטבעת

  • חשוב ביותר להפריד בין מזון לבין שתייה. סך הכול מומלץ להמתין עם השתייה כרבע שעה לפני הארוחה וכחצי שעה עד שלושת רבעי שעה אחרי הארוחה.
  • יש להימנע בכלליות משתייה של משקאות מוגזים.
  • חשוב ללעוס היטב את המזון לפני הבליעה ולא להתרכז בשום דבר זולת האכילה עצמה בזמן הארוחה.
  • ההתקדמות במרקמים צריכה להתבצע באופן איטי מאוד והדרגתי מאוד.
  • גם אם נותר מזון בצלחת, יש להפסיק לאכול אם מתפתחת תחושת שובע.
  • חשוב מאוד להקפיד על סדר ארוחות קבוע ועל שעות קבועות של ארוחות ולהימנע מנשנושים בין הארוחות.

אולי יעניין אותך גם:

אחרי ניתוח בריאטרי? הינה 3 מתכונים עשירים בחלבונים שיסייעו לכם לשמור על המשקל

דפנה לוינסון מאמנת
דפנה לוינסון מאמנת

דפנה לוינסון מאמנת מוסמכת עם ניסיון עשיר באימון אישי, אימון קבוצות, תכניות אימונים, מעקב משקל והכוונה ייעודית.

אז מה היה לנו בכתבה:
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
cbd
CBD לחיות מחמד: הכל מהכלב לסוס

חיות המחמד שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מהמשפחה. כל אדם דואג לחיות המחמד שלו, מטפל בהם, אוהב אותן ועונה על כל הצרכם שיש להן. אין ספק שכאשר חיית המחמד צריכה טיפול כלשהו, הבעלים שלה עושים את כל מה שניתן בכדי שהיא תקבל את הטיפול הטוב ביותר. חשוב לדעת כי כיום מעבר לשירותי רפואה רגילים שמקבלים חיות מחמד אצל וטרינר, ניתן למצוא עבור בעיות רפואיות וכאבים שהם סובלים מהם, מגוון טיפולים משלימים או אלטרנטיביים, כאשר אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר הוא סיבידי לטיפול בחיות מחמד.

לקריאת המאמר »
ויטמין A
תפקידו של ויטמין A במזון: יתרונות, השפעות ותפקידו

ויטמין A הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד מכריע בשמירה על תפקודים שונים בגוף האדם. נמצא באופן טבעי במגוון מזונות, ויטמין מסיס שומן זה תורם באופן משמעותי לראייה, לתפקוד החיסוני, לבריאות העור ולצמיחת תאים. עם זאת, בעוד שצריכה נאותה של ויטמין A חיונית לרווחה הכללית, צריכה מופרזת עלולה להוביל לרעילות, תוך שימת דגש על החשיבות של הבנת המקורות וההשפעות שלה.

לקריאת המאמר »
השמנת יתר
הקשר בין השמנת יתר לתפקוד מיני

השמנת יתר היא מגיפה הולכת וגוברת ברחבי העולם, כשישראל אינה יוצאת דופן. בעוד שהסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר מתועדים היטב, לעתים קרובות מתעלמים מהשפעתה על התפקוד המיני. מחקרים הראו קשר ברור בין השמנת יתר וחוסר תפקוד מיני, במיוחד אצל גברים. הבנת הקשר הזה חיונית לטיפול הן בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים הרגשיים של בריאות מינית.

לקריאת המאמר »
טיפול סיעודי מקיף להשמנה

בהתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים שמציבה השמנת יתר, טיפול סיעודי ממלא תפקיד מרכזי בקידום בריאות הוליסטית ושיפור תוצאות המטופל. השמנת יתר, המאופיינת בהצטברות יתר של שומן

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!